Автовиробники об’єднуються з Tesla, щоб уникнути штрафів за викиди
Європейські автовиробники стикаються з посиленням екологічних стандартів, які зобов’язують знижувати рівень викидів CO2 в модельній лінійці. У 2025 році середні викиди по автопарку мають зменшитися з 106,6 г/км до 93,6 г/км. Якщо ці цілі не будуть досягнуті, компанії можуть зіткнутися зі штрафами до €15 мільярдів
Щоб уникнути таких значних фінансових втрат, Toyota, Stellantis, Ford, Mazda, Subaru та Leapmotor вирішили створити “Суперпул” із Tesla. Цей альянс охоплює 33% європейського ринку автомобілів та 30% ринку електромобілів, що дає змогу зменшити середні викиди завдяки продажу Tesla карбонових кредитів
Карбонові кредити Tesla: допомога, але не панацея
Tesla займає провідне місце у продажу карбонових кредитів, які дозволяють знижувати середні викиди модельної лінійки. У 2024 році продажі карбонових кредитів забезпечили компанії 3% від $72 мільярдів доходу. Очікується, що в Європі Tesla зможе заробити більше €1 мільярда, продаючи свої надлишкові кредити
Аналітики попереджають, що навіть з підтримкою Tesla досягнення цільових показників може бути складним. Наприклад, Toyota, Subaru та Mazda значно відстають у розробці електромобілів, а Toyota, яка продає у три рази більше автомобілів, ніж Tesla, лише частково компенсує цей розрив. Крім того, у 2024 році Tesla продала менше електромобілів, ніж у 2023 році, що може зменшити її можливості допомогти іншим виробникам
Mercedes-Benz також зіткнувся із проблемою надмірних викидів, перевищуючи свій ліміт на 17,3 г/км у 2024 році, що призвело б до штрафу в €1 мільярд. Для вирішення цієї проблеми у 2025 році компанія об’єднається з Volvo, Polestar і Smart, створивши пул, який охоплює 8% ринку автомобілів і 20% ринку електромобілів
Об’єднання сил у рамках карбонових кредитів стає основною стратегією для зменшення викидів та уникнення штрафів у Європі
Попри посилення стандартів, деякі з найбільших автовиробників, зокрема Honda, VW Group, Kia, BMW, SAIC, Hyundai, Suzuki та Renault Nissan Mitsubishi, поки що не оголосили про створення подібних альянсів. Всі вони зараз перевищують встановлені показники викидів і ризикують отримати значні штрафи
Принцип роботи пулів полягає у придбанні карбонових кредитів у компаній, які мають низькі середні викиди. Tesla, як провідний гравець у цій сфері, отримує значний прибуток завдяки продажу кредитів. За оцінками UBS, Tesla може отримати більше €1 мільярда у 2024 році лише від європейського ринку
Посилення регуляцій ЄС змушує автовиробників адаптуватися та шукати нові способи зменшення викидів. Створення пулів із Tesla та іншими виробниками електромобілів стає ефективним рішенням, але воно не гарантує уникнення штрафів. Водночас компанії, які ігнорують ці тенденції, ризикують значними фінансовими втратами, що може змінити розклад сил на автомобільному ринку Європи