Китай закликає своїх автовиробників знизити темпи експансії в Європі
Вересень став другим найуспішнішим місяцем для продажів китайських електромобілів у Європейському Союзі, що викликало занепокоєння китайського уряду. Продажі зросли настільки, що уряд Китаю зараз закликає автовиробників скоротити свої амбіційні плани щодо експансії в Європу. Це пов’язано із новими імпортними митами, які ЄС запроваджує для китайських автомобілів, що може суттєво вплинути на темпи зростання китайських компаній на європейському ринку
Нові мита ЄС як фактор стримування
У листопаді набудуть чинності нові імпортні мита на китайські автомобілі, які можуть досягати 35%. Це, вкупі з уже наявними 10%, становитиме 45% — суттєвий бар’єр навіть для потужних китайських виробників, які здатні оптимізувати витрати завдяки масштабному виробництву. Китай активно намагався тиснути на ЄС економічно, аби уникнути цих обмежень, однак без успіху. Тому тепер китайський уряд змінив стратегію та рекомендує своїм автовиробникам пригальмувати розвиток на європейському ринку
Відповідь автовиробників на заклики уряду
Поки що реакція китайських компаній на заклики уряду різниться. Так, GAC Group, одна з найбільших державних автомобільних компаній, заявила про намір продовжити свої інвестиції в Європі, незважаючи на урядовий тиск. Також, за повідомленнями, SAIC, власник бренду MG, та BYD планують продовжувати свої проекти в Європі, серед яких будівництво нових заводів. BYD вже завершує будівництво підприємства в Угорщині, яке має почати роботу наступного року
Місцеві гравці, такі як Stellantis із новим китайським брендом Leapmotor, вже запустили виробництво міського електрокара T03 у Польщі. І хоча Nio розглядала можливість придбання заводу Audi в Бельгії, наразі цей план призупинено після того, як Audi спростувала чутки про продаж
Потенційні економічні наслідки для європейських товарів
Китай може вдатися до додаткових заходів у відповідь на нові мита. Ймовірно, уряд КНР перегляне умови імпорту товарів з ЄС, щоб зробити їх економічно невигідними для європейських компаній. Аналізуються різні категорії європейських експортних товарів, на які потенційно можуть бути накладені обмеження. Це може призвести до економічного тиску на європейський бізнес у Китаї, якщо нові заходи будуть введені у відповідь на мита ЄС
Китайські електромобілі набирають популярності в Європі, й навіть попри обмеження, малоймовірно, що нові тарифи повністю зупинять їхню експансію. Але для частини компаній це може стати сигналом знизити темпи розвитку, поки уряд не змінить свої рекомендації або не вдасться до більш активних заходів