Саме такі амбітні заяви нещодавно з’явилися у новинах. Китайська компанія Huawei подала патент на новий тип акумулятора, який обіцяє не лише рекордний запас ходу, а й надшвидку зарядку — всього за п’ять хвилин. Для порівняння, навіть найдальнобійніший електромобіль на ринку — Lucid Air Grand Touring — може проїхати до 839 км за європейським стандартом WLTP, а зарядити батарею на 320 км можна за 12 хвилин. Тож новинка від Huawei виглядає справжньою революцією
Однак чи дійсно такі технології вже готові до масового виробництва?
Експерти галузі ставляться до цього скептично. Професор енергетичної інженерії Ян Мін-хо з університету Данкук (Південна Корея) пояснює: навіть найсучасніші літій-іонні батареї, які мають більшу ємність, ніж більшість твердотільних прототипів, поки що не можуть забезпечити подібний запас ходу. Можливо, такі результати можна отримати в лабораторних умовах, але реальні експлуатаційні фактори, такі як втрати енергії та теплообмін, значно ускладнюють масове виробництво таких батарей
Патент Huawei описує використання сульфідних електролітів, легованих азотом, для підвищення стабільності акумулятора. Проте фахівці зазначають, що ця технологія поки що складна для масштабування та потребує точних лабораторних умов. Масове виробництво таких батарей може виявитися занадто дорогим і тривалим процесом
Варто зазначити, що й інші великі гравці ринку не відстають
Samsung SDI вже надіслала зразки твердотільних акумуляторів клієнтам і планує розпочати масове виробництво до 2027 року. LG Energy та SK On планують впровадити такі технології до 2030 року. Серед автовиробників Mercedes-Benz, BMW, Nissan, Volkswagen та Stellantis також активно працюють над впровадженням твердотільних акумуляторів у свої електромобілі
Тож чи варто чекати на електромобілі з запасом ходу понад 2800 кілометрів вже завтра?
Науковці наголошують: прогрес у батарейних технологіях відбувається поступово, і на реальні прориви потрібні роки. Проте вже зараз зрозуміло, що майбутнє електромобілів — за твердотільними акумуляторами, які обіцяють не лише більший запас ходу, а й безпечнішу та швидшу зарядку. Українським автолюбителям залишається лише стежити за новинами та готуватися до нової епохи електромобілів
Читати далі
Схожі записиНовий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]
9 Липня 2025Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]
9 Липня 2025Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]
9 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі