Електрична лихоманка в Україні: чому серпень 2025 став рекордним і що чекає на ринок далі — photo 54671

Електрична лихоманка в Україні: чому серпень 2025 став рекордним і що чекає на ринок далі

04.09.2025
3 хвилини на прочитання

Серпень 2025 року увійде в історію українського авторинку як місяць небаченого електричного буму. За один місяць українці придбали рекордні 11,5 тисяч автомобілів на електротязі. Такий показник не просто вражає — він наочно демонструє тектонічні зсуви у вподобаннях водіїв та сигналізує про початок справжньої гонки з часом

Зростання, порівняно з липнем, склало 12,5%, а відносно серпня минулого, 2024 року, ринок злетів на вражаючі 22,5%. Такими темпами загальна кількість зареєстрованих цьогоріч електрокарів уже у вересні перевищить показники за весь попередній рік. Але що стоїть за цим феноменом?

Електрична лихоманка в Україні: чому серпень 2025 став рекордним і що чекає на ринок далі — photo 2

Головний двигун прогресу: гонка з часом перед поверненням ПДВ 

Хоча високі ціни на пальне та зростаюча привабливість самих електромобілів відіграють свою роль, головний каталізатор нинішнього ажіотажу — законодавчий. З 1 січня 2026 року в Україну повертається обов’язковий податок на додану вартість (ПДВ) при імпорті електромобілів

Простими словами: пільговий період, який робив «розмитнення» електрокарів значно дешевшим, добігає кінця. Вже за кілька місяців кожне ввезене авто подорожчає на 20% — суму ПДВ. Для покупців це останній шанс придбати електромобіль на винятково вигідних умовах

Аналітики Інституту досліджень авторинку прогнозують, що ця «електрична лихоманка» триватиме до кінця року. Однак з початком 2026-го ринок неминуче чекає «похмілля»: різке падіння попиту на кілька місяців. Лише після цього періоду стагнації ринок знайде нову рівновагу і почне відновлювати зростання, але вже в нових економічних реаліях

Електрична лихоманка в Україні: чому серпень 2025 став рекордним і що чекає на ринок далі — photo 3

Звідки їдуть електромобілі: три головні потоки 

Рекордні серпневі показники склалися з трьох основних джерел:

  1. Вживані авто з-за кордону (52,1% ринку). Це фундамент української електромобілізації. Понад 6 тисяч українців у серпні обрали саме такий шлях — доступний і перевірений;
  2. Перепродаж всередині країни (30,8%). Майже 3,6 тисячі угод на внутрішньому ринку свідчать про те, що екосистема зріє. Перші власники електрокарів оновлюють свої авто, продаючи їх тим, хто робить перший крок до електричної мобільності;
  3. Нові електромобілі (17%). Хоча цей сегмент найменший за часткою, він демонструє найвибуховішу динаміку. 1966 нових авто — це не лише черговий місячний рекорд, а й неймовірне зростання на 62,6% за рік. Статистика доводить, що українці все частіше готові купувати нові моделі в офіційних дилерів

Станом на кінець літа 2025 року загальний парк електричного транспорту в Україні наблизився до позначки у 185 тисяч одиниць. Переважна більшість — це легкові автомобілі (181 тис.). Поступово електрифікується і комерційний транспорт: на дорогах вже курсує майже 4 тисячі вантажівок на електротязі

Електрична лихоманка в Україні: чому серпень 2025 став рекордним і що чекає на ринок далі — photo 4

Цікаво спостерігати за зміною лідерів 

Якщо раніше символом доступного електрокара та беззаперечним лідером ринку був Nissan Leaf, то сьогодні першість перехопила Tesla (20% від усього парку). Nissan тепер посідає друге місце (18,9%), а замикає трійку лідерів Volkswagen (12,6%)

Читати далі

Схожі записи
Ford і SK On розривають партнерство з виробництва акумуляторів для електромобілів

Ford, один з гігантів автомобільної індустрії, нещодавно отримав солідний державний кредит і з розмахом взявся за будівництво заводів для акумуляторів електромобілів. Але, як часто буває в бізнесі, вітер змінився — і тепер усе перевертається з ніг на голову. Партнерство з корейською компанією SK On, фактично розвалилося. Чому так сталося і що це означає для майбутнього […]

13 Грудня 2025
Ford і SK On розривають партнерство з виробництва акумуляторів для електромобілів — photo 65833
Компоненти електромобілів відкрили нові можливості для тюнінгу

Скромний на вигляд Volkswagen Beetle здатен розганятися до 100 км/год швидше, ніж Porsche 911 GT3. Усе завдяки тому, що під скромним класичним кузовом ховається сучасна електрична начинка, про яку важко здогадатися з першого погляду Електрична тяга відкрила нові можливості для тюнінгу  Інженери тепер можуть вкладати серйозну потужність у машини, які ніколи не проєктувалися для швидкої […]

13 Грудня 2025
Компоненти електромобілів відкрили нові можливості для тюнінгу — photo 65787
BMW призначив нового керівника підрозділу M GmbH

BMW оновлює керівництво спортивного підрозділу M у момент, коли бренд готується до серйозних змін. Компанія поступово переходить до електрифікації, і кадрові рішення напряму пов’язані з цим курсом Новим керівником BMW M став Александер Карайлович  Саме він відповідав за створення BMW XM — однієї з найбільш суперечливих моделей в історії M. Автомобіль став першим самостійним проєктом […]

13 Грудня 2025
BMW призначив нового керівника підрозділу M GmbH — photo 65776
Ford і SK On розривають партнерство з виробництва акумуляторів для електромобілів

Ford, один з гігантів автомобільної індустрії, нещодавно отримав солідний державний кредит і з розмахом взявся за будівництво заводів для акумуляторів електромобілів. Але, як часто буває в бізнесі, вітер змінився — і тепер усе перевертається з ніг на голову. Партнерство з корейською компанією SK On, фактично розвалилося. Чому так сталося і що це означає для майбутнього […]

13 Грудня 2025
Ford і SK On розривають партнерство з виробництва акумуляторів для електромобілів — photo 65833
Компоненти електромобілів відкрили нові можливості для тюнінгу

Скромний на вигляд Volkswagen Beetle здатен розганятися до 100 км/год швидше, ніж Porsche 911 GT3. Усе завдяки тому, що під скромним класичним кузовом ховається сучасна електрична начинка, про яку важко здогадатися з першого погляду Електрична тяга відкрила нові можливості для тюнінгу  Інженери тепер можуть вкладати серйозну потужність у машини, які ніколи не проєктувалися для швидкої […]

13 Грудня 2025
Компоненти електромобілів відкрили нові можливості для тюнінгу — photo 65787
BMW призначив нового керівника підрозділу M GmbH

BMW оновлює керівництво спортивного підрозділу M у момент, коли бренд готується до серйозних змін. Компанія поступово переходить до електрифікації, і кадрові рішення напряму пов’язані з цим курсом Новим керівником BMW M став Александер Карайлович  Саме він відповідав за створення BMW XM — однієї з найбільш суперечливих моделей в історії M. Автомобіль став першим самостійним проєктом […]

13 Грудня 2025
BMW призначив нового керівника підрозділу M GmbH — photo 65776
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK