Інженери компанії Munro & Associates нещодавно розібрали два електродвигуни — від Tesla Cybertruck і Chevrolet Equinox. Порівняння показало разючу різницю у філософії їхнього проєктування. General Motors обрала простоту, тоді як Tesla зробила ставку на точність і технологічну складність
На перший погляд охолодження двигуна здається елементарним: достатньо прокачати охолоджувальну рідину через кілька трубок, і температура залишатиметься стабільною. Але справжня інженерія полягає у тому, щоб рівномірно охолоджувати всі критичні елементи та підтримувати правильний тепловий баланс під час роботи

GM вирішила не ускладнювати систему
Її двигун використовує власну конструкцію як своєрідну систему транспортування, яка подає оливу вгору по внутрішніх каналах, звідки вона стікає вниз під дією сили тяжіння, охолоджуючи обмотки, магніти й корпус одночасно. Це просте та ефективне рішення не потребує додаткових насосів і не витрачає енергію з акумулятора на допоміжне обладнання. Такий підхід дешевший у виробництві, надійніший у тривалому використанні, але має обмеження: інтенсивність охолодження залежить від швидкості обертання двигуна. На малих обертах або під час стоянки система може працювати менш ефективно
Tesla натомість обрала більш точний і контрольований метод
Вона використовує насос високого тиску, який подає оливу безпосередньо на найважливіші елементи — електричні обмотки й магніти. Така система дозволяє підтримувати стабільну температуру навіть під великим навантаженням. Завдяки цьому Tesla може використовувати доступніші неодимові магніти без ризику перегріву. У цьому підході важливо, що корпус двигуна залишається теплішим, ніж внутрішні частини. Такий контраст зменшує появу вихрових струмів — дрібних електричних завихрень, які виникають при зміні магнітного поля і знижують ефективність роботи двигуна

Проте в системи Tesla є й недолік — насос потребує енергії від акумулятора, а отже, трохи зменшує запас ходу. До того ж її конструкція складніша, містить більше деталей і вимагає точнішої обробки корпусу. Але натомість вона забезпечує стабільнішу температуру, кращу ефективність і вищу потужність, що й відповідає філософії Tesla — отримати максимум із кожного вольта

General Motors покладається на фізику та механічну простоту, тоді як Tesla обирає інтелектуальну інженерію й контроль. Обидва рішення працюють успішно, просто служать різним цілям: одне створене для надійності та доступності, інше — для інновацій і максимальної продуктивності. Ця різниця добре показує, як навіть у світі електромобілів немає єдиного шляху до ефективності, а справжня інженерія полягає у виборі між простотою та досконалістю
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі