Чому Xiaomi стала автовиробником, а Apple зазнала невдачі?
Як китайська технологічна компанія вийшла на ринок електромобілів
Ще кілька років тому в інтернеті активно обговорювали чутки про те, що Apple готує до випуску власний автомобіль. Технологічний гігант розглядав можливість співпраці з такими автовиробниками, як Hyundai, Kia, Porsche, BYD і Toyota. Однак на початку 2023 року з’явилися офіційні повідомлення про те, що амбітний проект було скасовано. Близько 600 співробітників були звільнені або переведені на інші посади всередині компанії
Попри невдачу Apple, інша технологічна компанія змогла втілити в життя аналогічний задум і вивести на ринок власний електромобіль. Йдеться про Xiaomi, яка з моменту дебюту свого електроседана SU7 у березні 2024 року продала понад 135 000 одиниць лише на внутрішньому ринку Китаю

Сила екосистеми
Якщо в західному світі Xiaomi відома переважно як виробник смартфонів, то в Китаї компанія створила розгалужену екосистему пристроїв для розумного будинку. Вона охоплює широкий спектр товарів – від розумних ламп та пилососів до кухонної техніки та очищувачів повітря. Всі ці пристрої взаємопов’язані та керуються через єдиний додаток. У цьому контексті автомобіль стає логічним доповненням до екосистеми Xiaomi
Сучасні технологічні компанії вже давно не просто продають окремі пристрої – вони створюють цілі екосистеми, до яких користувачі звикають і з яких складно вийти. Apple інтегрує iPhone з MacBook, Samsung пропонує безшовну синхронізацію між Galaxy-смартфонами та телевізорами. Xiaomi ж пішла далі, інтегрувавши власний електромобіль у повний цикл взаємодії з іншими продуктами компанії

Наприклад, SU7 може використовувати дані, зібрані іншими пристроями Xiaomi, щоб оптимізувати зарядку відповідно до щоденних звичок користувача. Усе це створює унікальний досвід, який важко повторити іншим виробникам
“Xiaomi поступово інтегрується у повсякденне життя користувачів,” – зазначає економіст Natixis Corporate & Investment Banking Гарі Нг у коментарі New York Times. “Компанія створила зв’язану екосистему, якої не змогли досягти інші технологічні гравці”
Вирішальна роль китайського ланцюга постачання
Ще одним ключовим фактором успіху Xiaomi стало її розташування в Китаї – країні, яка цілеспрямовано підтримує розвиток електромобільної галузі. Китайські автовиробники отримали мільярди доларів державної допомоги, що дозволило їм розбудувати повністю автономний ланцюг постачання. Xiaomi швидко уклала угоди з BYD і CATL, двома найбільшими світовими виробниками акумуляторів, а також придбала виробничі потужності Beijing Auto Group для випуску власного седана
Компанія змогла швидко налагодити виробництво та вже працює над другим автомобілем – електричним позашляховиком. Одночасно триває будівництво нового заводу, що свідчить про серйозні амбіції Xiaomi у сфері електромобілів

Втім, попереду ще багато викликів. Xiaomi стикається з жорсткою конкуренцією з боку інших китайських компаній, зокрема Huawei, яка активно співпрацює з провідними автовиробниками для створення власних електромобілів
Проте Xiaomi зуміла запропонувати якісний продукт за конкурентною ціною. Її SU7 стартує від $30 000, пропонуючи стильний дизайн у дусі Porsche та передові технології. Як не дивно, за рік після появи Xiaomi SU7 продажі Porsche в Китаї знизилися на 30%
Зважаючи на глобальну експансію китайських автовиробників, є всі підстави вважати, що в майбутньому SU7 може стати затребуваною моделлю не лише в Китаї, а й за його межами