Хот-хетч Alpine A290 представлять 13 червня
Alpine представить серійну версію свого нового електричного хот-хетча A290 напередодні перегонів “24 годин Ле-Мана”
Перший електромобіль Alpine та друга модель в лінійці, хетчбек A290 базуватиметься на основі Renault 5. За ним мають з’явитися спортивний кросовер, споріднений з Renault Mégane E-tech, пара більших позашляховиків, електричний наступник A110 і чотиримісний спортивний автомобіль під назвою A310
Хоча концептуальний A290 Beta отримав схвалене FIA гоночне шасі і два двигуни, встановлені на передній осі, серійний автомобіль буде використовувати платформу CMF-BEV від 5. Renault вже встигла розповісти про динамічний потенціал цієї архітектури, яка передбачає розміщення акумуляторної батареї під днищем автомобіля, щоб знизити його центр мас і поліпшити керованість. Автомобіль також має незалежну багатоважільну підвіску ззаду
Alpine ще більше допрацювала платформу, щоб забезпечити кращу керованість на низьких швидкостях і стабільність при прискоренні. Alpine додала в підвіску Renault 5 гідравлічні амортизатори, які покращують плавність ходу A290 і керованість. Аналогічно, векторизація крутного моменту на єдиному передньому двигуні серійного автомобіля була налаштована таким чином, щоб імітувати механічний диференціал, підвищуючи стабільність при гальмуванні та зчеплення з дорогою при виході з повороту. Колісна база A290 складає 2530 мм, довжина 3990 мм і ширина 1820 мм – такі параметри роблять його стабільним і маневреним
A290 використовує такі ж чотирипоршневі гальма, як і A110, але налаштовані таким чином, щоб мати кращу рекуперацію від єдиного переднього двигуна серійного автомобіля. Alpine прагне досягти відчуття “прозорості” педалі гальма з різною силою рекуперації. В тому числі при режимі їзди “однією педаллю”, коли можна керувати автомобілем виключно на педалі акселератора, що досить зручно в міських пробках
A290 буде значно важчим за A110 (близько 1100 кг, залежно від комплектації) через акумуляторну батарею. Інженерний бос Бонетто підтвердив, що A290 буде пропонувати два варіанти потужності: один буде версією 215-сильного двигуна Renault Mégane E-Tech Electric. Інший – це 268-сильний агрегат, спільно розроблений Renault, Valeo та Valeo-Siemens, але він буде запущений у виробництво в 2027 році
Буде запропонована лише одна батарея, яка буде приблизно відповідати ємності Renault Zoe на 52 кВт-год і матиме запас ходу в 380 км. Французька компанія раніше оголосила, що її батарея нового покоління, розділена на чотири “великі модулі”, є більш щільною, ніж у Zoe, і в результаті на 15 кг легшою
За словами дизайнера інтер’єру Джошуа Ріра (Joshua Reer), серійний A290 буде на “1%” схожий на шоу-кар. Тримісний кокпіт, в якому водій розміщений по центру, є скоріше заявою про наміри для майбутніх інтер’єрів Alpine
Мінімалізм є ключовим у цьому інтер’єрі, повністю відмовившись від сенсорних екранів на користь традиційних кнопок управління, встановлених на даху та кермі. Важлива інформація – швидкість і запас ходу – відображається на невеликому дисплеї, розташованому над кермом. Єдиною функцією, яка буде перенесена на серійний автомобіль буде кнопка “OV”, натхненна Формулою 1, яка забезпечує приріст потужності на 10 секунд
Зв’язок з Формулою 1 на цьому не закінчується, адже команда Формули 1 Alpine Racing, що базується в Енстоуні, брала участь у формуванні аеродинаміки A290. Зазори під Х-подібними фарами направляють повітря через бокові частини автомобіля для зменшення лобового опору
Очікується, що A290 буде коштувати значно дорожче, ніж Renault 5 вартістю близько 25 000 євро, ймовірно, щоб відповідати ціні свого найближчого конкурента, 215-сильної версії нового електричного Mini Cooper