Поки традиційні європейські автовиробники зосереджують зусилля на випуску великих і дорогих преміальних електромобілів, на ринку відбувається сейсмічний зсув. Китайські бренди стрімко заповнюють нішу доступних компактних авто, виграючи битву за масового споживача, в якій європейські гіганти, схоже, навіть не планують брати участь
За останні кілька років автомобільна промисловість Китаю перетворилася з наздоганяючої на світового лідера в сегменті електромобілів. Як підкреслюється у новому звіті Фонду FIA, бренди з КНР забезпечили собі домінуюче становище на ринку бюджетних електрокарів, змушуючи європейських конкурентів відступати у вищі цінові сегменти. Ця стратегія уникнення прямої конкуренції створює вакуум доступності, який успішно заповнює китайський автопром
У чому секрет китайського успіху?
Конкурентна перевага Китаю базується на трьох ключових стовпах:
- Контроль над ланцюжком постачання: Китайські компанії домінують у видобутку та переробці ключових мінералів для акумуляторів (літій, кобальт, нікель), а також у виробництві самих батарей. Це дозволяє їм значно знизити вартість найдорожчого компонента електромобіля;
- Ефективність виробництва: Гігантський внутрішній ринок дозволив китайським виробникам масштабуватись, відточити виробничі процеси та здешевити продукцію;
- Технології та програмне забезпечення: Китайські електромобілі — це не просто транспортні засоби, а сучасні гаджети на колесах з передовим програмним забезпеченням, що приваблює молоде покоління покупців
Завдяки цим факторам Китай з чистого імпортера автомобілів перетворився на найбільшого у світі експортера, кардинально змінивши глобальний автомобільний ландшафт

Велика Британія стала показовим ринком, де китайська експансія помітна неозброєним оком
Ще у червні поточного року близько 10% усіх проданих нових автомобілів у країні були вироблені китайськими брендами, такими як MG, BYD, Omoda та Jaecoo. Із понад 130 моделей електромобілів, доступних британцям, 33 коштують менше £30 000 ($40 200) — цінову планку, яку європейські виробники здебільшого ігнорують
Ця тенденція може повернути популярність компактних автомобілів, яка почала згасати з ростом популярності кросоверів. Як зазначає Стів Гудінг, виконавчий директор Фонду RAC: «Наша любов до автомобілів розміру Ford Fiesta може швидко відродитися, якщо на ринок вийде більше невеликих та доступних електричних моделей»
Урядові стимули, такі як знижки на покупку та розвиток мережі громадських зарядних станцій, лише прискорюють цей процес, роблячи китайські електромобілі ще більш привабливими для споживачів
Поки Європа відкриває двері для доступних китайських електрокарів, ринок США залишається для них практично закритим через високі торговельні мита. Однак європейський досвід показує, що традиційним брендам доведеться реагувати. Вони опинилися на роздоріжжі: продовжувати фокусуватися на високомаржинальних преміум-моделях, ризикуючи втратити масовий ринок, або ж спробувати конкурувати з Китаєм у доступному сегменті, що вимагатиме фундаментального перегляду бізнес-моделей
Читати далі
Схожі записиФірмові тизерні зображення дарують нам перший погляд на наступне покоління седана Toyota Corolla Японський автовиробник готується представити абсолютно новий концепт під легендарним брендом Corolla на майбутній виставці Japan Mobility Show. Новинка, судячи з усього, виглядає як повністю електричний седан. Вона має чіткі стилістичні риси, притаманні сучасним електрокарам, і має повнорозмірні світлодіодні фари. Крім седану, на […]
13 Жовтня 2025Новий Hyundai Ioniq 3 був помічений публічно під час тестування і демонструє такий самий сміливий вигляд, як і концепт Three, котрий компанія Hyundai представила минулого місяця. Ioniq 3 привертає до себе максимальну увагу, і це не дивно, адже вперше ми побачили цю модель трохи більше місяця тому, коли Hyundai показала Concept Three на Мюнхенському автосалоні […]
13 Жовтня 2025Китай коригує політику податкових пільг для транспортних засобів на нових джерелах енергії (NEV) Тепер вимоги стають суворішими, особливо для гібридних автомобілів, котрі підключаються до мережі. Три урядові відомства Китаю — Міністерство промисловості та інформаційних технологій, Міністерство фінансів та Державна податкова адміністрація — спільно опублікували нові технічні вимоги для NEV, котрі матимуть право на податкові пільги […]
13 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі