Україна зараз є лідером з розвитку електромобільності в східній Європі, але наша історія електромобілів в Україні почалася ще наприкінці XIX-го століття!
Піонери української електромобільності
10 жовтня 1895 року – перше згадування у газеті «Одесские новости» про появу електричного екіпажу. У 1911 році пан І.Л. Канельський з Одеси отримав номерні знаки №80 та право керування на власний електричний екіпаж. Збереглося й фото цього електрокара. У пана Канельського був американський Waverley Type 21/22. Був електромобіль і у тодішнього міського Голови Одеси Григорія Григоровича Маразлі
Слід згадати і про ще одного одесита – винахідника електромобіля на наших теренах Іполіта Романова. Він сконструював не тільки власний електродвигун, але й власну батарею і відправився будувати перші електрокари до Санкт-Петербургу. Там, у 1898 році, у співпраці з каретною фабрикою Фрезе, побудував перші екземпляри електромобілів та електробусу. Його електромобіль мав запас ходу у 60 км і швидкість 35-40 км/год
Електромобіль ім. Сухомлинського
Після другої світової війни, Львівський автозавод ЛАЗ у 1951 році випустив партію електричних фургонів ЛАЗ-750 та 751, які працювали на пошті до 1958 року
Відомий український педагог Василь Сухомлинський, працюючи директором ініціював створення на базі своєї школи великої кількості гуртків, які б розвивали учнів у вільний від навчання час за різними напрямками. Одним з таких гуртків був і технічний. Саме в такому гуртку, в кінці 60-х років, було створено електричний родстер, розрахований на двох підлітків або одного дорослого. У конструкції електромобіля були використані вузли та агрегати серійних автомобілів та мотоциклів, які випускались в той час в СРСР. Так, автомобіль приводився у рух модифікованим електричним стартером від «Москвич-400», який живився від пускової батареї ємністю 96 А*год. Побачити унікальний електромобіль може кожен бажаючий і сьогодні у Педагогічно-меморіальному музеї Василя Сухомлинського у селі Павлиші Кіровоградської області
Ще кілька спроб
В інших республіках СРСР також намагалися створювати електромобілі. У 1935 році на базі легкового, 5-ти місного автомобіля ГАЗ-А радянські конструктори побудували перший в СРСР електромобіль. І цей автомобіль був ліцензованою копією Ford-A – радянський уряд в 1929 році купив права на його виробництво у компанії Ford Motor Company
В цьому ж році вчені Московського енергетичного інституту переобладнали вантажівку ЗІС-5 і зробили з неї акумуляторний сміттєвоз. Для цього в неї встановили 40 акумуляторів загальною масою 1400 кілограмів. Вантажопідйомність автомобіля становила 1800 кілограмів. При потужності двигуна в 13 кВт електричний ЗІС-5 розганявся до 24 км/год і міг проїхати до 40 км без підзарядки
У 1948 році в Ленінграді одразу 4 автомобілі моделі НАМИ-ЛАЗ обладнали електромоторами. На них перевозили пошту. Через рік на службу в ленінградські поштові відділення надійшло ще десять електромобілів
Висновок
Незважаючи на численні розробки та навіть спроби серійного випуску, електромобілі «не злетіли», бензинові та дизельні автомобілі перемогли і їх тріумф триватиме до початку XXI століття, коли людство вперше замислилось над наслідками своєї безвідповідальності та зіткнулося з серйозними енергетичними, паливними та екологічними проблемами, що й спонукало багато світових компаній знову взятися за розробку та випуск електромобілів. Але це вже зовсім інша, сучасна історія
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Круїз-контроль Chevrolet Equinox EV може не активувати гальма
Захисники технологій кажуть, що безпілотні автомобілі будуть безпечнішими, ніж водії-люди, і що навіть сьогоднішні більш примітивні технології допомоги водієві запобігають аваріям. Але перші кілька тижнів 2025 року принесли чимало новин, які нагадують нам, чому майже всі наявні на сьогоднішній день системи все ще потребують водія, який контролює їх згідно із законом Через збій у програмному […]
23 Січня 2025 -
Оновлений Peugeot E-Rifter вже в Україні
Оголошено ціни та комплектації на оновлений Peugeot E-Rifter, який на одній зарядці може проїхати до 330 км П’ятимісний електричний мінівен для українських споживачів Stellantis оцінив у 1 405 800 грн. Причому це вже буде версія L2 з подовженою колісною базою та в хорошій комплектації Allure. До неї входить система стабілізації, антибуксувальна система та система допомоги […]
7 Травня 2024 -
Toyota на роздоріжжі: чи готовий автогігант до електромобільності?
Електромобільність впевнено формує майбутнє автомобільної індустрії, але Toyota, яка свого часу встановила стандарти для виробництва автомобілів, зараз стикається з серйозними викликами. Її знаменита філософія “кайдзен” (постійного вдосконалення) працює для поступових покращень, але недостатньо ефективна в умовах, коли потрібна повна трансформація Чи досягла Toyota межі можливостей? Проблема виявилася очевидною після аналізу конкурентних електромобілів від Tesla та […]
16 Січня 2025