Україна зараз є лідером з розвитку електромобільності в східній Європі, але наша історія електромобілів в Україні почалася ще наприкінці XIX-го століття!
Піонери української електромобільності
10 жовтня 1895 року – перше згадування у газеті «Одесские новости» про появу електричного екіпажу. У 1911 році пан І.Л. Канельський з Одеси отримав номерні знаки №80 та право керування на власний електричний екіпаж. Збереглося й фото цього електрокара. У пана Канельського був американський Waverley Type 21/22. Був електромобіль і у тодішнього міського Голови Одеси Григорія Григоровича Маразлі
Слід згадати і про ще одного одесита – винахідника електромобіля на наших теренах Іполіта Романова. Він сконструював не тільки власний електродвигун, але й власну батарею і відправився будувати перші електрокари до Санкт-Петербургу. Там, у 1898 році, у співпраці з каретною фабрикою Фрезе, побудував перші екземпляри електромобілів та електробусу. Його електромобіль мав запас ходу у 60 км і швидкість 35-40 км/год
Електромобіль ім. Сухомлинського
Після другої світової війни, Львівський автозавод ЛАЗ у 1951 році випустив партію електричних фургонів ЛАЗ-750 та 751, які працювали на пошті до 1958 року
Відомий український педагог Василь Сухомлинський, працюючи директором ініціював створення на базі своєї школи великої кількості гуртків, які б розвивали учнів у вільний від навчання час за різними напрямками. Одним з таких гуртків був і технічний. Саме в такому гуртку, в кінці 60-х років, було створено електричний родстер, розрахований на двох підлітків або одного дорослого. У конструкції електромобіля були використані вузли та агрегати серійних автомобілів та мотоциклів, які випускались в той час в СРСР. Так, автомобіль приводився у рух модифікованим електричним стартером від «Москвич-400», який живився від пускової батареї ємністю 96 А*год. Побачити унікальний електромобіль може кожен бажаючий і сьогодні у Педагогічно-меморіальному музеї Василя Сухомлинського у селі Павлиші Кіровоградської області
Ще кілька спроб
В інших республіках СРСР також намагалися створювати електромобілі. У 1935 році на базі легкового, 5-ти місного автомобіля ГАЗ-А радянські конструктори побудували перший в СРСР електромобіль. І цей автомобіль був ліцензованою копією Ford-A – радянський уряд в 1929 році купив права на його виробництво у компанії Ford Motor Company
В цьому ж році вчені Московського енергетичного інституту переобладнали вантажівку ЗІС-5 і зробили з неї акумуляторний сміттєвоз. Для цього в неї встановили 40 акумуляторів загальною масою 1400 кілограмів. Вантажопідйомність автомобіля становила 1800 кілограмів. При потужності двигуна в 13 кВт електричний ЗІС-5 розганявся до 24 км/год і міг проїхати до 40 км без підзарядки
У 1948 році в Ленінграді одразу 4 автомобілі моделі НАМИ-ЛАЗ обладнали електромоторами. На них перевозили пошту. Через рік на службу в ленінградські поштові відділення надійшло ще десять електромобілів
Висновок
Незважаючи на численні розробки та навіть спроби серійного випуску, електромобілі «не злетіли», бензинові та дизельні автомобілі перемогли і їх тріумф триватиме до початку XXI століття, коли людство вперше замислилось над наслідками своєї безвідповідальності та зіткнулося з серйозними енергетичними, паливними та екологічними проблемами, що й спонукало багато світових компаній знову взятися за розробку та випуск електромобілів. Але це вже зовсім інша, сучасна історія
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
З’явились офіційні фото першого електричногно Jeep
Він має три цифрові дисплеї на панелі приладів та четвертий екран для функцій клімату та сидінь Jeep ділиться новими подробицями про свій майбутній електричний позашляховик. Нещодавно компанія надала перші офіційні зображеннями електричного позашляховика, відомого як Wagoneer S. Сподіваємося, вам сподобаються цифрові дисплеї та сенсорні елементи керування, тому що в цій машині їх дуже багато Судячи […]
5 Лютого 2024 -
Mitsubishi об’єднується з Nissan для створення електромобіля
Північна Америка обігнала Південно-Східну Азію в якости найприбутковішого ринку для Mitsubishi, що спонукало компанию обєэднатыся з Nissan заради створення електромобіля та середньорозмірного пікапа саме для США Хоча Південно-Східна Азія вже давно є найприбутковішим регіоном для японської компанії, високі відсоткові ставки та зростання курсу тайського бату завдали шкоди прибуткам. Для порівняння, у Північній Америці зниження валютних […]
12 Травня 2024 -
ZF інтегрує оптоволоконну передачу даних в електросистеми електромобілів
У домашніх і офісних мережах оптоволоконні з’єднання давно стали нормою, коли йдеться про високу швидкість передачі даних. А от в автомобільній галузі ця технологія лише наближається до масового впровадження Компанія ZF вдосконалила свій високопродуктивний комп’ютер ProAI для підтримки оптичного мультигігабітного Ethernet у транспортних засобах. Нові мікросхеми й конектори дозволяють передавати дані через автомобільне скловолокно відповідно […]
8 Квітня 2025