Андрей Карпаті, який до 2022 року очолював напрямок штучного інтелекту в компанії Tesla, виступив із публічним застереженням: не варто вірити, що повноцінна автономія у водінні вже досягнута. На думку науковця, реальність складніша, ніж обіцянки, а шлях до повністю автономного транспорту ще триває
Карпаті — словако-канадський комп’ютерний візіонер, один із провідних спеціалістів у сфері комп’ютерного бачення та глибинного навчання
У 2017 році Ілон Маск запросив його з OpenAI для керівництва AI-напрямком Tesla, де Карпаті розвивав нейромережі для систем Autopilot та Full Self-Driving (FSD). У 2022 році він залишив компанію, а згодом ненадовго повернувся до OpenAI, після чого заснував власну освітню платформу Eureka Labs, присвячену штучному інтелекту
На заході Y Combinator’s AI Startup School Карпаті поділився особистими спостереженнями
Ще в 2013 році він отримав досвід ідеальної поїздки у самокерованому автомобілі, створеному тодішнім підрозділом Google, який згодом став Waymo. Пів години автономного руху без жодного втручання вразили його настільки, що здавалося — автономне водіння от-от стане реальністю. Проте минуло понад десять років, а інженери досі працюють над тим, щоб зробити автопілот дійсно надійним. Навіть тепер, попри видимі досягнення, повністю самостійне водіння залишається нерозв’язаною задачею
Waymo вже має флот з понад тисячі автомобілів у Каліфорнії, Аризоні та Техасі, які щотижня виконують сотні тисяч поїздок із пасажирами. Але, за словами Карпаті, це не означає, що автономність повністю реалізована. Більше того, він підтверджує: у Waymo все ще активно використовуються системи телерозпізнавання, а люди залишаються «в контурі управління». Це означає, що оператори можуть дистанційно втручатися у водіння в складних ситуаціях
Карпаті наголошує, що хоч самокеровані авто й справді прогресують, до повного технологічного прориву ще далеко
«Ми ще не досягли фінального результату, хоча без сумнівів рухаємося до успіху. Це просто вимагає значно більше часу, ніж здавалося спочатку», — зазначає він. Інженер також додає: програмне забезпечення — це складна річ, а «агенти ШІ», які здатні надійно виконувати завдання на кшталт водіння, — це виклик не одного року, а цілого десятиліття
Важливо й те, що коментарі Карпаті прозвучали саме тоді, коли Tesla готується до запуску свого сервісу «Robotaxi». Хоча він прямо не згадує компанію, його позиція чітко суперечить словам Ілона Маска, який раніше неодноразово заявляв, що проблема автономного водіння вже розв’язана
Насправді ситуація з Robotaxi свідчить про зворотне. Як і у випадку з Waymo, тут також застосовують телерозпізнавання, але до того ж у салоні під час поїздки перебуває співробітник Tesla, готовий у будь-який момент зупинити автомобіль вручну. Це суттєво підриває ідею про повну автономність, яка не потребує участі людини
Карпаті, який був архітектором візійного підходу Tesla до безпілотного водіння, чітко усвідомлює: проблема не в апаратному забезпеченні, а в обмеженнях когнітивного розуміння процесу водіння. Йдеться не лише про утримання смуги чи розпізнавання поворотів. Це безперервна інтерпретація складних дорожніх ситуацій, які людині здаються інтуїтивно простими, але насправді базуються на великому досвіді, контексті та здогадках — речах, які ШІ ще не повністю здатен відтворювати
Наразі Tesla досягає лише кількох сотень миль між критичними відключеннями системи FSD, у той час як для реального переходу до рівня 4 автономії потрібно стабільно проходити десятки тисяч миль без втручання. Тобто, навіть при найкращому сценарії — до справжнього безпілотного транспорту ще як мінімум кілька років
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі