Нещодавні результати тестування Euro NCAP показали, що система автопілота Tesla Model S добре справляється з уникненням зіткнень, проте її загальна оцінка постраждала через низьку якість комунікації з водієм. У новому звіті організація оцінила дев’ять моделей, серед яких Tesla Model S, Volvo EX30 та MG ZS отримали лише «Середній» рівень безпеки. Натомість Porsche Macan, Toyota bZ4X, Kia EV3 і Renault 5 здобули високий бал — «Дуже добре»
Модель | Рейтинг | Асистенти водія | Системи безпеки |
Kia EV3 | Very good / Дуже добре | 74% | 88% |
MAZDA CX-80 | Good / Добре | 62% | 79% |
MG ZS | Moderate / Посередньо | 65% | 62% |
Porsche Macan | Very good / Дуже добре | 85% | 92% |
Renault 5 | Very good / Дуже добре | 73% | 92% |
Tesla Model S | Moderate / Посередньо | 30% | 94% |
Toyota bZ4X | Very good / Дуже добре | 83% | 89% |
Volvo EX30 | Moderate / Посередньо | 62% | 72% |
XPENG G9 | Good / Добре | 71% | 71% |
Незважаючи на популярність і обіцянки Tesla щодо автономності, система Model S набрала лише 30% за критерієм «Компетентність допомоги» — показник, у якому дешевші електромобілі, такі як Kia EV3 і Renault 5, показали кращі результати. Euro NCAP оцінює не лише реальну безпеку систем, а й наскільки чітко вони інформують водія про рівень автоматизації. У випадку Tesla назва «Autopilot» і маркетинг вводять в оману, змушуючи користувачів переоцінювати можливості системи, що створює потенційну небезпеку
Крім того, під час спроби водія взяти кермо на себе система активно чинить опір, а якщо водій таки втручається — автопілот автоматично відключається, обмежуючи корисність функції. Volvo EX30 з системою Pilot Assist отримала дещо кращі оцінки — 72% за безпеку і 62% за комунікацію, але й тут виникають проблеми: водієві доводиться відволікатися на екран, а система не завжди реагує на попередження про необхідність тримати руки на кермі
Тим часом Porsche Macan, Toyota bZ4X, Kia EV3 і Renault 5 продемонстрували високий рівень безпеки і зрозумілий інтерфейс, підтверджуючи, що якісні системи допомоги водієві доступні і в більш дешевих моделях
Технічний менеджер Euro NCAP Адріано Палао наголосив: «Безпечна експлуатація систем допомоги водієві можлива лише тоді, коли користувачі розуміють свою роль, знають, як керувати системою, і усвідомлюють її обмеження. Добре спроектована система співпрацює з водієм, точно інформує про рівень допомоги і ефективно запобігає аваріям у критичних ситуаціях — інакше виникає ризик»
Результати тестів підкреслюють важливість відповідального підходу до розробки та просування систем автономного керування, де точність комунікації з водієм має таке ж значення, як і сама технологія
Читати далі
Схожі записиКомпанія BMW готується до виходу нового покоління своїх електромобілів на платформі Neue Klasse, роблячи ставку не лише на потужність, а й на абсолютну надійність акумуляторів. Німецький бренд обіцяє майбутнім власникам своїх електрокарів забути про проблеми з батареєю — головним елементом, який часто викликає занепокоєння серед потенційних покупців електромобілів BMW впроваджує підхід «нуль дефектів» при виробництві […]
12 Липня 2025Китайський автовиробник BYD зробив гучну заяву, яка може суттєво змінити уявлення про безпеку функцій автономного паркування Компанія не лише оновлює свою систему допомоги водієві під назвою God’s Eye, а й бере на себе повну відповідальність за її дії. Вперше у світі автовиробник гарантує, що якщо авто з цією системою пошкодить іншу машину під час самостійного […]
12 Липня 2025Новий Hyundai Ioniq 6 N — це флагман електричних спортивних седанів компанії, здатний подарувати справжні емоції від водіння. Якщо Porsche Taycan чи Lucid Air коштують понад 100 тисяч доларів, то Ioniq 6 N набагато більш доступна, але не менш азартна альтернатива В основі моделі — знайома силова установка від Ioniq 5 N, але у поєднанні […]
12 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі