BMW та китайські бренди судитимуться проти мит ЄС
Європейська комісія ухвалила рішення про введення мит до 35,3% на автомобілі, які імпортуються до ЄС із Китаю. У відповідь компанії BMW, BYD, Geely та SAIC подали скаргу до Суду Європейського Союзу, щоб оскаржити це рішення. Ця ініціатива може вплинути на майбутнє співпраці між європейськими та китайськими виробниками
Рішення ЄС та його наслідки
Мита були введені після розслідування, яке виявило, що китайські автовиробники отримують державну підтримку у вигляді дешевих кредитів, субсидованих акумуляторів та інших пільг. Це, на думку Європейської комісії, створює несправедливу перевагу при продажі електромобілів у Європі
Рівень мит залежить від ступеня прозорості співпраці компаній із регуляторами. Наприклад, автомобілі BYD обкладаються митом у 17%, Geely — 18,8%, а SAIC отримала максимальну ставку у 35,3%
BMW: вплив на Mini
Для BMW ці мита мають подвійний ефект. З одного боку, вони можуть посприяти продажам моделей BMW, зменшуючи конкуренцію з боку китайських автовиробників. З іншого боку, це створює проблеми для бренду Mini, оскільки електричні версії Mini Cooper та Aceman SUV виробляються в Китаї
У 2026 році виробництво цих моделей планується перенести до Великобританії, але до цього моменту BMW доведеться шукати шляхи подолання фінансового тиску через мита
Як китайські компанії адаптуються
Китайські автовиробники вже шукають способи обійти мита, розміщуючи виробництво ближче до Європи. Наприклад, Chery почала використовувати завод Nissan в Іспанії, BYD планує будівництво фабрик в Угорщині та Туреччині, а інші компанії ведуть переговори про викуп європейських виробничих потужностей
Можливі рішення цієї проблеми матимуть великий вплив на ринок електромобілів, адже мита можуть як стимулювати локалізацію виробництва, так і збільшити ціни на автомобілі для кінцевих споживачів. Судова боротьба між автовиробниками та ЄС стане важливим етапом у визначенні майбутнього торгівлі між Китаєм та Європою