BYD обійшла Tesla за доходами і будує завод розміром із Сан-Франциско

25.03.2025
BYD обійшла Tesla за доходами і будує завод розміром із Сан-Франциско — photo 35382

Минулого року китайський автовиробник BYD затьмарив конкурентів, випередивши електромобільного гіганта Tesla за кількістю виготовлених машин. І якщо тоді Tesla ще могла тішити себе перевагою в доходах, то у 2024 році BYD випередив її і в цьому. Компанія завершила рік із доходом у $107 млрд, тоді як Tesla задовольнилася «лише» $97,7 млрд

Але історія не про це – принаймні не лише про це. Адже якщо BYD щось і робить, то робить це із масштабом, який змушує архітекторів нервово посміхатися. Її новий завод у Чженчжоу зростає з такою швидкістю, що вже скоро перевершить за площею… усе місто Сан-Франциско. І так, ми говоримо саме про столицю каліфорнійської хіпстерії

BYD обганяє Tesla за доходами у 2024 році

Перш ніж говорити про індустріальні мегаполіси, слід віддати належне фінансовим досягненням компанії. Заснована 30 років тому, BYD стала прикладом того, як можна перетворити внутрішньокитайський бренд на глобального гравця у сфері електромобілів. У 2024 році її дохід сягнув $107 млрд (що дорівнює приблизно 777 мільярдам юанів). Це означає зростання на 29% порівняно з попереднім роком – вражаючий результат на тлі глобальної економічної турбулентності

BYD обійшла Tesla за доходами і будує завод розміром із Сан-Франциско — photo 2

Tesla, хоч і поступилася в доходах, зберегла перевагу в прибутковості: $7,1 мільярда (маржа 7,3%) проти $5,44 мільярда у BYD (маржа 5,1%). Але для BYD ці цифри лише початок: в Китаї дедалі більше покупців обирають місцеві бренди, які пропонують технічно просунуті машини за привабливішими цінами. Tesla, Xiaomi, NIO – конкуренція у Китаї щільна, але поки що саме BYD зриває головний куш

Гігантський завод у Чженчжоу: індустріальне місто майбутнього

Інфраструктурна експансія BYD – окрема глава в підручнику з індустріальної архітектури XXI століття. Її новий мегазавод у столиці провінції Хенань виглядає радше як наукова фантастика, ніж звична фабрика. Цей гігантський об’єкт буде зведений у вісім етапів і охоплюватиме близько 130 квадратних кілометрів – приблизно як Сан-Франциско, або, якщо хочете, більш ніж удесятеро більше, ніж Tesla Gigafactory у Неваді

BYD обійшла Tesla за доходами і будує завод розміром із Сан-Франциско — photo 3

Сьогодні на заводі вже працюють 60 тисяч із 90 тисяч співробітників BYD, і компанія планує набрати ще 200 тисяч – з усього світу. Усі матимуть можливість жити прямо на території комплексу, користуватись розважальною інфраструктурою та, можливо, не залишати завод узагалі (в доброму сенсі). Загалом, об’єкт розрахований на виробництво до одного мільйона електромобілів на рік – приблизно чверть від загального обсягу продажів BYD у 2024-му

Китайська електромобільна імперія виходить на глобальний рівень 

Історія BYD – не просто успіх одного автовиробника. Це прояв ширшого зрушення в глобальному автомобільному балансі. Якщо ще нещодавно світ дивився на Кремнієву долину як на головне джерело інновацій у транспорті, то тепер усе частіше повертає голову в бік Шеньчженя, Чженчжоу та інших китайських технополісів

BYD обійшла Tesla за доходами і будує завод розміром із Сан-Франциско — photo 4

Перевищити $100 мільярдів доходу – це вже неабияке досягнення. Побудувати завод розміром із велике місто – це вже заявка на світове лідерство. BYD демонструє, що майбутнє електромобільної галузі формується не в Пало-Альто, а у серці Центрального Китаю. І якщо так піде й далі, не виключено, що на уроках економіки майбутнього діти вчитимуть не лише про Генрі Форда, а й про Ван Чуанфу – засновника BYD

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK