Bosch та CARIAD (програмний підрозділ Volkswagen Group) об’єднують зусилля, щоб зробити автоматизоване водіння ще безпечнішим, зручнішим та доступнішим для кожного. Вони розробляють нове покоління програмного забезпечення, що базується на штучному інтелекті (ШІ), яке зможе імітувати природні реакції та інтуїцію людини-водія
Партнерство, відоме як «Альянс автоматизованого водіння», має на меті створити універсальний програмний стек, що охоплюватиме всі ключові аспекти керування: від сприйняття довкілля до прийняття рішень і виконання маневрів. Це рішення буде масштабованим, тобто підійде як для масових, так і для преміуммоделей, і з’явиться на ринку вже до середини 2026 року
Як працює “мозок” автомобіля?
Зараз системи допомоги водієві (ADAS) вже вміють розпізнавати об’єкти, але ШІ виводить цю функціональність на якісно новий рівень. Замість простого розпізнавання, нова архітектура ШІ дозволить автомобілю:
- Аналізувати складні сценарії: Так само, як сучасні мовні моделі розуміють контекст речень, ШІ автомобіля зможе аналізувати поведінку інших учасників дорожнього руху в міському середовищі, передбачаючи їхні дії;
- Поєднувати дані з різних датчиків: Система буде інтегрувати інформацію від камер, радарів та інших сенсорів, щоб створити максимально повну та точну картину довкілля;
- Приймати безпечні та логічні рішення: Розробники проектують архітектуру так, щоб усі рішення ШІ були прозорими, відстежуваними та, найважливіше, безпечними
Крім того, фахівці досліджують можливість інтеграції так званих мультимодальних підходів, які поєднують візуальну та мовну інформацію. Ця технологія, відома як VLA (Visual-Language-Action), зможе імітувати людське мислення, виявляючи приховані ризики та допомагаючи системі реагувати на них належним чином
Тести та впровадження: Від дороги до автосалону
Щоб навчити та вдосконалити систему, Bosch та CARIAD використовують великі обсяги даних, що збираються з тестових автомобілів, таких як ID.Buzz та Audi Q8. Сотні нових машин, оснащених повним набором сенсорів, постійно їздять дорогами Європи, Японії та США, збираючи інформацію про рідкісні та складні ситуації. Ці дані дозволяють розробникам щодня оновлювати програмне забезпечення, роблячи його ще досконалішим
Головна мета — досягти 2-го та 3-го рівнів автономності. Нагадаємо, що 2-й рівень (часткова автоматизація) дозволяє водієві відпустити руки від керма в певних ситуаціях, а 3-й рівень (умовна автоматизація) дає змогу автомобілю повністю керувати рухом за певних умов, що звільняє водія для інших справ
Майбутнє в наших руках
Цей проєкт є яскравим прикладом того, як європейські компанії об’єднують зусилля, щоб залишатися лідерами на ринку технологій. Як зазначає Матіас Піллін, технічний директор Bosch Mobility, «Дані та штучний інтелект є ключовими для впровадження надійних систем автоматизованого водіння». У свою чергу, Петер Бош, генеральний директор CARIAD, підкреслює, що це партнерство допомагає забезпечити «цифровий суверенітет Європи», роблячи передові технології доступними для мільйонів людей
Коли програмний стек буде готовий, Volkswagen Group інтегрує його у свої автомобілі, а Bosch надасть це масштабоване рішення іншим виробникам у всьому світі, що прискорить поширення автономних технологій
Читати далі
Схожі записиНа стенді Subaru на Japan Mobility Show відбудуться світові прем’єри двох концептів під брендом STI На автошоу японський автовиробник розділить свій стенд на дві частини – Performance та Adventure – під головною темою «Керування відмінностями Subaru» (“Driving the Subaru Difference”). Найяскравішими експонатами стануть два концепти Subaru Performance-E та Performance-B під брендом STI – один із […]
15 Жовтня 2025Іспанська компанія Stark VARG SM представила повністю електричний супербайк, який поєднує гоночну продуктивність із щоденною зручністю VARG SM має оновлену геометрію, посилену підвіску та вражаючу потужність — до 80 кінських сил. При масі лише 124,5 кг цей мотоцикл має найкраще співвідношення потужності до ваги серед усіх серійних супермотоциклів. І, що ще цікавіше, його крутний момент […]
15 Жовтня 2025Toyota поступово надолужує відставання у цифровій трансформації. Повільний перехід компанії до повноцінних електромобілів призвів до того, що вона певний час відставала і в технологічній гонці програмного забезпечення. Тепер гібридний RAV4 GR 2026 року має стати тим автомобілем, який змінить ситуацію. Він не лише проїжджає до 50 миль (80 км) на електротязі, а й демонструє нову […]
15 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі