Олімпійські ігри 2024 року в Парижі завершилися, можна підбити підсумки не лише спортивної події, але й організації міського простору з точки зору привітності до екологічно чистих транспортних засобів
Мабуть всі бачили фільм «Таксі» з Peugeot 405 у головній ролі. Чверть століття тому, коли вийшов оригінальний фільм, про електромобілі мова не йшла, модна столиця Франції була в димці смогу, не кажучи вже про портовий Марсель
Забруднення було не лише твердими частинками. Гучні двотактні мопеди та скутери, що гасали містом, галасливі автобуси, і, звичайно ж, дизельні автомобілі та фургони, що гуркотіли, завжди були в межах чутності і, як і туман, створювали небажане звукове тло для вуличних музикантів, що грали на акордеоні, або просто приємної французької балаканини в кафе
Новий, чистий, тихий центр Парижа
Ось чому ця Олімпіада була приголомшливою – в хорошому сенсі. Франція замінила більшість автобусів на тихі та чисті суто електричні. В тому числі й ті гучні двоповерхові туристичні автобуси, які курсують маленькими вуличками міста. Всього столична влада виділили 400 мільйонів євро на придбання 800 нових електричних автобусів
Париж відмовляється від галасливих двотактних мопедів та скутерів, що забруднюють навколишнє середовище
Більше того, з’явилися різноманітні варіанти мікромобільності, такі як електросамокати Segway/Dott та Lime, які доповнюють стаціонарний прокат велосипедів Velib та електровелосипедів, що вже давно існують у місті. Хоча Париж нещодавно скасував свої програми спільного користування електросамокатами, багато людей переконалися в перевагах пересування на самокатах, і ви можете придбати цілком добротний електросамокат за 300 євро в більшості магазинів електроніки та спортивних товарів і, звісно, онлайн. Також з’являються програми спільного використання електричних скутерів Vespa
Крім того, Париж, як і багато інших міст, включаючи Нью-Йорк, запровадив та укріпив велосипедні доріжки, які стали ще безпечнішими від наїздів автомобілістами. Це робить мікромобільність безпечнішою, а отже, доступнішою для більшої кількості людей. У Парижі для відвідувачів Олімпіади прокладені зручні велосипедні доріжки, якими можна легко пересуватися між об’єктами:
Париж також встановив 10 000 нових велосипедних стійок, щоб дати велосипедистам безпечне місце для зберігання велосипедів за межами олімпійських об’єктів, і планує перерозподілити ці стійки по всьому Парижу після завершення Олімпіади
Що стосується легкових і вантажних автомобілів, то на вулицях все ще багато транспортних засобів з двигуном внутрішнього згоряння, але Renault Zoe, Hyundai Ioniq і Tesla вже всюди. Ці тихі та екологічно чисті транспортні засоби стали доступнішими завдяки тисячам зарядних станцій, які нещодавно з’явилися по всьому місту
Париж також потроїв плату за паркування позашляховиків, яка вплине на купівельні звички людей. Адміністрація міста також платить жителям до $4000 за заміну старого автомобіля, що пожирає бензин, на велосипед
Результат: Пересуватися Парижем тепер легко, весело, тихо і чисто
Варто зняти капелюха перед мером Анн Ідальго, яка запустила багато з цих програм. Всі ці різноманітні ініціативи разом зробили Париж кращим місцем для відвідування. Олімпіада довела, що Париж випередив багато інших міст з менш вражаючою інфраструктурою
Посидіти в кафе стало набагато приємніше, пересуватися, навіть пішки, набагато легше. Місто якимось чином стало набагато приємнішим. І це помітило багато туристів під час Олімпіади