Чому Tesla і General Motors охолоджують електродвигуни по-різному? — photo 59738

Чому Tesla і General Motors охолоджують електродвигуни по-різному?

17.10.2025
3 хвилини на прочитання

Інженери компанії Munro & Associates нещодавно розібрали два електродвигуни — від Tesla Cybertruck і Chevrolet Equinox. Порівняння показало разючу різницю у філософії їхнього проєктування. General Motors обрала простоту, тоді як Tesla зробила ставку на точність і технологічну складність

На перший погляд охолодження двигуна здається елементарним: достатньо прокачати охолоджувальну рідину через кілька трубок, і температура залишатиметься стабільною. Але справжня інженерія полягає у тому, щоб рівномірно охолоджувати всі критичні елементи та підтримувати правильний тепловий баланс під час роботи

Чому Tesla і General Motors охолоджують електродвигуни по-різному? — photo 2

GM вирішила не ускладнювати систему 

Її двигун використовує власну конструкцію як своєрідну систему транспортування, яка подає оливу вгору по внутрішніх каналах, звідки вона стікає вниз під дією сили тяжіння, охолоджуючи обмотки, магніти й корпус одночасно. Це просте та ефективне рішення не потребує додаткових насосів і не витрачає енергію з акумулятора на допоміжне обладнання. Такий підхід дешевший у виробництві, надійніший у тривалому використанні, але має обмеження: інтенсивність охолодження залежить від швидкості обертання двигуна. На малих обертах або під час стоянки система може працювати менш ефективно

Tesla натомість обрала більш точний і контрольований метод 

Вона використовує насос високого тиску, який подає оливу безпосередньо на найважливіші елементи — електричні обмотки й магніти. Така система дозволяє підтримувати стабільну температуру навіть під великим навантаженням. Завдяки цьому Tesla може використовувати доступніші неодимові магніти без ризику перегріву. У цьому підході важливо, що корпус двигуна залишається теплішим, ніж внутрішні частини. Такий контраст зменшує появу вихрових струмів — дрібних електричних завихрень, які виникають при зміні магнітного поля і знижують ефективність роботи двигуна

Чому Tesla і General Motors охолоджують електродвигуни по-різному? — photo 3
Електродвигун Tesla Cybertruck

Проте в системи Tesla є й недолік — насос потребує енергії від акумулятора, а отже, трохи зменшує запас ходу. До того ж її конструкція складніша, містить більше деталей і вимагає точнішої обробки корпусу. Але натомість вона забезпечує стабільнішу температуру, кращу ефективність і вищу потужність, що й відповідає філософії Tesla — отримати максимум із кожного вольта

Чому Tesla і General Motors охолоджують електродвигуни по-різному? — photo 4
Двигун електромобіля General Motors

General Motors покладається на фізику та механічну простоту, тоді як Tesla обирає інтелектуальну інженерію й контроль. Обидва рішення працюють успішно, просто служать різним цілям: одне створене для надійності та доступності, інше — для інновацій і максимальної продуктивності. Ця різниця добре показує, як навіть у світі електромобілів немає єдиного шляху до ефективності, а справжня інженерія полягає у виборі між простотою та досконалістю

Читати далі

Схожі записи
Електричний кросовер Hyundai ЕО коштує менше $20 тисяч у Китаї

Південнокорейський автовиробник, схоже, знайшов свій козир у відповідь на виклики від BYD та інших гравців на ринку Китаю. Hyundai розпочала попередні продажі EO — свого першого електричного позашляховика місцевого виробництва, ціна якого стартує від 130 000 юанів, або близько $18 300 Спільне підприємство Hyundai в Китаї з BAIC, відоме як Beijing Hyundai, розпочало попередній продаж […]

17 Жовтня 2025
Електричний кросовер Hyundai ЕО коштує менше $20 тисяч у Китаї — photo 59780
Toyota дала «зелене світло» проєкту мініатюрного електромобіля FT-Me

Toyota отримала $20 мільйонів на реалізацію проєкту свого мініатюрного електромобіля FT-Me із сонячним дахом  Завдяки фінансуванню від уряду Великої Британії компанія наблизилася до втілення своєї ідеї в реальність. Незважаючи на довжину лише 2,5 метра, FT-Me має стати зручним, стильним і доступним рішенням для щоденного пересування містом. Toyota називає його «новаторською концепцією», яка поєднує преміальний дизайн […]

17 Жовтня 2025
Toyota дала «зелене світло» проєкту мініатюрного електромобіля FT-Me — photo 59764
Kia першою запровадила «паспорта акумулятора» на рівні окремих елементів

Kia стає піонером серед автовиробників, які публічно тестують технологію «паспорта акумулятора» — систему, що відстежує стан батареї на рівні окремих елементів. Ця ініціатива має підготувати компанію до нових європейських норм, забезпечивши максимальну прозорість і довіру між брендом і клієнтами. Під час наукового експерименту інженери Kia використали електромобіль EV3 з вбудованими моніторами клітин, аби дослідити, як […]

17 Жовтня 2025
Kia першою запровадила «паспорта акумулятора» на рівні окремих елементів — photo 59752
Електричний кросовер Hyundai ЕО коштує менше $20 тисяч у Китаї

Південнокорейський автовиробник, схоже, знайшов свій козир у відповідь на виклики від BYD та інших гравців на ринку Китаю. Hyundai розпочала попередні продажі EO — свого першого електричного позашляховика місцевого виробництва, ціна якого стартує від 130 000 юанів, або близько $18 300 Спільне підприємство Hyundai в Китаї з BAIC, відоме як Beijing Hyundai, розпочало попередній продаж […]

17 Жовтня 2025
Електричний кросовер Hyundai ЕО коштує менше $20 тисяч у Китаї — photo 59780
Toyota дала «зелене світло» проєкту мініатюрного електромобіля FT-Me

Toyota отримала $20 мільйонів на реалізацію проєкту свого мініатюрного електромобіля FT-Me із сонячним дахом  Завдяки фінансуванню від уряду Великої Британії компанія наблизилася до втілення своєї ідеї в реальність. Незважаючи на довжину лише 2,5 метра, FT-Me має стати зручним, стильним і доступним рішенням для щоденного пересування містом. Toyota називає його «новаторською концепцією», яка поєднує преміальний дизайн […]

17 Жовтня 2025
Toyota дала «зелене світло» проєкту мініатюрного електромобіля FT-Me — photo 59764
Kia першою запровадила «паспорта акумулятора» на рівні окремих елементів

Kia стає піонером серед автовиробників, які публічно тестують технологію «паспорта акумулятора» — систему, що відстежує стан батареї на рівні окремих елементів. Ця ініціатива має підготувати компанію до нових європейських норм, забезпечивши максимальну прозорість і довіру між брендом і клієнтами. Під час наукового експерименту інженери Kia використали електромобіль EV3 з вбудованими моніторами клітин, аби дослідити, як […]

17 Жовтня 2025
Kia першою запровадила «паспорта акумулятора» на рівні окремих елементів — photo 59752
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK