Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) займає лідерську позицію на світовому ринку акумуляторів. Компанія постачає свої літій-залізо-фосфатні (LFP) батареї для Tesla Gigafactory в Шанхаї, які використовуються в Model 3 та Model Y. Засновник і голова CATL Робін Цзен нещодавно різко розкритикував стратегію Tesla, зокрема її ставку на циліндричні батареї формату 4680
Tesla представила 4680-акумулятори у 2020 році як частину свого плану зменшити витрати та підвищити енергоємність батарей. Ці батареї вже використовуються в Cybertruck і частково в Model Y. Виробництво 4680 досягло значних обсягів: Tesla виготовляє 495 000 таких елементів щодня, що дозволяє забезпечити батареями 368 Cybertruck. Загалом вироблено вже понад 100 мільйонів елементів
Критика формату 4680
Попри успіхи Tesla, Робін Цзен назвав ставку на циліндричні батареї “тупиковою гілкою”. У розмові з Ілоном Маском він стверджував, що технологія 4680 ніколи не стане успішною. “Ми провели серйозну дискусію, і я показав йому, чому це не працюватиме. Він мовчав. Він не розуміє, як створювати батареї. Це питання електрохімії, а не механіки чи програмного забезпечення”, — зазначив Цзен у інтерв’ю Reuters
Крім того, він розкритикував підхід Маска до термінів реалізації проєктів. Цзен зауважив, що Маск схильний ставити нереалістичні дедлайни, часто занижуючи час, потрібний для реалізації. “Щось може потребувати п’яти років, а він каже — два. Він робить це, щоб мотивувати команду, але це створює ризики для інвесторів і партнерів”, — пояснив Цзен
Порівняння технологій Tesla та CATL
Tesla використовує у своїх 4680-акумуляторах хімію літій-іонних елементів із катодом з нікель-кобальт-марганцю (NCM). CATL натомість спеціалізується на призматичних LFP-акумуляторах, які дешевші у виробництві, стійкішими до деградації та не містять дорогих матеріалів, таких як нікель чи кобальт
Нещодавно CATL представила натрій-іонні батареї, які мають ще нижчу собівартість у порівнянні з LFP-елементами. Це відкриває нові можливості для зниження цін на електромобілі. Tesla, в свою чергу, співпрацює з CATL, ліцензуючи їхню технологію для майбутнього заводу з виробництва акумуляторів у Неваді, запуск якого заплановано на 2025 рік. Це відкриває можливості для виробництва доступніших електромобілів, зокрема для таких регіонів, як Киев Харьков, де зростає попит на економічно вигідні моделі електрокарів
Чи змінить це майбутнє електромобілів?
Попри критику, Tesla продовжує активно просувати свою технологію 4680. Водночас CATL, як провідний гравець ринку, демонструє альтернативний підхід, орієнтуючись на доступність і довговічність батарей. Обидві компанії мають свої переваги, але майбутнє електромобільної індустрії залежатиме від того, які технології виявляться ефективнішими в довгостроковій перспективі
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі