Європейська комісія ухвалила рішення про введення мит до 35,3% на автомобілі, які імпортуються до ЄС із Китаю. У відповідь компанії BMW, BYD, Geely та SAIC подали скаргу до Суду Європейського Союзу, щоб оскаржити це рішення. Ця ініціатива може вплинути на майбутнє співпраці між європейськими та китайськими виробниками
Рішення ЄС та його наслідки
Мита були введені після розслідування, яке виявило, що китайські автовиробники отримують державну підтримку у вигляді дешевих кредитів, субсидованих акумуляторів та інших пільг. Це, на думку Європейської комісії, створює несправедливу перевагу при продажі електромобілів у Європі
Рівень мит залежить від ступеня прозорості співпраці компаній із регуляторами. Наприклад, автомобілі BYD обкладаються митом у 17%, Geely — 18,8%, а SAIC отримала максимальну ставку у 35,3%

BMW: вплив на Mini
Для BMW ці мита мають подвійний ефект. З одного боку, вони можуть посприяти продажам моделей BMW, зменшуючи конкуренцію з боку китайських автовиробників. З іншого боку, це створює проблеми для бренду Mini, оскільки електричні версії Mini Cooper та Aceman SUV виробляються в Китаї
У 2026 році виробництво цих моделей планується перенести до Великобританії, але до цього моменту BMW доведеться шукати шляхи подолання фінансового тиску через мита

Як китайські компанії адаптуються
Китайські автовиробники вже шукають способи обійти мита, розміщуючи виробництво ближче до Європи. Наприклад, Chery почала використовувати завод Nissan в Іспанії, BYD планує будівництво фабрик в Угорщині та Туреччині, а інші компанії ведуть переговори про викуп європейських виробничих потужностей
Можливі рішення цієї проблеми матимуть великий вплив на ринок електромобілів, адже мита можуть як стимулювати локалізацію виробництва, так і збільшити ціни на автомобілі для кінцевих споживачів. Судова боротьба між автовиробниками та ЄС стане важливим етапом у визначенні майбутнього торгівлі між Китаєм та Європою
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі