До 28-річчя співпраці між концерном General Motors та китайською компанією SAIC було представлено новий електричний хетчбек — концепт під назвою Gen-Z Explorer. Хоча він не має агресивного вигляду суперкара, саме ця компактна модель може стати ключем до успіху Buick на найбільшому у світі ринку електромобілів — у Китаї
Електромобіль розроблено в рамках спільного проєкту Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC), де працюють фахівці як GM, так і SAIC. Gen-Z Explorer — це повністю електричний міський хетч, який за розмірами нагадує майбутній Nio Firefly, але має радикально інший підхід до дизайну та технічного оснащення. Він вирізняється стриманою, мінімалістичною зовнішністю, яка може сподобатися як молоді, так і прихильникам класичних форм
Втім, попри скромний вигляд, концепт приховує низку інновацій
Як спереду, так і ззаду вбудовані мікро-світлодіоди, здатні відображати анімації, повідомлення чи візуальні ефекти. Три-дверне компонування додає спортивного характеру, хоча серійна версія цілком імовірно отримає п’ять дверей — для більшої зручності повсякденного користування

Технічні характеристики справді вражають
За даними китайських джерел, Gen-Z Explorer має два електромотори — по одному на кожну вісь, які разом розвивають 644 кінських сили (480 кВт). Це більше, ніж у Hyundai Ioniq 5 N та навіть на сотню “коней” більше, ніж у потужного Renault 5 Turbo 3E. Розгін до 100 км/год займає лише 3,8 секунди — показник, гідний спорткара
Не менш вражає і автономність. Акумулятор нового покоління має щільність енергії 350 Вт-год/кг. Точна ємність батареї поки не розголошується, але, за попередніми оцінками, концепт може проїхати до 1200 км на одному заряді. Ще одна технологічна перевага — 800-вольтова електрична система, яка дозволяє за 10 хвилин поповнити заряд на 600 км пробігу. Крім того, передбачена можливість бездротової зарядки, що виводить комфорт користування на новий рівень

Поки що не оголошено точних планів щодо серійного виробництва Gen-Z Explorer
Але цілком ймовірно, що фінальна версія буде представлена під суббрендом Buick Electra, орієнтованим на електромобілі для китайського ринку. Саме Electra, згідно з прогнозами аналітиків, стане фундаментом електричного майбутнього марки Buick у Китаї, де конкуренція серед електрокарів зростає з кожним місяцем
Читати далі
Схожі записиПісля General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські […]
18 Листопада 2025
Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі