Виставка ComAutoTrans цього року відбувається вчетверте в приміщені Міжнародного виставковому центрі біля метро Лівобережна. З 14 по 16 травня тут можна було побачити новеньку спецтехніку, вантажівки та комунальний транспорт, в тому числі кілька електричних вантажівок
Четверта міжнародна виставка комерційного та спеціального автотранспорту стала майданчиком для дебюту нового для України бренду – Nextem. Заснована в Гонконгу в 2021 році компанія Nextem e-Mobility Limited спеціалізується переважно на комерційних електромобілях. Хоча в портфоліо є й субкомпактна двомісна модель Narwhal потужністю 27 к.с. (20 кВт) з LFP батареєю на 15,5 кВт-год, яка має забезпечити машинці масою 720 кг пробіг до 200 км. Навіть вона створена як комерційна, з відсіком для багажу об’ємом 1 м³
Але на ComAutoTrans 2024 привезли більш практичні вантажівки: Orca та Humpback. Orca – це проста, універсальна, компактна й легка платформа з вантажопідйомністю 1000 кг. Демонстрували фургон, який може бути ізотермічним, а можна навіть замовити міні-самоскид. Стандартна довжина Orca складає 4000 мм, хоча можна замовити й довшу версію (4300 мм), але колісна база в 2495 мм – незмінна. Електромотор потужністю 15 кВт (30 кВт пікова) і крутним моментом >150 Нм, приводить в рух задні колеса, а батарея ємністю 33 кВт-год обіцяє пробіг в 200 км. Максимальна швидкість складає 85 км/год, що для міста вистачить, а для відновлення заряду знадобиться 5 годин. Nextem Україна пропонує електричний фургон з корисним об’ємом 5 м³ за ціною в $33 000
Nextem Humpback – це більш солідна платформа, розрахована на корисне навантаження в 1700 кг. На ComAutoTrans 2024 вантажівка була представлена в якості фургону з корисним об’ємом понад 11 м³, заявлена вартість якого для українських споживачів становить чималі $57 000. Пікова потужність електромотору складає 50 кВт (68 к.с.), а крутний момент >170 Нм. LFP батарея ємністю 43 кВт-год має забезпечити пробіг вантажівки у 200 км. Не дуже вражаючи показники, особливо для заявленого прайсу. Тим не менш, Nextem має європейський сертифікат і пропонує свою техніку на ринку Італії. Просувати ці електровантажівки на українському ринку буде черкаський завод спеціального обладнання, який планує запропонувати різноманітну гаму спеціалізованих кузовів. Чи буде попит – покаже час. Наразі ж навіть український сайт компанії знаходиться в стадії розробки
Maxus Ukraine – офіційний дилер Maxus в Україні – більш професійно увійшов до нашого ринку. Китайський бренд створено в 2011 році, але не на пустому місці, а на руїнах британського LDV Maxus. Збанкрутілого виробника комерційної техніки в 2006 році намагався купити російський ГАЗ, але коштів не вистачило. Тоді підключився китайський промисловий гігант SAIC Motor, який і став новим власником Maxus, а в 2011 році відновив виробництво фургону, який вперше побачив світ ще в 2004 році, цього разу під назвою Maxus V80. Його виробляють і досі, але ж нас цікавлять сучасні електромобілі, чи не так?
Звісно, але електричний фургон Maxus EV30 сучасним вже не назвеш – його випускають з 2019 року. І саме його під назвою e-Deliver 3 пропонують українцям за ціною від 1 389 372 грн ($35 322). Що клієнт отримає за такі гроші?
e-Deliver 3 поставляється в двох варіантах довжини (4555 або 5145 мм), з об’ємом вантажного відсіку 4,8 або 6,3 м³ і вантажопідйомністю до 930 кг, з можливістю буксирування причепа вагою до 1025 кг. Завантаження вилковим навантажувачем полегшується завдяки дверям, що відчиняються в задній частині
Потужність електромотору складає 160 к.с., а крутний момент – 255 Нм. Цього досить, щоб розігнати фургон спорядженою масою 1620/1700 кг (максимально допустима – 2525/2630 кг) до 100 км/год за 9,3/10,2 секунди (коротка/довга база). Максимальна швидкість складає 120 км/год незалежно від версії
Акумулятор ємністю 50.23 кВт-год забезпечує запас ходу 238 км (WLTP змішаний). При зарядці за допомогою зарядного блоку з вбудованим зарядним пристроєм потужністю 6,6 кВт, повна зарядка акумулятора займає приблизно 8 годин. Використовуючи швидкий зарядний пристрій (постійного струму), ви можете скоротити час заряджання до 45 хвилин (досягнувши рівня заряду 80%)
На вибір пропонуються два режими руху – звичайний та еко. Крім того, можна обирати між трьома рівнями рекуперації енергії – легким, середнім та сильним. Базова комплектація включає фронтальні подушки безпеки, систему стабізації, камеру заднього огляду, круїз-контроль, підігрів сидінь тощо. Серед іншого, модель оснащена автоматичним клімат-контролем, Apple Carplay, камерою заднього виду та низкою функцій безпеки
Maxus e-Deliver 3 продається з гарантією 5 років або 100 000 км пробігу та гарантією на батарею 8 років або 160 000 км пробігу, в залежності від того, що настане раніше. Шасі автомобіля покрито антикорозійним засобом, що запобігає утворенню іржі
Цікаво, що аналогічне шасі з відкритим кузовом коштує дорожче – від 1 509 060 грн ($38 365). У нього подовжена колісна база (3285 мм), дорожній просвіт 170 мм, максимальна швидкість лише 90 км/год, хоча електромотор такий самий, як у фургона. Батарея теж ідентична, але запас ходу менший – 210-253 км. Вантажопідйомність складає 1095 кг, максимальна маса причіпа складає лише 650 кг (незалежно від наявності гальм). Рекомендований розмір шин для будь-якої версії Maxus e-Deliver – 185/65 R15C
На ComAutoTrans 2024 не було більших e-Deliver 9, які Maxus Ukraine пропонує за ціною від 2 207 324 грн ($56 120) за фургон, та від 2 503 248 грн ($63 640) за шасі
Фургон Maxus e-Deliver 9 пропонує варіанти «будки» об’ємом від 9,7 до 13 м³ і максимальне корисне навантаження до 1200 кг. Окрім задніх дверей, можна завантажувати та вивантажувати товари через великі бічні двері з боку пасажира. Топовий акумулятор ємністю 88,5 кВт-год пропонує запас ходу до 353 км (міський WLTP), але базова версія має батарею лише на 51,5 кВт-год, існує й проміжна модифікація з батареєю на 72 кВт-год. Електромотор потужністю 200 к.с. та 310 Нм розганяє фургон чи шасі e-Deliver 9 до 100 км/год (вона ж «максималка») за 18,4 сек
Чи буде широко затребуваний подібний транспорт? В масовому порядку точно ні, особливо зараз, коли російськими окупантами фактично знищені генеруючі потужності. Характеристики більшості доступних електромобілів лишають бажати кращого, а ті, що мають більш-менш прийнятні ТТХ коштують неадекватних грошей. Особливо для наших, здебільшого, незаможних комунальних підприємств
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
ЄС знизив імпортні тарифи на виготовлені в Китаї електромобілі
Початковий звіт ЄС передбачав 20,8-відсоткове мито на імпортовані китайські Tesla, але після апеляції ця ставка була знижена до 9%. Американський автовиробник попросив про перегляд додаткового мита після публікації липневого звіту, коли з’ясувалося, що Tesla отримала менше державної допомоги, ніж деякі інші фірми, які збирають електрокари в Китаї. В результаті після розгляду апеляції уряд ЄС погодився […]
21 Серпня 2024 -
Cadillac виставляє на аукціон перший Escalade IQ
Cadillac і Barrett-Jackson оголосили про плани запропонувати перший Escalade IQ на осінньому аукціоні в Скоттсдейлі, який відбудеться в жовтні цього року. Не повідомляється, скільки він коштуватиме, але очікується, що стандартна модель буде коштувати близько 130 000 доларів, і усі виручена на аукціоні сума піде до Детройтського дитячого фонду Перший серійний Cadillac Escalade IQ буде виставлений […]
14 Вересня 2024 -
Volvo закликає Європу заборонити продаж нових авто з двигунами внутрішнього згоряння
Volvo стала одним із перших традиційних автовиробників, які оголосили про поступову відмову від двигунів внутрішнього згоряння. Ще на початку 2021 року компанія пообіцяла перейти на повністю електричні автомобілі до кінця десятиліття. Хоча цей план уже не здається реалістичним, шведський виробник наполягає, що Європа все ще повинна заборонити продаж нових автомобілів з бензиновими двигунами до 2035 […]
2 Жовтня 2024