Компанія BMW оголосила про масштабний відгук 70 852 електромобілів через проблему в програмному забезпеченні, яка може призвести до раптової втрати потужності під час руху. Несправність здатна зупинити автомобіль на 15–20 секунд, що підвищує ризик аварій
Проблема зачепила низку популярних моделей BMW, зокрема i4, iX, i7 та i5, випущених у період з 2022 по 2025 роки
Найбільше відкликають автомобілів i4 (2022–2025), iX (2022–2024) та i7 (2023–2024), а також 4674 одиниці i5 2024 року випуску. За даними звіту про безпеку, програмне забезпечення електричного двигуна може помилково виявити так звану “подвійну ізоляцію”. У такому разі система високої напруги вимикається на 15–20 секунд після появи попереджувального повідомлення. Це означає, що автомобіль втрачає тягу і просто котиться, хоча кермо та гальма залишаються працездатними. Для водія, який рухається жвавою трасою, така ситуація може бути не лише незручною, а й небезпечною

BMW почала розслідувати цю проблему ще у 2021 році
Спочатку вважалося, що причиною можуть бути сторонні частинки в електродвигунах, які погіршують їхню роботу. Проте скарг було небагато, що ускладнювало діагностику. Після кількох років досліджень інженери дійшли висновку, що проблема криється в програмному забезпеченні. Воно не завжди може правильно визначити, чи є виявлена “подвійна ізоляція” справжньою, чи це лише одинична помилка. У разі справжньої подвійної ізоляції система вимикає високу напругу як запобіжний захід, щоб уникнути ураження електричним струмом або перегріву. Але якщо програмне забезпечення помиляється, відключення відбувається без потреби, залишаючи водія без тяги

Компанія повідомила про 43 гарантійні звернення, пов’язані з втратою потужності на швидкості понад 32 км/год
На щастя, BMW не зафіксувала аварій чи травм через цю несправність, але проблема все одно серйозна. Для власників електромобілів це нагадування, що навіть найсучасніші технології не завжди ідеальні. Водночас BMW демонструє відповідальність, оперативно реагуючи на ситуацію, щоб забезпечити безпеку своїх клієнтів

Щоб усунути проблему, BMW розробила нове програмне забезпечення для електродвигунів, яке можна встановити через бездротове оновлення. Це зручно, адже власникам не доведеться витрачати час на поїздки до сервісного центру. Проте, якщо хтось віддає перевагу традиційному обслуговуванню, дилерські центри також виконають оновлення. Повідомлення власникам почнуть надсилати 5 серпня, тож водії незабаром отримають чіткі інструкції
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі