Компанія Tesla могла продавати на 83% більше автомобілів у США між 2022 і 2025 роками, якби її генеральний директор Ілон Маск не втручався у політику
Такого висновку дійшли економісти Єльського університету, які опублікували нове дослідження під назвою The Musk Partisan Effect — «Партійний ефект Маска»
На думку авторів, різке падіння продажів безпосередньо пов’язане з політичними заявами та діями мільярдера, які відштовхнули велику частину його традиційної аудиторії — ліберальних виборців, що становили основу клієнтської бази Tesla

За даними Національного бюро економічних досліджень (NBER), у період із жовтня 2022 до квітня 2025 року Tesla продала у США на 1–1,26 мільйона автомобілів менше, ніж могла б за умов стабільного іміджу. Інакше кажучи, продажі мали бути на 67–83% вищими, якби публічна активність Маска не створювала політичного конфлікту навколо бренду. Водночас конкуренти — виробники електро- та гібридних авто — скористалися ситуацією, збільшивши власні продажі на 17–22%
Ситуація загострилася напередодні президентських виборів у США 2024 року
Тоді Ілон Маск пожертвував 300 мільйонів доларів на підтримку республіканських кандидатів. Такий крок став різким політичним розворотом, який відлякав частину клієнтів Tesla, раніше орієнтованих на прогресивні цінності. Згодом Маск викликав ще більше суперечок, прийнявши посаду у новоствореному Департаменті державної ефективності (DOGE) при адміністрації Дональда Трампа та публічно висловивши підтримку правим партіям у Європі, зокрема німецькій AfD

Усе це змінило його репутацію — з образу інноватора й символу технологічного прориву він перетворився на фігуру, що поляризує суспільство. Дослідники вважають, що така поведінка Маска вплинула не лише на продажі Tesla, а й на кліматичні цілі США: зокрема, сповільнила прогрес Каліфорнії у досягненні плану нульових викидів до 2026 року
Попри це, у дослідженні зазначено, що останнім часом громадське ставлення до Маска поступово поліпшується. Після того як він віддалився від політики Трампа і знову зосередився на технологіях — зокрема, проєктах роботаксі, автономного керування та гуманоїдних роботів, — негативний ефект почав зменшуватися

Проте Tesla все ще прогнозує зниження світових продажів приблизно на 10% у 2025 році
Незважаючи на це, Ілон Маск не зменшує апетитів і домагається ухвалення грандіозного пакету компенсацій на 1 трильйон доларів. Голосування акціонерів із цього питання заплановане на листопад. Якщо угоду схвалять, Маск отримає найбільший бонус в історії корпоративного управління
Голова ради директорів Tesla Робін Денхольм вже попередила інвесторів: якщо виплати не затвердять, Маск може просто залишити компанію. Тож найближчі місяці стануть визначальними — як для репутації самого мільярдера, так і для майбутнього Tesla на ринку електромобілів
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
BYD представив новий Han L потужністю понад тисячу «коней»!
Офіційний дебют: що пропонують Han L і Tang L? Нещодавно BYD офіційно представила свої флагманські моделі — седан Han L та кросовер Tang L. Ці автомобілі отримали сучасний дизайн BYD та найпотужніші електродвигуни з обертами до 30 000 RPM Han L продовжує традиції серії Han, але отримав кілька оновлень: Габарити Han L: 5050/1960/1505 мм, колісна […]
17 Січня 2025 -
Найбільший в Європі виробник акумуляторів планує перейти на статичні накопичувачі
Не лише автовиробники страждають через занадто оптимістичні плани щодо впровадження електромобілів, які зараз доводиться коригувати. Від цього страждають і такі компанії, як LG Energy Solutions, які постачають акумулятори для цих електромобілів LG Energy Solution диверсифікує акумуляторний бізнес Польський підрозділ LG Energy Solutions є найбільшим постачальником акумуляторів для європейського автопрому, в ньому працює 6600 осіб, а […]
26 Липня 2024 -
Штучний інтелект дедалі активніше входить у сферу автомобільного дизайну
Завдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025