Компанія CATL, гігант у сфері виробництва батарей, прогнозує, що до 2028 року половина всіх вантажівок, проданих у Китаї, будуть електричними. Нові технології, швидка зарядка та мережа станцій заміни батарей роблять цей амбітний прогноз реальним
Електричні вантажівки завойовують ринок
У 2024 році електричні вантажівки склали 10% від загального обсягу продажів великовантажних автомобілів у Китаї, а в грудні цей показник сягнув 20,9%. За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), продажі дизельних вантажівок знизилися з 70% у 2023 році до 57% у 2024-му. Водночас зростає популярність вантажівок на паливних елементах, які торік зайняли 0,8% ринку. Генеральний директор CATL Цзен Юйцунь впевнений: до 2028 року електровантажівки перевершать дизельні за популярністю, а природний газ і водневі технології лише посилять цю тенденцію
Китай активно просуває електричні вантажівки завдяки державним ініціативам, спрямованим на скорочення викидів
Комерційні автомобілі генерують 60% вуглецевих викидів у країні, тож перехід на електротранспорт – пріоритет. CATL представила стандартний батарейний модуль 75#, сумісний із 95% електричних вантажівок. Її інновація – мережа станцій заміни батарей, де заміна займає лише 5 хвилин, а одна станція може обробляти 700 000 кВт-год щоденно. До кінця 2025 року CATL планує відкрити 300 таких станцій, а до 2030-го – розширити мережу, щоб покрити 80% потреб у вантажних перевезеннях між 16 великими містами
Сучасні зарядні станції з потужністю до 1 МВт дозволяють швидко заряджати величезні батареї вантажівок, мінімізуючи простої. Наприклад, вантажівка Windrose E1400 з батареєю на 729 кВт-год має запас ходу 670 км при масі 44 тонни. Її ефективність – 1,75 кВт-год/км – перевищує показники Tesla Semi
Перехід на електричні вантажівки – це не лише про екологію
CATL підрахувала, що використання станцій заміни батарей заощаджує перевізникам $8300 на кожні 100 000 км. Чисте повітря в містах, де проблема забруднення стоїть гостро, – ще один вагомий аргумент. Водночас Китай не обмежується локальним ринком: вантажівки, такі як Windrose E1400, готуються до глобального виробництва, пропонуючи конкурентоспроможні характеристики
Китай демонструє, як інфраструктура та інновації можуть трансформувати вантажний транспорт. З батареями, як у Sany (1165 кВт-год, запас ходу 800 км), і мережею швидкої заміни батарей електровантажівки стають реальною альтернативою дизелю. До 2028 року, за прогнозами CATL, половина вантажівок у Китаї будуть електричними – і це лише початок. Світовий ринок вантажного транспорту стежить за Китаєм, адже його успіх може змінити правила гри в усьому світі
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі