Несподіваний герой масштабного блекауту – електромобіль. Нове дослідження показало: типовий електрокар із V2H-функцією може живити будинок майже шість діб, витративши лише 60% заряду. І хоча спочатку це звучить фантастично, в реальності така технологія вже допомогла тисячам людей пережити масштабні відключення електрики
Майже вся Іберія лишилась без світла
Іспанія та Португалія нещодавно пережили справжній енергетичний колапс: десятки мільйонів людей залишилися без електропостачання майже на цілий день. Побутова техніка зупинилася, інтернет зник, мобільні телефони швидко втратили заряд. Але були й ті, для кого нічого не змінилося – їхні оселі залишилися освітленими, холодильники працювали, Wi-Fi функціонував. І все завдяки… електрокарам
Частина власників електромобілів в Іспанії поділилася в соцмережах, як саме їхні електромобілі врятували ситуацію. Наприклад, Hyundai Ioniq 5 підтримує технологію V2H (vehicle-to-home) – тобто може передавати енергію з батареї авто прямо у домашню мережу. У буквальному сенсі: в авто вставляють кабель – і лампочки в кімнаті знову світяться
Ідея проста, як і геніальна. Авто стає гігантським powerbank’ом. Подібні системи вже давно використовуються в будинках із сонячними панелями, де накопичена за вдень енергія зберігається для використання вночі. Але EV – це мобільний резерв енергії, який завжди з Вами
Електромобілі, що рятують життя
Аналітики британського Energy and Climate Intelligence Unit підрахували: середній електромобіль із батареєю на 71 кВт-год здатен підтримувати роботу домашньої техніки майже шість днів, якщо використовується 60% заряду. І мова не лише про комфорт
«Окрім очевидної економії та зменшення викидів, електрокари можуть суттєво підвищити енергетичну автономність домогосподарства», – пояснює Колін Вокер, керівник транспортного напряму ECIU.
У випадку масового блекауту це може означати – холодильник не розморозиться, інтернет працює, дитина спить у теплі, а літні батьки залишаються в безпеці
Перебої з електроенергією – це не просто тимчасовий дискомфорт
Автор однієї з публікацій розповів, як під час блекауту тривалістю понад добу його 92-річний тесть отримав опіки третього ступеня. Його халат спалахнув від свічки, запаленої на кухні. Чотири місяці, кілька операцій з пересадки шкіри – і досі триває болісне відновлення
«Можливо, усе могло закінчитися інакше, якби в нього був електрокар – і, звісно, він встиг його зарядити до того, як світло зникло…», – ділиться автор
Майбутнє, у якому авто – це енергетичний буфер
Не всі електромобілі підтримують V2H. Але кількість моделей з такою можливістю зростає. Поки автоконцерни працюють над розширенням функціоналу, блекаути на кшталт іспанського роблять аргумент на користь електромобілів ще вагомішим. Йдеться вже не про «екологічність» чи «тренди» – мова про автономність, безпеку і побутову стабільність
Може, варто переосмислити, що таке “запас ходу”. Адже тепер це не лише про поїздки – це також про те, наскільки довго твій дім може залишатися світлим, коли решта району занурюється в темряву
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі