Чому Tesla не дозволяла викупити авто з лізингу? Розслідування Reuters — photo 41470

Чому Tesla не дозволяла викупити авто з лізингу? Розслідування Reuters

16.05.2025
73 перегляди
4 хвилини на прочитання

Ще донедавна клієнти Tesla, які брали електромобілі компанії у лізинг, стикалися з неприємним фактом: по закінченні терміну договору вони не мали права викупити авто, на якому їздили. Чому ж Tesla так наполягала на поверненні машин? Офіційна причина звучала так: Ілон Маск був абсолютно впевнений, що ці автомобілі – це майбутня основа для грандіозної автономної мережі роботаксі, і вони просто чекають свого часу, аби долучитися до високотехнологічного флоту. Компанія навіть не приховувала від своїх лізингових клієнтів: саме ця амбітна мета – єдина причина, чому вони не можуть викупити автомобіль

Але, як часто буває, реальність внесла свої корективи. Минуло кілька років, а мережа роботаксі від Tesla так і не з’явилася у тому масштабі, який обіцяв Маск. Тож замість того, щоб долучитися до футуристичного флоту, тисячі лізингових Tesla були… перепродані. І зроблено це було, звісно, з метою додаткового заробітку для компанії. Не дивно, що клієнти, м’яко кажучи, не в захваті від такого повороту подій

Саме на цих планах Ілон Маск наголошував публічно. Наприклад, під час звітної конференції у 2019 році він заявив інвесторам та світу: «У Вас немає опції викупу. Ми хочемо їх назад». Тоді ж він упевнено прогнозував, що до кінця 2020 року на дорогах з’явиться понад 1 мільйон роботаксі Tesla. Ідея була в тому, що саме сотні тисяч лізингових автомобілів складуть основу цього обіцяного автономного флоту

Чому Tesla не дозволяла викупити авто з лізингу? Розслідування Reuters — photo 2

Що ж насправді відбувалося з цими автомобілями замість перетворення на роботаксі? 

Як показало розслідування агентства Reuters, тисячі автомобілів Tesla, повернених з лізингу у період приблизно з 2019 по 2024 роки, отримали… оновлення. А потім компанія просто виставляла їх на продаж на своєму вторинному ринку або реалізовувала через аукціони. Звісно, з бізнес-точки зору це був доволі хитрий та вигідний хід. За словами неназваного джерела Reuters, яке знайоме з ситуацією, Tesla це «практично нічого не коштувало» – адже йшлося переважно про програмні апгрейди. Але це дозволяло компанії «значно підняти ціну» при подальшому перепродажі

Чому Tesla не дозволяла викупити авто з лізингу? Розслідування Reuters — photo 3

Які ж саме оновлення отримували ці авто перед перепродажем? 

Йшлося переважно про програмні функції, які Tesla може активувати дистанційно. Наприклад, підвищення динаміки (Acceleration Boost), яке для звичайних власників коштує близько $2000. Або ж, що значно суттєвіше, активація функції Full Self-Driving (Supervised) – системи повного автопілота. Вартість цієї опції для нових покупців свого часу сягала до $15 000, хоча зараз вона знизилася до $8000. Активація таких функцій дистанційно – це мінімальні витрати для Tesla, але значне підвищення привабливості та ціни для вживаного авто

Очевидно, що на вторинному ринку автомобілі Tesla, оснащені такими активованими функціями, продавалися значно дорожче. Особливо вигідно це було для компанії під час ажіотажу та зростання цін на вживані авто, спричиненого пандемією COVID-19. Не дивно, що клієнти, які роками їздили на цих машинах і хотіли їх викупити, були, м’яко кажучи, не в захваті, дізнавшись, що їхні автомобілі були просто продані комусь іншому, фактично без їхнього відома та можливості викупу. Ця ситуація викликала значне обурення, і деякі власники публічно висловлювали своє розчарування діями компанії

Чому Tesla не дозволяла викупити авто з лізингу? Розслідування Reuters — photo 4

Однак наприкінці 2024 року політика Tesla суттєво змінилася 

27 листопада минулого року компанія офіційно оголосила, що клієнти, які брали авто у лізинг, знову отримують можливість викупити свій автомобіль після закінчення терміну договору. Виникає логічне питання: чому Tesla відмовилася від своїх планів на роботаксі саме зараз, особливо якщо сама компанія продовжує заявляти про швидкий прогрес у досягненні повної автономності (Level 5)? Ймовірно, причина криється в реаліях ринку: вартість вживаних автомобілів Tesla почала стрімко падати, конкуренція на ринку електромобілів посилюється, а громадська думка та репутація бренду переживають не найкращі часи

Варто зазначити, що можливість викупу автомобіля після лізингу є стандартною практикою у більшості автовиробників. Логіка проста: клієнт вже роками експлуатував авто, знає його і, ймовірно, готовий залишити собі. Однак, навіть після повернення цієї можливості, існує нюанс: ціна викупу, яку встановлює Tesla, у багатьох випадках все ще залишається завищеною. Наприклад, ціна викупу для стандартної Tesla Model Y AWD після трьох років лізингу становить чималі $33 251 (до податків) – це ціна, яка часто вища за поточні ринкові ціни на аналогічні трирічні екземпляри на вторинному ринку

Незважаючи на повернення можливості викупу, ситуація зі старою політикою лізингу могла завдати певної шкоди репутації Tesla серед частини клієнтів, і ця шкода може виявитися непоправною. Як сказав Reuters один з колишніх лізингоодержувачів: «Я люблю сам автомобіль, але мені абсолютно не подобається те, що відбувається «нагорі», з генеральним директором. Я більше не хочу асоціюватися з цим брендом». Принаймні, зараз Tesla активно заявляє про новий план – створення вже власного, окремого флоту роботаксі. Проте, чи вдасться його реалізувати, і чи матиме він право навіть називатися «роботаксі» згідно з усіма регуляторними нормами, залишається великим питанням

Читати далі

Схожі записи
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок

Новий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок — photo 47921
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах

Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]

9 Липня 2025
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах — photo 47905
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку

Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC  Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку — photo 47895
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок

Новий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок — photo 47921
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах

Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]

9 Липня 2025
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах — photo 47905
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку

Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC  Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку — photo 47895
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK