На перший погляд, це виглядає як мрія для кожного власника iPhone: знайома і зручна система Apple CarPlay Ultra повністю замінює рідний інтерфейс автомобіля. Ніяких загальмованих меню, дивних налаштувань чи заплутаних іконок — натомість повноцінне розширення смартфонного інтерфейсу на всі дисплеї в салоні, включно з клімат-контролем, навігацією, режимами водіння та основними системами авто
Але для автовиробників це не так уже й райдужно
Apple пропонує взяти під контроль не просто мультимедіа, а й ті функції, над якими компанії працювали роками та вкладали мільярди в розробку власного програмного забезпечення. Замість того, щоб розвивати власні цифрові екосистеми, вони мають ризик перетворитися на простих постачальників «заліза» — автомобільних шасі для цифрових гігантів
Згідно з нещодавнім звітом Financial Times, кілька виробників, серед яких Mercedes-Benz, Volvo, Polestar та Renault, відверто заявляють, що не дозволять Apple «захопити їхні системи». Один із керівників Renault навіть сказав: «Не намагайтеся вторгнутись у наші внутрішні платформи»
На відміну від General Motors, який уже повністю відмовився від підтримки CarPlay, більшість компаній усе ж залишають базову інтеграцію — тобто дзеркальне відображення смартфона на головному дисплеї. Але вони чітко обмежують доступ Apple до більш глибокого управління системами авто
І все ж деякі бренди підтримують нову ініціативу
Aston Martin став першою маркою, яка почала встановлювати CarPlay Ultra у своїх моделях, хоча вони ще не електричні. Porsche — теж серед перших, хто планує це зробити. А от Ford, Nissan і Infiniti відмовились коментувати ситуацію
Сама по собі CarPlay — це одна з найпопулярніших функцій у сучасних авто
Вона забезпечує просту синхронізацію між телефоном і автомобілем, зручно працює з навігацією, музикою та голосовими викликами. І найголовніше — вона інтуїтивно зрозуміла для кожного користувача iPhone, що знижує поріг входу у світ сучасного інфотейнменту
Втім, зрозуміло й занепокоєння автоконцернів. Якщо Apple вміє краще працювати з інтерфейсами, даними та користувацьким досвідом, то якою тоді буде роль самих автовиробників? Тим більше, що багато з них — як от Hyundai — роблять ставку на майбутнє, де до 30% прибутку мають приносити цифрові сервіси: підписки, завантаження нових функцій, керування автівкою через смартфон і навіть продаж користувацьких даних
Таке майбутнє виглядає непевним, якщо Apple пропонує схожий рівень зручності безкоштовно — і до того ж не ділиться критичною інформацією. Для користувача це, без сумніву, зручно. Але для автовиробників — серйозний удар по їхній цифровій незалежності
Тим часом, CarPlay Ultra дуже нагадує підхід китайських виробників, таких як Xiaomi, чиї автомобілі вже здатні інтегруватися в домашню екосистему, керувати побутовою технікою або зберігати файли у «хмарі» прямо з машини. У більшості європейських і американських брендів наразі просто немає такого рівня інтеграції
Тож якщо автовиробники хочуть зберегти контроль за цифровим середовищем у своїх автомобілях, їм доведеться суттєво покращити свою технологічну гру. Бо Apple вже грає на випередження
Читати далі
Схожі записиНа стенді Subaru на Japan Mobility Show відбудуться світові прем’єри двох концептів під брендом STI На автошоу японський автовиробник розділить свій стенд на дві частини – Performance та Adventure – під головною темою «Керування відмінностями Subaru» (“Driving the Subaru Difference”). Найяскравішими експонатами стануть два концепти Subaru Performance-E та Performance-B під брендом STI – один із […]
15 Жовтня 2025Іспанська компанія Stark VARG SM представила повністю електричний супербайк, який поєднує гоночну продуктивність із щоденною зручністю VARG SM має оновлену геометрію, посилену підвіску та вражаючу потужність — до 80 кінських сил. При масі лише 124,5 кг цей мотоцикл має найкраще співвідношення потужності до ваги серед усіх серійних супермотоциклів. І, що ще цікавіше, його крутний момент […]
15 Жовтня 2025Toyota поступово надолужує відставання у цифровій трансформації. Повільний перехід компанії до повноцінних електромобілів призвів до того, що вона певний час відставала і в технологічній гонці програмного забезпечення. Тепер гібридний RAV4 GR 2026 року має стати тим автомобілем, який змінить ситуацію. Він не лише проїжджає до 50 миль (80 км) на електротязі, а й демонструє нову […]
15 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі