Jaguar відмовиться від свого модельного ряду заради електромобілів
Британський автовиробник Jaguar, який наступного року має стати виключно електромобільним брендом, офіційно припиняє виробництво своїх автомобілів з ДВЗ до червня і вступає в нову еру дуже дорогих, але потужних електромобілів. Складальні лінії зупиняються, щоб перейти на абсолютно нову платформу електромобілів, яка лежить в основі проблемного I-Pace
Jaguar прагне почати все з чистого аркуша, а це означає, що I-Pace теж піде в історію, разом з нинішнім поколінням автомобілів, що працюють на бензині та дизельному паливі. На даний момент в Україні все ще продаються шість автомобілів – седани XF та XE, кросовери E-Pace і F-Pace, купе F-Type, а також електричний I-Pace
I-Pace, зі свого боку, мав проблеми в минулому, і компанія відкликала його минулого року через ризик загоряння акумулятора. Не кажучи вже про обмежений запас ходу близько 460 км для автомобіля з цінником від трьох мільйонів гривень
Але тепер Jaguar планує запустити нове покоління високопродуктивних електромобілів у 2025 році, компанія планує перехід на електромобілі стратегічно, оскільки вона закінчує виробництво поточної лінійки
Останні клієнти спортивного автомобіля F-Type вже отримують свої замовлення, а виробництво середньорозмірного кросовера F-Pace, компактного кросовера E-Pace та седана XF триватиме до червня. I-Pace, що будується за контрактом в Австрії на заводі Magna Steyr, буде знятий з виробництва в останню чергу, найімовірніше, на початку наступного року. Тим часом компанія планує створити запаси автомобілів для дилерів
У найближчі місяці завод компанії у британському Касл-Бромвічі, де будуються F-Type, XF та менший седан XE, перейде на виробництво кузовних панелей для всіх моделей бренду після завершення виробництва автомобілів
Першим електромобілем Jaguar нового покоління стане чотиридверний GT, ціна якого складе близько $127 тисяч, і який стане найпотужнішим дорожнім автомобілем Jaguar усіх часів з потужністю понад 575 к.с. GT буде оснащений повним приводом і матиме час розгону від 0 до 100 км/год менше чотирьох секунд. Автомобіль зможе швидко заряджатися і матиме запас ходу до 700 км
Jaguar мав подібний проект кілька років тому, але ідею повністю електричного лімузину XJ на той момент відкинули. Причому, це сталося після завершення більшої частини проектних й тестових робіт, які обійшлися компанії в дев’ятизначну суму. Судячи з усього, новий електромобіль не матиме нічого спільного зі скасованою моделлю, а за його дизайн відповідатиме досвідчений шеф-дизайнер Land Rover Джеррі Макговерн
GT також стане першим варіантом, побудованим на новій платформі Jaguar EV – Jaguar Electric Architecture (JEA). Очікується, що два інших кросовери на базі JEA приєднаються до GT незабаром після його дебюту. Очікується, що дебют GT відбудеться наприкінці цього року, а продажі почнуться наступного року