BMW Vision Vehicle – машина, яка думає за тебе
BMW Vision Driving Experience: революція в керуванні електромобілями
Компанія BMW представила концептуальний електромобіль Vision Driving Experience (VDX), який є платформою для випробування технологій наступного покоління в лінійці Neue Klasse. Хоча цей прототип не призначений для серійного виробництва, він демонструє майбутні можливості електрокарів BMW, поєднуючи Tesla-подібну інтеграцію програмного забезпечення з феноменальною тягою. Офіційні характеристики VDX вражають: заявлений максимальний крутний момент становить 17 990 Нм, що майже в десять разів більше, ніж у Lucid Air Sapphire. Крім того, він створює додаткову притискну силу в 1200 кг і витримує бічне перевантаження до 3G. Хоча BMW поки що не розкриває точного способу обчислення цього крутного моменту, є ймовірність, що компанія застосувала метод множення моменту двигуна на передаточне число редуктора, як це свого часу зробив GMC з Hummer EV




Під час тест-драйву на випробувальному треку BMW у Спартанбурзі, Південна Кароліна, автомобіль продемонстрував неймовірну керованість та стійкість до фізичних обмежень. Професійний гонщик Єнс Клінгманн керував машиною лише однією рукою, змінюючи режими водіння на центральному екрані навіть на швидкості 160 км/год. При проходженні крутих віражів електромобіль залишався ідеально стійким, працюючи на звичайних шинах Michelin Pilot Sport, що ще більше підкреслює ефективність його системи керування тягою
Heart of Joy: цифровий мозок нових електромобілів BMW
Основою динамічних можливостей VDX є нова інтелектуальна система управління силовим агрегатом під назвою Heart of Joy. Незважаючи на емоційно забарвлену назву, ця технологія працює швидше як “супермозок”, що координує роботу електромоторів, гальм, рекуперації енергії та кермового управління. Цей блок, розміром із планшет iPad, здійснює обробку даних у десять разів швидше, ніж сучасні електронні блоки керування BMW

Подібно до Tesla та Rivian, які поступово скорочують кількість окремих модулів керування, BMW впроваджує централізовану архітектуру. У моделях Neue Klasse буде використовуватися чотири головні обчислювальні блоки: один відповідатиме за автоматизоване водіння, другий – за мультимедійну систему, третій – за допоміжні функції, як-от клімат-контроль і освітлення. Heart of Joy, у свою чергу, керуватиме прискоренням, гальмуванням, тяговим зусиллям та процесом зарядки. BMW стверджує, що нова система працює практично без затримок, а швидкість обміну даними між компонентами вимірюється в мілісекундах

Інтелектуальне рекуперативне гальмування та майбутнє BMW EV
Одним із реальних переваг нової архітектури BMW є технологія “змінної рекуперації”, що дозволяє регулювати рівень відновлення енергії для кожної осі окремо. Наприклад, під час входу в поворот система може зміщувати рекуперацію на задню вісь для підвищення ефективності. Це дозволяє зменшити використання традиційних гальм, адже більшість уповільнення відбувається через регенеративне гальмування, що, за словами BMW, підвищує загальну ефективність на 25%. Для досягнення ідеальної роботи системи компанія проаналізувала дані про гальмування зі 100 000 автомобілів, щоб удосконалити алгоритми рекуперації

Попри сильну конкуренцію на європейському та китайському ринках з боку місцевих виробників, електромобільний сегмент BMW демонструє стабільне зростання. У 2024 році компанія встановила новий рекорд продажів електрокарів у США, навіть попри те, що більшість її нинішніх моделей базується на переобладнаних платформах для авто з ДВЗ. З виходом Neue Klasse, яка буде повністю електричною, BMW планує зробити прорив у сегменті преміальних електрокарів. Якщо компанії вдасться інтегрувати технології VDX у серійні моделі, це може стати ідеальним поєднанням динаміки класичних BMW та технологій майбутнього, доводячи, що електрифікація не означає втрату легендарного відчуття керування Ultimate Driving Machine