Компанія Tesla могла продавати на 83% більше автомобілів у США між 2022 і 2025 роками, якби її генеральний директор Ілон Маск не втручався у політику
Такого висновку дійшли економісти Єльського університету, які опублікували нове дослідження під назвою The Musk Partisan Effect — «Партійний ефект Маска»
На думку авторів, різке падіння продажів безпосередньо пов’язане з політичними заявами та діями мільярдера, які відштовхнули велику частину його традиційної аудиторії — ліберальних виборців, що становили основу клієнтської бази Tesla

За даними Національного бюро економічних досліджень (NBER), у період із жовтня 2022 до квітня 2025 року Tesla продала у США на 1–1,26 мільйона автомобілів менше, ніж могла б за умов стабільного іміджу. Інакше кажучи, продажі мали бути на 67–83% вищими, якби публічна активність Маска не створювала політичного конфлікту навколо бренду. Водночас конкуренти — виробники електро- та гібридних авто — скористалися ситуацією, збільшивши власні продажі на 17–22%
Ситуація загострилася напередодні президентських виборів у США 2024 року
Тоді Ілон Маск пожертвував 300 мільйонів доларів на підтримку республіканських кандидатів. Такий крок став різким політичним розворотом, який відлякав частину клієнтів Tesla, раніше орієнтованих на прогресивні цінності. Згодом Маск викликав ще більше суперечок, прийнявши посаду у новоствореному Департаменті державної ефективності (DOGE) при адміністрації Дональда Трампа та публічно висловивши підтримку правим партіям у Європі, зокрема німецькій AfD

Усе це змінило його репутацію — з образу інноватора й символу технологічного прориву він перетворився на фігуру, що поляризує суспільство. Дослідники вважають, що така поведінка Маска вплинула не лише на продажі Tesla, а й на кліматичні цілі США: зокрема, сповільнила прогрес Каліфорнії у досягненні плану нульових викидів до 2026 року
Попри це, у дослідженні зазначено, що останнім часом громадське ставлення до Маска поступово поліпшується. Після того як він віддалився від політики Трампа і знову зосередився на технологіях — зокрема, проєктах роботаксі, автономного керування та гуманоїдних роботів, — негативний ефект почав зменшуватися

Проте Tesla все ще прогнозує зниження світових продажів приблизно на 10% у 2025 році
Незважаючи на це, Ілон Маск не зменшує апетитів і домагається ухвалення грандіозного пакету компенсацій на 1 трильйон доларів. Голосування акціонерів із цього питання заплановане на листопад. Якщо угоду схвалять, Маск отримає найбільший бонус в історії корпоративного управління
Голова ради директорів Tesla Робін Денхольм вже попередила інвесторів: якщо виплати не затвердять, Маск може просто залишити компанію. Тож найближчі місяці стануть визначальними — як для репутації самого мільярдера, так і для майбутнього Tesla на ринку електромобілів
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
- 
							
	
		
			Tesla – єдиний EV-бренд з негативним іміджем, і ситуація погіршується. Схоже, Маск руйнує компанію		
		
			
Згідно зі звітом Electric Vehicle Intelligence Report, Tesla – єдиний бренд електромобілів, котрий має суто негативний імідж. При цьому значне погіршення сприйняття сталося лише за останні шість місяців. У рамках дослідження Electric Vehicle Intelligence Report (EVIR) опитали 8000 американських споживачів. Їх запитували про рішення щодо купівлі електромобілів, ставлення до брендів та важливі фактори при виборі […]
2 Травня 2025
	 - 
							
	
		
			Lamborghini тестує Hyundai Ioniq 5 N перед випуском свого електромобіля		
		
			
Італійський виробник суперкарів Lamborghini, відомий своєю співпрацею з такими брендами, як Ferrari та McLaren, несподівано звернув увагу на електромобіль Hyundai Ioniq 5 N. Один з тестових водіїв Lamborghini був помічений, коли залишав виробничий центр марки за кермом цього корейського електрокара. Це стало приводом для обговорень щодо можливої підготовки Lamborghini до випуску свого першого повністю електричного […]
5 Січня 2025
	 - 
							
	
		
			Чому Mercedes відмовився від подовжувача ходу?		
		
			
Заради збільшення запасу ходу своїх електромобілів, Mercedes-Benz експериментував з EQS, встановлюючи на нього літровий двоциліндровий бензиновий двигун, але в результаті відмовився від цієї ідеї, дійшовши висновку, що це буде просто “перехідна технологія” Неназвані джерела, які володіють інформацією про розробки бренду, стверджують, що Mercedes тестував прототип на базі EQS з 1,0-літровим двоциліндровим двигуном з турбонаддувом, розташованим […]
20 Квітня 2024