Електромобілі зрівняються в ціни з бензиновими авто до 2026 року?
Всі люблять гарні «проривні» заголовки про електромобілі, особливо ті, які обіцяють, що вони нарешті перестануть коштувати стільки, скільки коштує будинок середнього розміру в Житомирі. Що ж, ось вам один з них: згідно з новим дослідженням, ціна на літієві батареї значно впала, зафіксувавши найзначніше падіння за останні сім років. Потреба в дешевших батареях часто згадується як один із способів прискорити впровадження електромобілів, оскільки експерти очікують, що електромобілі досягнуть цінового паритету з автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння
Ціни на літій-іонні акумулятори впали через надлишок пропозиції елементів, а також зниження цін на метали та інші компоненти, що використовуються у виробництві. Дослідження BloombergNEF охопило 343 точки даних, включаючи електромобілі, автобуси та комерційні транспортні засоби
Згідно з новим дослідженням BloombergNEF, ціни на акумуляторні батареї впали найбільше з 2017 року
Прагнення електромобілів стати такими ж доступними, як і їхні аналоги з двигунами внутрішнього згоряння, стане справжнім лакмусовим папірцем для широкого впровадження. Якщо тенденція, яку ми спостерігали цього року, збережеться, то вже у 2026 році ми можемо побачити, як розхвалений ціновий паритет між електромобілями та автомобілями, що працюють на бензині, стане реальністю для споживачів
Наразі середня вартість акумуляторної батареї становить 115 доларів за кВт-год – це на 20 відсотків менше, ніж минулого року. Щоб досягти магічного паритету цін, ціна має знизитися на 15-100 доларів за кВт-год, хоча, згідно з повідомленням Bloomberg, це вже сталося в Китаї, де деякі електромобілі продаються дешевше, ніж їхні аналоги з двигунами внутрішнього згоряння
Здешевлення акумуляторних батарей означає, що електромобілі повинні стати більш доступними і зрівнятися за ціною з автомобілями з ДВЗ
Хоча BNEF прогнозує, що ціна на акумулятори впаде нижче $100 за кВт-год до 2026 року і до $69 за кВт-год до 2030 року, існують геополітичні та макроекономічні фактори, які можуть ще більше вплинути на ці прогнози
Однак ситуація «курки і яйця», коли виробництво електромобілів залишається в значній мірі залежним від продажів автомобілів, все ще зберігатиметься. Хоча останнім часом спостерігається надлишок пропозиції елементів, частково через уповільнення зростання продажів електромобілів на деяких ринках, в результаті виробники можуть почати скорочувати виробництво
Прогнози, як і раніше, залежатимуть від поширення електромобілів, а також від глобальної політики щодо електромобілів
Є й інші фактори, які можуть вплинути на шлях до цінового паритету. Європейські уряди скорочують субсидії на електромобілі, що, принаймні в Німеччині, призвело до значного падіння продажів у 2024 році. Тим часом у США новий президент Дональд Трамп погрожує запровадити 60% тарифи на китайський імпорт і 10-20% тарифи на імпорт з інших країн. Його перехідна команда також наполягає на тому, щоб Конгрес скасував податкову пільгу на електромобілі у розмірі $7500. У разі успіху це може серйозно вплинути на більшість автовиробників, хоча Маск вважає, що в кінцевому підсумку це може піти на користь Tesla