За статистикою пожежі електромобілів трапляються рідше, ніж пожежі автомобілів з ДВЗ, згідно з даними Tesla та кількох незалежних звітів про пожежну безпеку. Але коли вони трапляються, то це виглядає драматичніше і їх важче загасити, тому такі випадки отримують набагато більше заголовків, ніж середньостатистична пожежа звичайного автомобіля
Зараз США роблять серйозні кроки для мінімізації цих ризиків за допомогою матеріалів нового покоління
Міністерство енергетики США оголосило про надання прямого кредиту в розмірі $670 млн компанії Aspen Aerogels, яка спеціалізується на виробництві «теплових бар’єрів» в акумуляторах електромобілів, що діють як захисний шар від пожеж
Один з найбільших ризиків для безпеки електромобілів пов’язаний з явищем, яке називається тепловою втечею. Це коли батарея може неконтрольовано перегріватися до такої міри, що може горіти годинами сама по собі, без доступу кисню. Теплова втеча може статися з багатьох причин, включаючи пошкодження комірки, тривале затоплення, коротке замикання або аварія
Aspen Aerogels стверджує, що їхні міжкоміркові термічні бар’єри можуть придушити пожежу і запобігти її поширенню на сусідні комірки
Згідно з MIT Technology Review, ці бар’єри надлегкі, тому вони не мають значного впливу на щільність енергії або масу батареї, на відміну від традиційних аерогелів. За словами Дона Янга, генерального директора компанії, вони мають товщину від одного до чотирьох міліметрів і можуть бути встановлені між елементами, а вартість установки становить від 300 до 1000 доларів за електромобіль
Компанія вже уклала багаторічні контракти з кількома великими автовиробниками, включаючи General Motors, Toyota, Audi і Scania. Раніше компанія також мала контракти з NASA на розробку аерогелів для її космічних програм, а також для незліченної кількості інших промислових і споживчих товарів. Її аерогелі також використовуються в болідах Формули-1
Компанія, яка виграла грант від NASA, вироблятиме надлегкі матеріали для боротьби з пожежами електромобілів
Очікується, що інвестиція створить 550 робочих місць на будівництві та 255 робочих місць з повною зайнятістю на майбутньому заводі в місті Реджері, штат Джорджія. Працюючи на повну потужність, цей завод зможе постачати теплові бар’єри для 2 мільйонів електромобілів щорічно. Очікується, що виробництво на новому заводі розпочнеться у 2027 році
У міру того, як електромобілі стають все більш доступними, а занепокоєння щодо безпеки акумуляторів зростає, ми бачимо, як все більше виробників електромобілів та акумуляторів беруться за вирішення цієї проблеми. У вересні південнокорейський виробник акумуляторів LG Chem оголосив про створення «посиленого шару безпеки» всередині елементів. Захисний матеріал – це тонкий шар товщиною в один мікрометр, розташований між катодом і струмоприймачем, який може пригнічувати ризики займання
Тепер завдання полягає в тому, щоб демократизувати ці технології, налагодити їх масове виробництво і контролювати витрати, щоб вони могли суттєво вплинути на повсякденну безпеку дорожнього руху
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі