Geely вирішила повністю викупити Zeekr, запропонувавши $2,2 мільярда за частку, яка їй ще не належить. Проте великі інвестори звинувачують автогіганта в навмисному заниженні вартості одного з найперспективніших електромобільних брендів Китаю. І якщо ситуацію не вдасться владнати, Geely ризикує втратити довіру ринку — не лише до себе, а й до самої ідеї китайських EV-інвестицій

Zeekr — це флагманський бренд електромобілів у складі холдингу Geely
З моменту свого запуску Zeekr вважався «золотою акцією» компанії. У 2023 році, під час раунду залучення інвестицій, бренд оцінили в $13 мільярдів. Але вже через рік, під час виходу на біржу в США, його вартість у розрахунку на повністю розбавлений капітал впала більш ніж удвічі — до $5,5 мільярда. Це і стало каталізатором нинішнього конфлікту
На початку травня Geely оголосила про намір викупити залишок акцій Zeekr — 34,3% — за $2,2 млрд
У перерахунку це $25,66 за акцію, що на 24% більше за середню ціну впродовж попередніх чотирьох тижнів. Але ключові інвестори — серед них CATL, Intel Capital, Boyu Capital, а також Bilibili та Cathay Fortune Group — виступили категорично проти. Вони вважають оцінку Zeekr у $6,5 млрд штучно заниженою, особливо в порівнянні з конкурентами — такими як Nio, Xpeng чи Li Auto, чиї ринкові капіталізації значно вищі, попри ті самі виклики та ринкову турбулентність

Інвестори закликали спеціальний комітет Zeekr переглянути умови пропозиції Geely й не ухвалювати жодного рішення без згоди «незалежної меншості» акціонерів. Проте за попередніми оцінками, Geely вже має у своєму розпорядженні 65,7% акцій Zeekr — а отже, може провести угоду без згоди інших учасників. Саме цей факт і викликає найбільше занепокоєння: йдеться не лише про ціну, а й про етику управління та прозорість процесу
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі