Найкращий спосіб продемонструвати, наскільки сильно зміниться стиль та дизайн BMW протягом наступних кількох років, – це припаркувати новий Vision Neue Klasse X поруч з одним із нинішніх позашляховиків німецького автовиробника. І зробити це можна буде вже наступного року, коли перший електромобіль нової генерації BMW піде в серію
Історична спадщина
Далеко не всі шанувальники BMW знають, що Neue Klasse, як у вигляді седана, який раніше представили, так і щойно показаний кросовер – це повернення до коріння німецького бренду. Не заглиблюючись в історію, важливо розуміти, що це не перший Neue Klasse (“Новий клас” в перекладі з німецької) від BMW
Так називали ще BMW 1500 1962 року, який здійснив революцію в середньорозмірному сегменті та за всіма показниками мав величезний успіх. Оригінальний Neue Klasse був створений за новими інженерними принципами, отримав нову мову дизайну, сучасні характеристики та мав особливий стиль. Його розробив Вільгельм Хофмайстер, чий фірмовий “вигин” задньої стійки кузова назавжди залишився характерним символом дизайну BMW. Той седан став важливим поворотним пунктом для успіху компанії на світовій арені. Саме він надихнув BMW на перший седан E12 5 Series у 1972 році
Добріша зовнішність
Так і сучасний кросовер Neue Klasse X майже нічого спільного не має з поточним модельним рядом BMW, хоча вигин Хофмайстера присутній. Але він став частиною напівпрозорої аплікації й не одразу помітний. Загальний дизайн став надзвичайно стриманим, особливо в порівнянні з поточним виразним, навіть агресивним, стилем BMW
Тим не менш, дивлячись на решітку радіатора, одразу впізнається BMW. Але решітка стала набагато менша, і замість хрому чи затемненої обробки вона обрамлена гладкою і вертикально орієнтованою підсвіткою, яка буде унікальною для кросоверів X-класу. Елементи освітлення за кришкою поєднуються в цікаві візерунки з перехрещеними смужками, що утворюють об’ємну форму
Бокові частини автомобіля так само стримані, але навколо колісних арок і внизу дверей є багато контурів, які роблять форму цікавою. Хоча крила виглядають масивними у відповідності до форми кросовера, велика площа скла, особливо в поєднанні з повністю скляним дахом, робить Neue Klasse X світлим та яскравим. За словами дизайнерів, вони хотіли відійти від агресивного стилю, зробити автомобіль світлим та відкритим, в тому числі завдяки великій площі скла. Відмова від хрому зумовлена його токсичним виробництвом
Інноваційний інтер’єр
Якщо екстер’єр Vision Neue Klasse X дійсно виявився незвично стриманим, то в інтер’єрі гармонійно поєднані сучасні технології зі звичною якістю матеріалів BMW. У салоні немає чорного пластику, натомість багато яскравих деталей з якісних високотекстурованих матеріалів у заспокійливих червоних, сірих та білих тонах. Значна частина інтер’єру виготовлена з перероблених або рослинних матеріалів, і BMW обіцяє, що деякі з них будуть використовуватися у виробництві серійних електромобілів
Центральний екран автомобіля схожий за розміром і розташуванням на більшість нових електромобілів, але його форма виділяється. Він має унікальну трапецієподібну форму і нахилений у напрямку до водія. На консолі немає коліщатка прокрутки. Окрім того, що кермо HypersonX чутливе до дотиків, воно має багатофункціональні кнопки для керування на різних екранах, а також останню версію інтелектуального персонального асистента BMW, який працює з голосовим управлінням
Набагато цікавішою за центральний екран є технологія BMW Panoramic Vision, яка проектує інформацію на всю ширину лобового скла. Тут використовуються потужні голографічні ефекти, які надають дисплею глибини та об’ємності, роблячи його одночасно футуристичним та інформативним. Більш традиційний дисплей на лобовому склі також буде
Кастомізація стала частиною філософії Neue Klasse. Покупці звикли вибирати кольори та колеса, а нещодавно автовиробники почали пропонувати на вибір світлодіодне освітлення різних відтінків (BMW пропонує це на новому електромобілі i5). Тепер німці пропонують також можливість налаштувати інформаційно-розважальну систему нового покоління, фон екрану та звуки двигуна
Що “під капотом”?
Звичайно, Vision Neue Klasse X – електричний. Він використовує вже шосте покоління електромобільних технологій BMW, яке було вдосконалено для більшої ефективності. Акумуляторна батарея виготовлена з циліндричних елементів замість призматичних, щільність енергії збільшилася на 20%, а 800-вольтна архітектура дозволяє заряджати батарею на 30% швидше, ніж попередні моделі BMW. Запас ходу не вказується, але він може зарядитися на 300 км всього за 10 хвилин. У поєднанні з новітньою конструкцією електродвигуна, підвищеною аеродинамічною ефективністю, покращеною системою рекуперативного гальмування та високоефективними шинами, BMW стверджує, що загальна ефективність автомобіля Vision Neue Klasse X зросла на 25%
BMW витратила купу грошей та людино-годин провідних інженерів на розробку комп’ютерів, які мають в 10 разів більшу обчислювальну потужність, ніж поточні. Завдяки цьому BMW може скоротити загальну кількість бортових “мізків” удвічі, одночасно підвищивши швидкість обробки даних. Це, в свою чергу, означає краще автоматизоване водіння, швидшу реакцію систем безпеки та більшу гнучкість в управлінні підвіскою та керма
До наступного року!
Зрозуміло, що BMW багато сподівань покладає на Neue Klasse. І так само, як оригінальна модель привела автовиробника до нового світового успіху на початку 1960-х років, BMW пов’язує своє майбутнє з новим Neue Klasse. Чи залишиться серійний автомобіль таким самим, як концепт – це ще доведеться з’ясувати. Але в BMW неодноразово наголошували, що всі ці нові направлення – спрощений дизайн, теплі та комфортні інтер’єри, можливість кастомізації автомобіля та підвищений акцент на ефективності та сталості – будуть втілені в першому автомобілі, який ми побачимо на основі архітектури Neue Klasse. А він почне сходити з конвеєра в Дебрецені, Угорщина, вже у 2025 році