Чи слід заборонити рекламу викопного палива, як тютюну?
Генеральний секретар Організації Об’єднаних Націй Антоніу Гутерріш закликав світові уряди та засоби масової інформації припинити брати грощі від індустрії викопного палива. Глава ООН звинуватив енергетичні компанії у “спотворенні правди, обмані громадськості та сіянні сумнівів” щодо кліматичної кризи. “Не дайте божевільним фінансувати божевілля”, – сказав він
Чому генсек ООН хоче заборонити рекламу викопного палива?
Голова ООН закликає до запровадити обмежень на рекламу викопного палива, подібно до того, як у всьому світі діють обмеження щодо тютюну та алкоголю. Однак, якщо реклама тютюнових виробів обмежується насамперед для того, щоб не впливати на свідомість дітей, то заборона реклами викопного палива буде спрямована на вплив на поведінку споживачів
Які країни пішли на зустріч?
Деякі країни, міста та компанії вже почали забороняти рекламу нафтогазових компаній. Франція обмежує рекламу вугілля, газу та водню, вироблених з викопного палива. А Амстердам, Сідней та Единбург також обмежують рекламу підприємств з високим рівнем викидів. З боку ЗМІ, The Guardian, Vox та французька Le Monde заборонили рекламу нафти та газу
Чому в США на це не підуть?
Однак такі обмеження буде важче запровадити на національному рівні в такій країні, як США. “Навіть якби Конгрес спробував це зробити, заборона реклами викопного палива майже напевно зіткнулася б з юридичними проблемами відповідно до чинного законодавства США”, – сказала Ребекка Тушнет, професор Першої поправки до Конституції в Гарвардській школі права
У розмові з журналом Scientific American Тушнет додала, що, якщо тільки Верховний суд США не змінить свою інтерпретацію Конституції США, де комерційна діяльність захищена Першою поправкою, повну федеральну заборону на рекламу викопних видів палива буде важко відстояти
Більш реалістичним підходом було б, якби уряд націлився на компанії-виробники викопного палива, які обманюють споживачів. Однак, оскільки Міжурядова група експертів ООН з питань зміни клімату вимагає, щоб глобальні викиди парникових газів були зведені до чистого нуля до 2050 року, для досягнення поставлених цілей необхідна більш рішуча відмова від реклами викопного палива