Новий аналіз Центру стратегічних і міжнародних досліджень показав, що китайський уряд витратив приголомшливу суму $230,8 мільярда на підтримку фірм, які виробляють електромобілі за останні 15 років – в період з 2009 по 2023 рік. Це величезна цифра, що легко затьмарює $1 мільярд, які уряд США надав цього року у вигляді авансових податкових кредитів на екологічно чисті транспортні засоби
Кращі китайські кросовери були субсидовані урядом
Цікаво, що більша частина витрат була здійснена відносно недавно. За оцінками аналітичного центру, лише $6,74 млрд було витрачено в період з 2009 по 2017 рік. Однак ця цифра “приблизно потроїлася протягом 2018-2020 років, а потім знову різко зросла з 2021 року”
Хоча ці цифри є приблизними, Центр стратегічних і міжнародних досліджень зазначає, що уряд Китаю підтримує електромобілі різними способами. Вони включають знижки та звільнення від податку з продажу, а також фінансування інфраструктури. Крім того, уряд купує електромобілі для себе і підтримує програми досліджень і розробок автовиробників.
Рівень підтримки варіюється, але за останні кілька років уряд значно збільшив витрати на програми досліджень і розробок. У період з 2009 по 2017 рік було витрачено лише $2 мільярди, тоді як у 2018 році ця сума підскочила до $3,6 мільярда, а минулого року зросла до $4,3 мільярда
Нові китайські електромобілі склали величезну конкуренцію
Центр стратегічних і міжнародних досліджень заявив, що їхні оцінки є “дуже консервативними” і навіть не враховують усіх рівнів державної підтримки. Сюди входять місцеві стимули, земельні подарунки, знижки на електроенергію та субсидії постачальникам
Говорячи про останні, гігант з виробництва акумуляторів CATL минулого року отримав колосальні $809,2 млн у вигляді субсидій. Це більш ніж у десять разів більше, ніж у 2018 році, і майже вдвічі більше, ніж у 2022 році
Наслідки такої підтримки драматичні, адже вони фактично докорінно змінили індустрію електрокарів. Це зробило конкуренцію з китайськими електромобілями набагато складнішою. Хоча Китай – далеко не єдина країна, яка підтримує автовиробників та електромобілі, обсяг державної підтримки справді величезний
Чому китайські електромобілі купити легше за інші?
Це створило власні проблеми, оскільки в країні, за деякими даними, працює понад 200 фірм, що виробляють електромобілі, і лише деякі з них є прибутковими. Існує також надлишок пропозиції електромобілів, що пояснює цінову війну всередині країни, а також зростаючу увагу до міжнародних ринків
Хоча Центр стратегічних і міжнародних досліджень вважає, що низка китайських автовиробників зрештою збанкрутує, він стверджує, що деякі з них “безсумнівно стануть опорою світової індустрії”
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі