UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 16367

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах

23.08.2024

UIM E1 World Electric Powerboat Series має стати першою гоночною серією для електромоторних човнів. Під егідою Міжнародного союзу мотогонщиків (UIM) човни на підводних крилах змагатимуться між собою в серії E1, щоб популяризувати інформацію про вплив зміни клімату на річки, озера та океани

Організатори серії планують проводити заходи в великих портових містах, таких як Стокгольм або Монако

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 2

Як видно з назви, перегони на човнах Е1 з часом мають стати провідним електричним спортом на воді. В автоспорті на міжнародному рівні популяризувати електрокари почали в 2014 році, коли стартувала Formula E – перегони на суто електричних болідах. В ній були як приватні команди, так і заводські, а в якості пілотів виступали навіть пілоти Формули-1, які не знайшли місця в ній 

В 2021 році з’явилась дисципліна Extreme E – це були перегони електричних позашляховиків за прикладом ралі Париж-Дакар.  Щоправда ці перегони відбувались по всьому світу, навіть в Гренландії, щоп привернути увагу до танення льодовиків

Обидва чемпіонати – Formula E та Extreme E – заснував Алехандро Агаг. Він також є невиконавчим головою UIM E1 World Electric Powerboat Series, але Генеральний директор чемпіонату – Роді Бассо. За дизайн гоночного човна, який отримав назву «RaceBird», відповідає норвежка Софі Хорн. До команди засновників також входять Янні Андреопулос (керівник відділу маркетингу та комерції) і Брунелло Акампора (головний морський архітектор і морський інженер)

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 3

Якый формат перегонів?

Кожен гоночний вікенд E1 складатиметься з тестової сесії, кваліфікаційної сесії та кількох гонок на вибування. Після цього відбувається фінальна гонка, де і буде визначений переможець

У першому сезоні E1, який розпочався на початку цього року, приймає участь дев’ять команд. Кожна команда має два човни: один для участі в «сольних змаганнях» серії E1 в європейських портах, а інший – для подорожей з Extreme E до віддалених місць проведення перегонів по всій планеті

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 4

RaceBird – човен на підводних крилах серії E1

У серії E1 всі команди використовують човни на підводних крилах RaceBird, які були розроблені компанією SeaBird Technologies у співпраці з глобальною гоночною лігою SailGP. Човни живляться виключно від акумуляторів та електродвигунів і, як очікується, розвиватимуть швидкість до 50 вузлів (93 км/год). Шасі повністю виготовлене з вуглецевого волокна, важить 800 кг

Успіх в перегонах на воді залежить не лише від таланту пілотів, але й від здатності керувати доступною енергією. Якщо під час тестування та кваліфікації енергія доступна в необмеженій кількості, то під час чвертьфіналу, півфіналу та фіналу пілоти повинні більш пильно витрачати енергію акумулятора

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 5

Характеристики RaceBird

Швидкість на катерах серії E1 досягається завдяки злагодженій роботі багатьох систем. Mercury Racing забезпечує досконалість пропульсивної системи, а Simrad і C-MAP гарантують точність навігації – це життєво важливі елементи для безпечного підтримання високих швидкостей. Передова технологія акумуляторів Kreisel забезпечує енергію, а досвід Factory Marine у виробництві обшивки перетворює її на швидкий, плавний рух. Ефективна технологія зарядки QiOn підтримує RaceBirds в енергетичній рівновазі, а аналітика даних від McLaren Applied точно налаштовує продуктивність всіх систем для досягнення максимальної швидкості

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 6

RaceBirds оснащені на 100% електричним підвісним двигуном Mercury Racing потужністю 150 кВт (200 к.с.), над яким працювали інженери компаній Victory Marine та SeaBird Technologies. Він вражає не лише своєю потужністю, але й екологічним дизайном, який буде визначати наступне покоління морських видів спорту

Акумулятор RaceBirds ємністю 35 кВт-год, відрізняється передовими технологіями, адже має забезпечувати стабільне живлення, ефективність та екологічніть. Досвід компанії Kreisel в розробці акумуляторів у поєднанні з рішеннями QiOn для зарядки, забезпечує серії Е1 потрібний рівень технологічних інновацій

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 7
В 1906 році італієць Енріко успішно використовує набір драбинчастих крил на яхті Lago Maggiore, розвинувши швидкість до 36,9 вузлів (68 км/год)

Як з’явились човни на підводних крилах? Хронологія подій

  • 1869 – Еммануель Фарко отримав перший патент на крила або кромки для підйому човна та зменшення лобового опору
  • 1906 – італієць Енріко успішно використовує набір драбинчастих крил на яхті Lago Maggiore, розвинувши швидкість до 36,9 вузлів (68 км/год)
  • 1916 – Брати Менчеми з Чикаго розробили перші справжні підводні крила
  • 1919 – Белл і Болдуін спускають на воду судно HD-4 з двома авіаційними двигунами і встановлюють новий рекорд швидкості на підводних крилах – 61 вузол (113 км/год)
  • 1938 – яхта «Міс США», створена американцем Філіпом Л. Родсом, встановила новий рекорд швидкості у 80 вузлів (148 км/год)
  • 1952 – Борон Ганс фон Шертель і Карл Буллер розробили перший пасажирський човен на підводних крилах під назвою «Золота стріла»
  • 2013 – Вперше у водах Сан-Франциско відбулися перегони за Кубок Америки на човнах з підводними крилами
  • 2022 – Створено перший прототип для перегонів Е1
UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 8
В 1919 році Белл і Болдуін спускають на воду HD-4 з двома авіаційними двигунами і встановлюють новий рекорд швидкості на підводних крилах – 61 вузол (113 км/год)

Яка місія E1?

Як відомо, перегони залучають найкращих інженерів, які в надконкурентному середовищі ефективніше та креативніше вирішують питання. В тому числі, створюють інноваційні чисті технологій для водної регенерації

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 9

Освітня 

Завдяки партнерству та підвищенню обізнаності, E1 співпрацює з кампаніями та організаціями, що займаються відновленням водних ресурсів, надаючи можливість вболівальникам, гостям та командам дізнатися більше про те, які реальні заходи можна вжити для покращення ситуації

Співпраця з містами, де відбуваються перегони, партнерами та командами в рамках програми E1 Blue Impact, висвітлює загрози для водних екосистем, що дозволить швидше знайти інноваційні рішення цих проблем

Технологічна

Прискорення розвитку електричної водної мобільності. Серія E1 має прискорити появу електричного водного транспорту, сприяючи сталому використанню енергії – це ключовий крок до скорочення викидів CO2 в індустрії морських і рекреаційних човнів

UIM E1 World Electric Powerboat Series – перший чемпіонат на електричних гоночних човнах — photo 10

Загальна місія організаторів в оздоровлені прибережних вод та екосистеми для нинішнього та майбутніх поколінь. Таким чином організатори хочуть реалізувати проекти з відновлення найбільш вразливих та деградованих міських водних екосистем. Досягнення мрії про здорові та багаті екосистеми на міських набережних – це теж перегони, в яких ми всі повинні перемогти

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK