Chery провела незвичайний краш-тест електромобіля Exeed Sterra ES
Chery провела унікальний краш-тест, використовуючи три реальні електромобілі замість звичайних візків. Це дозволило моделювати реалістичну аварійну ситуацію, коли дві машини зі швидкістю 60 км/год ударяють третю під різними кутами. Такий підхід демонструє, наскільки Exeed Sterra ES готовий до складних дорожніх умов
Реалістичність тесту і ключові виклики
На відміну від типових лабораторних тестів, де зазвичай використовуються краш-візки, Chery вирішила застосувати реальні автомобілі. Це дозволило створити умови, максимально наближені до реальних ДТП. Однак є нюанси: одна з машин під час тесту була нерухомою, що вплинуло на розподіл ударних сил. В реальній ситуації всі автомобілі зазвичай перебувають у русі, що розподіляє енергію удару між усіма учасниками аварії
Крім того, швидкість обох автомобілів у 60 км/год і точні кути зіткнень (30 градусів і прямий удар) також моделювали специфічний сценарій. Хоча це дозволило оцінити міцність кузова та безпеку батареї, результати могли б змінитися за інших обставин, наприклад, при різних швидкостях або положенні машин
Інженерні рішення, які забезпечили безпеку
Exeed Sterra ES показав високу міцність конструкції:
- Структурна цілісність: Незважаючи на навантаження майже 35 тонн, кузов залишився цілим, а салон надійно захищав манекени
- Захист батареї: Високовольтна батарея не пошкодилася, не було витоків, диму чи загорянь. Система автоматично відключила подачу струму, зменшуючи ризик займання
- Семизонні подушки безпеки: Всі подушки спрацювали, як і очікувалося, а двері автоматично розблокувалися для полегшення евакуації
Модернізована конструкція кузова і шасі моделі 2025 року зіграла ключову роль у цих результатах. Використання більш міцних матеріалів і посилених елементів дозволило підвищити стійкість автомобіля до ударів
Конкуренція на ринку та інші досягнення
Exeed Sterra ES є не лише технічно досконалим, а й економічно конкурентоспроможним електромобілем, здатним кинути виклик таким гігантам, як Tesla Model 3. Завдяки батареї на 97,7 кВт-год він забезпечує до 905 км пробігу, що є значною перевагою на ринку
Китайські електромобілі демонструють усе вищий рівень безпеки. Багато моделей отримали 5-зіркові рейтинги від EuroNCAP навіть після запровадження жорсткіших стандартів. Це свідчить про прагнення китайських виробників закріпитися на глобальному ринку
Потреба в незалежних тестах
Хоча результати краш-тесту вражають, незалежні перевірки від EuroNCAP чи IIHS могли б надати ще більш об’єктивну оцінку безпеки Exeed Sterra ES. Важливо, щоб подібні тести враховували реалістичні сценарії, де всі учасники рухаються, адже це дозволяє точніше оцінити рівень захисту автомобіля