Повний путівник по електромобільним платформам — photo 22707

Повний путівник по електромобільним платформам

15.11.2024

Ми все ще перебуваємо на ранній стадії переходу на електромобілі – це означає, що створення електромобіля залишається величезним технічним викликом. Виробники відмовляються від більш ніж столітнього досвіду розробки автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння і переосмислюють, як побудувати транспортний засіб з нуля

Не існує єдиного правильного способу побудови платформи для електромобіля. Автомобільні компанії зупинилися на чотирьох основних шляхах розвитку

Спеціальна платформа для електромобілів

Як виходить з назви – це платформа розроблена спеціально для електромобілів. Вона забезпечує максимальну свободу дизайну. Вона масштабована і модульна. Її можна продавати іншим виробникам. Це ідеал, до якого прагне майже кожен виробник електромобілів. Але щоб досягти цього, потрібні роки кропітких і дорогих досліджень. Та й навіть така розробка не гарантує віддачі від інвестицій, тому її важко «продати» акціонерам

Модифікована платформа від машин з ДВЗ

Це швидкий шлях до створення електромобіля, коли виробник модифікує існуючу платформу, яка використовується машинами з бензиновими двигунами. При цьому обмежується дизайн і можливості електромобіля. Часто це глухий кут у розвитку. Але це спосіб швидко отримати справний електромобіль і виграти час для того, щоб визначитись з електричним майбутнім

Гібридна платформа

Деякі новіші платформи були розроблені, щоб гнучко працювати з різними типами силових агрегатів. Платформа може використовувати двигуни внутрішнього згоряння, електричні компоненти або різні форми гібридів між ними. Вона має менші можливості, ніж спеціалізовані платформи, але виробники, маючи можливість будувати електромобілі на одній лінії з автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння, мають більшу гнучкість відповідати на ринковий попит 

EV First Platform

Це спеціальна платформа для електромобілів, яка розроблена для електромобілів, але при цьому здатна інтегрувати силові агрегати з двигунами внутрішнього згоряння, гібридні силові агрегати або силові установки для збільшеня запасу ходу. У майбутньому саме ці платформи можуть стати більш популярним, оскільки вони мають ряд важливих переваг для скептично налаштованих покупців 

Отже, нижче короткий огляд платформ електромобілів, які зараз використовуються в серійних електрокарах або перебувають на стадії розробки

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 2

BMW Neue Klasse

CLAR: CLAR розшифровується як BMW Cluster Architecture. Електромобілі BMW, такі як i4, побудовані на цій гібридній платформі, яка також лежить в основі автомобілів BMW з двигунами внутрішнього згоряння. Продуктивність дещо знижена порівняно з конкурентами від Mercedes

iX: Кросовер BMW iX працює на власній спеціальній EV-платформі, яку дещо плутано описують як «абсолютно нову», але водночас сумісну з CLAR

Neue Klasse: Neue Klasse стане першою спеціальною платформою для електромобілів BMW. Вона буде оснащена більш компактними, енергоємними циліндричними акумуляторними батареями, що дозволить електрокарам пропонувати більший запас ходу і розвивати потужність до 1341 к.с. від системи з чотирма електродвигунами. Neue Klasse має з’явитися у 2025 році у вигляді кросовера розміром з X3 та седана розміром з третю серію

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 3

Ford

GE1: Ford використовує платформу Global Electrified 1 для Mustang Mach E. GE1 походить від платформи внутрішнього згоряння C2, яка лежить в основі Ford Escape, Maverick та Bronco. Також Ford використовував платформу MEB від Volkswagen для європейських електромобілів і розробляє оновлену платформу GE2

T3: Ford будує F-150 Lightning на переглянутій версії своєї кузовної платформи T3, яка лежить в основі звичайних пікапів F-150. Ford заявив, що запустить пікап «Проекту T3» на новій електромобільній платформі в кінці цього десятиліття

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 4

General Motors

BEV3: BEV3 – це спеціальна платформа для електромобілів GM. Вона використовує схему скейтборду з технологією акумуляторів Ultium від GM. GM використовує BEV3 для таких кросоверів, як Cadillac Lyriq, Chevrolet Blazer EV і Chevrolet Equinox EV. Honda Prologue і Acura ZDX також побудовані на BEV3

BT1: BT1 – це платформа GM для повнорозмірних електричних пікапів і позашляховиків, що лежить в основі таких автомобілів, як GMC Hummer EV і Chevrolet Silverado EV. Вона не пов’язана з платформою для вантажівок T1. BT1 технічно не є платформою типу «кузов на рамі», хоча GM стверджує, що вона не суцільнометалева

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 5

Hyundai Motor Group

E-GMP: Електрична глобальна модульна платформа Hyundai – це спеціальна платформа для електромобілів. Вона відома своєю архітектурою на 800 В (для більш доступних автомобілів, таких як Kia EV3, є версія на 400 В) та блискавично швидкою зарядкою потужністю 350 кВт. Автомобілі на базі платформи E-GMP – Kia EV9, Hyundai Ioniq 6 і Hyundai Ioniq 5 – виграли три останні премії World Car Awards

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 6

Lucid

Lucid Air: Платформа Lucid Air пропонує одні з найбільш вражаючих показників продуктивності та ефективності на ринку електромобілів завдяки своїй 924-вольтній архітектурі та ефективно скомпонованій силовій установці. Вона забезпечує понад 500 миль (800 км) запасу ходу (найкращий показник на ринку) у найефективнішій формі і може прискорюватися від 0 до 96 км на годину всього за 2,5 секунди

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 7

Mercedes-Benz

EVA2: EVA2 – це поточна платформа для електромобілів Mercedes-Benz. Це спеціальна платформа для електромобілів, яка лежить в основі седанів і позашляховиків EQS та EQE. Вона має архітектуру з напругою 400 В, що забезпечує швидку зарядку потужністю до 200 кВт

MMA: MMA – це модульна архітектура Mercedes. Нова платформа, розроблена в першу чергу для невеликих електромобілів (хоча вони не будуть виключно електричними). Вона дебютувала з концептом CLA та підтримуватиме архітектуру з напругою 800 В і швидкою зарядкою до 250 кВт

AMG.EA: Mercedes-Benz будує високопродуктивний електромобіль AMG EV на власній платформі. Він використовуватиме потужні, легкі осьові електродвигуни від Yasa та високовольтну, високопродуктивну батарею. На ній очікується потужний легковий електромобіль та кросовер

VAN.EA: Mercedes-Benz розробляє нову модульну платформу для електричних фургонів VAN.EA. Вона буде використовуватися для комерційних і приватних транспортних засобів, причому Mercedes-Benz планує запустити нову лінійку фургонів для кемпінгу та середньорозмірний розкішний фургон

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 8

Nissan

CMF-EV: Nissan Ariya використовує платформу CMF-EV, модифіковану версію платформи CMF (Common Module Family), яку використовують інші електромобілі Nissan. Це архітектура з напругою 400 В, яка забезпечує швидку зарядку до 130 кВт

Платформа Nissan EV: Nissan Leaf використовує стару електромобільну платформу, засновану на платформі Nissan B. Це єдиний електромобіль, який досі використовує роз’єм CHAdeMO для швидкої зарядки

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 9

Rivian

Rivian: Компанія Rivian випустила два транспортних засоби на своїй власній платформі для R1: пікап R1T і трирядний позашляховик R1S. Rivian оновив їх до 2025 модельного року, причому обидва пропонують максимальний діапазон в понад 400 миль (640 км), а також вражаючу прохідність і здатність розганятися від 0 до 60 миль/год за 3,0 секунди

Rivian Midsize: Rivian представила нову меншу середньорозмірну платформу, яка стане основою для нових автомобілів R2, R3 та R3X, що почнуть випускатися у 2026 році. Нові електромобілі будуть меншими, ніж лінійка R1, з меншими можливостями та запасом ходу. Але вони мають бути значно дешевшими: ціна R2 стартуватиме від $45 000, а R3 – ще менше

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 10

Rolls-Royce

Architecture of Luxury: Rolls-Royce Spectre працює на платформі Architecture of Luxury (так, це дійсно її назва), яка є основою для моделей Rolls-Royce з двигуном внутрішнього згоряння. Spectre оснащений двома електродвигунами BMW, що видають 577 кінських сил і забезпечують запас ходу до 470 км

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 11

Stellantis

STLA: Stellantis представив чотири платформи STLA (вимовляється як «Стелла»): Small, Medium, Large і Frame. Компанія називає їх EV-first або EV-native платформами, розробленими для електромобілів, але сумісними з двигунами внутрішнього згоряння та гібридними двигунами. Jeep Wagoneer S та Dodge Charger Daytona використовуватимуть платформу STLA Large. Ram 1500 REV та Ramcharger їздитимуть на вантажній платформі STLA Frame

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 12

Toyota

e-TNGA: e-TNGA – це електрична версія платформи Toyota New Global Architecture. Вона лежить в основі Toyota bZ4X, Lexus RZ та Subaru Solterra. Автомобілі отримали високу оцінку за динаміку водіння, а також за запас ходу і технологію зарядки, які значно кращі ніж пропозиції конкурентів. Наразі Toyota працює над створенням спеціальної платформи для електромобілів, щоб замінити їх

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 13

Tesla

Model S/Model X: Першим електромобілем Tesla після родстера став повнорозмірний седан Model S. Згодом бренд випустив кросовер на його основі – трирядну Model X. Ці електромобілі, випущені в 2013 і 2016 роках відповідно, все ще продаються, хоча й з істотними покращеннями

Model 3/Model Y: Tesla вийшла на бюджетний ринок з меншою і дешевшою Model 3, а потім випустила кросовер Model Y. За допомогою цієї платформи Tesla спростила виробництво. На момент запуску Model Y мала понад 70% спільних компонентів з Model 3

Cybertruck: Третій автомобіль Tesla – Cybertruck. Він має платформу вантажівки з єдиним кузовом (без рами). Cybertruck – це перший автомобіль Tesla, який перейшов на архітектуру 800 В, хоча він заряджається з такою ж швидкістю, як і конкуренти з 400 В

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 14

Volkswagen Group

MEB: Модульний електричний інструментарій Volkswagen – це перша спеціальна платформа для електромобілів, яка використовується для більш доступних електромобілів. Це модульна платформа з пласкою підлогою, що забезпечує достатній вантажний і пасажирський простір. Вона лежить в основі Volkswagen ID.4, ID. Buzz та Audi Q4 E-Tron. Ford використовує її для своїх європейських електро кросоверів

MLB Evo: Перший електромобіль Audi, який зараз називається Q8 E-Tron, працює на платформі MLB Evo, модифікованій версії платформи MLB від Volkswagen, яка використовується для таких автомобілів, як Lamborghini Urus та Porsche Cayenne

J1: J1 – це високопродуктивна спортивна платформа для електромобілів, яка використовується Porsche для Taycan і Audi для E-Tron GT. Платформа J1 пропонує архітектуру на 800 В і швидку зарядку до 270 кВт

PPE: Premium Platform Electric – нова модульна платформа, розроблена для Porsche та Audi. Вона призначена для великих електромобілів і дебютує з Porsche Macan EV та Audi Q6 E-Tron. Як і платформа J1, PPE має архітектуру на 800 В

SSP: Scalable Systems Platform – це модульна платформа для електромобілів наступного покоління від VW Group. Вона покликана замінити MEB та інші платформи, та забезпечити більшу стандартизацію для зниження витрат. Розгортання SSP було відкладено до кінця 2020-х років

Повний путівник по електромобільним платформам — photo 15

Volvo/Polestar

CMA: CMA (Compact Modular Architecture) – це платформа Volvo для середньорозмірних електромобілів, яка використовується для електричних моделей та моделей з двигуном внутрішнього згоряння. Вона лежить в основі Polestar 2 та автомобілів Volvo XC40 Recharge та C40 Recharge

SPA2: SPA2, Scalable Product Architecture 2, – це спеціальна платформа Volvo для електромобілів, яка дебютувала з кросоверами Volvo EX90 і Polestar 3. Електрокари мають архітектуру на 400 В, яка забезпечує потужність зарядки до 250 кВт. Компанія Volvo заявила, що розробляє більш потужну архітектуру SPA3, яка прийде їй на заміну

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK