Імміграційний рейд зупинив будівництво заводів акумуляторів у США та поставив під загрозу мільярдні інвестиції в електромобілі
Hyundai та LG Energy Solutions відгукнулися на заклик Дональда Трампа «будувати в Америці» й вклали мільярди доларів у заводи з виробництва акумуляторів у США. Але тепер ці амбітні проєкти опинилися на межі зриву після масштабного імміграційного рейду, що призвів до арештів сотень корейських інженерів

Минулого тижня імміграційні служби США провели перевірку на будівництві заводу Hyundai-LG у штаті Джорджія. Внаслідок рейду було затримано майже 500 працівників, з яких близько 300 виявилися громадянами Південної Кореї. Багато хто з них перебував у США за короткостроковими бізнес-візами ESTA або B-1. Такі документи дозволяють спеціалістам тимчасово перебувати в країні для встановлення обладнання, навчання персоналу та запуску виробництва. Тобто йшлося не про нелегальну робочу силу, а про інженерів, які виконували критично важливі завдання для введення заводів в експлуатацію
Попри це, частину затриманих визнали такими, що порушили умови візового перебування
Тепер уряд Південної Кореї направляє літак, щоб повернути своїх громадян додому. Разом із ними повернеться й керівництво LG, яке заявило, що компанія «глибоко принижена» ставленням американської влади до її співробітників

Будівництво заводу в Джорджії — лише частина великої стратегії Hyundai та LG Energy Solutions у США. Паралельно зводяться об’єкти в Аризоні, Мічигані та Огайо, які мали б постачати батареї для Hyundai, GM та Honda вже наступного року. Але після рейду всі ці проєкти фактично заморожені, оскільки головні інженери й технічні фахівці змушені повернутися на батьківщину
Фахівці з акумуляторних технологій — це вузькопрофільні спеціалісти, підготовка яких займає роки. Один із працівників зізнався журналістам, що «абсолютно нереально» швидко замінити південнокорейських експертів американськими робітниками без серйозних затримок і зниження якості

Реакція Сеула та дипломатичні наслідки
Події викликали обурення в Сеулі. Президент Південної Кореї Лі заявив, що уряд захищатиме своїх громадян і вимагатиме пояснень від Вашингтона. Експерти попереджають: якщо США не нададуть гарантій, що подібні інциденти не повторяться, компанії будуть обережнішими з інвестиціями. Адже репутаційні втрати та ризики для бізнесу можуть перевищити потенційний прибуток
За словами Чан Сан Сіка, керівника Центру міжнародної торгівлі Корейської асоціації, після такого скандалу переконати провідних інженерів їхати працювати в США буде надзвичайно складно, навіть якщо їм запропонують високі зарплати чи престижні умови
Зараз головне питання — чи повернуться інженери, без яких запуск виробництва неможливий. Якщо ні, мільярдні інвестиції можуть «зависнути в повітрі». Це парадоксальна ситуація: адміністрація Трампа закликала іноземні компанії будувати заводи в США, але жорсткі імміграційні дії тієї ж адміністрації фактично блокують реалізацію цих планів
Рейд поставив під сумнів здатність США залишатися привабливим майданчиком для інвестицій у новітні технології. Адже без довіри до стабільності правил гри жодна компанія не ризикне вкладати мільярди у стратегічно важливу галузь — виробництво акумуляторів для електромобілів
Читати далі
Схожі записиНовий Aspark Owl Roadster, створений на основі купе Owl, відкриває для водія спектр емоцій, які ще донедавна здавалися недосяжними навіть у світі найрадикальніших електрогіперкарів. Чотири електромотори та відсутність даху перетворюють його не на черговий дорогий суперкар, а на справжній експеримент із технологічних можливостей, поданий у формі дорожнього витвору мистецтва. Початкова ціна сягає позначки у $3,5 […]
28 Листопада 2025
Американські дороги на межі XIX–XX століть були заповнені електромобілями, хоча до 1920 року інтерес до них почав згасати. До середини 1930-х вони майже зникли. Тож машини на кшталт Milburn Light Electric Model 27L, зібраного у 1920 році, показують, яким був пік міського транспорту у першу «золоту добу» електрокарів. Компанія Milburn припинила існування всього через три […]
28 Листопада 2025
Понад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі