2025 рік може стати переломним для всієї європейської автопромисловості
Починаючи з нового року, Європейський Союз різко посилить свої правила щодо викидів вуглекислого газу автомобілями. З 1 січня 2025 року ЄС запровадить набагато жорсткіші обмеження, вимагаючи, щоб середні викиди CO2 на кілометр для кожного нового автомобіля не перевищували 93,6 грама. Це на 19% менше, ніж цільовий показник поточного року
Наступного року в ЄС вступить в силу обмеження викидів CO2 до 93,6 г/км, що змусить автовиробників адаптуватися
Хоча регламент не передбачає конкретних методів досягнення такого скорочення, він фактично змушує великих автовиробників забезпечити принаймні 20% своїх продажів електромобілями з нульовим рівнем викидів. Це значне збільшення порівняно з нинішнім середнім показником у 13% від усіх автомобілів, що продаються в регіоні, згідно з даними галузевої асоціації ACEA. Як повідомляє Reuters, виробники, які не зможуть досягти цих цілей, зіткнуться з великими штрафами
У відповідь автовиробники почали підвищувати ціни на свої бензинові та дизельні автомобілі, щоб зменшити попит на моделі з двигунами внутрішнього згоряння та зробити електромобілі більш привабливими
«Автовиробники почали змінювати цінову стратегію, щоб збільшити попит на електромобілі з акумуляторними батареями, щоб досягти цілей щодо викидів CO2 та уникнути потенційних штрафів», – розповіла агентству Reuters Беатрікс Кейм з Центру автомобільних досліджень
Автовиробники повинні збільшити продажі електромобілів з 13% до 20%, щоб відповідати новим нормам
Такі компанії, як Stellantis, Volkswagen і Renault, вже підвищили ціни на моделі з ДВЗ на сотні євро за останні місяці. Наприклад, всі моделі Peugeot, що продаються у Франції, за винятком електромобілів, минулого місяця подорожчали на 500 євро. За словами автоаналітика S&P Global Деніса Шемула, ці коригування можуть також допомогти профінансувати майбутні знижки на електромобілі
Доступні електромобілі на горизонті
Наступного року в Європі з’являться кілька нових і більш доступних моделей електромобілів. Серед них Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, BYD Seagull, Cupra Raval, Renault R5, Skoda Epiq та VW ID.2. Інші електромобілі вартістю до 25 000 євро також перебувають у стадії розробки, наприклад, Renault Twingo, Kia EV2 і VW ID.1
Не всі погоджуються з посиленням правил ЄС. На Паризькому автосалоні в жовтні Люк Шатель, президент французького автомобільного лобі PFA, розкритикував Брюссель за те, що він назвав «нереалістичними цілями щодо викидів»
Я не можу продати достатньо електромобілів, а на мої транспортні засоби будуть накладені штрафи. Що вони хочуть, щоб я робив запряжені кіньми карети?, – сказав Шатель
Критики стверджують, що цілі ЄС щодо викидів є занадто жорсткими, що загрожує фінансовими санкціями для всієї галузі
Цього року лише 13% усіх транспортних засобів, проданих в ЄС, були електричними, і багато політиків підштовхують регіон до пом’якшення вимог щодо викидів на 2025 рік. Якщо сектор не зможе виконати свої зобов’язання щодо викидів CO2, штрафи можуть злетіти до 15 мільярдів євро. Деякі автовиробники знайшли альтернативні стратегії уникнення штрафів, наприклад, об’єднання викидів з іншими брендами. Наприклад, Suzuki об’єднає викиди з Volvo у 2025 році, усунувши ризик штрафів
Незважаючи на ці зусилля, скептицизм залишається. Джерело, близьке до одного з найбільших європейських автовиробників, повідомило Reuters, що простого підвищення цін на ДВЗ може бути недостатньо для збільшення продажів електромобілів, посилаючись на слабке зростання попиту в сегменті електромобілів. Оскільки ринок стикається як з політичним, так і з економічним тиском, 2025 рік може стати переломним для автомобільної промисловості всього європейського регіону