Вересень став другим найуспішнішим місяцем для продажів китайських електромобілів у Європейському Союзі, що викликало занепокоєння китайського уряду. Продажі зросли настільки, що уряд Китаю зараз закликає автовиробників скоротити свої амбіційні плани щодо експансії в Європу. Це пов’язано із новими імпортними митами, які ЄС запроваджує для китайських автомобілів, що може суттєво вплинути на темпи зростання китайських компаній на європейському ринку
Нові мита ЄС як фактор стримування
У листопаді набудуть чинності нові імпортні мита на китайські автомобілі, які можуть досягати 35%. Це, вкупі з уже наявними 10%, становитиме 45% — суттєвий бар’єр навіть для потужних китайських виробників, які здатні оптимізувати витрати завдяки масштабному виробництву. Китай активно намагався тиснути на ЄС економічно, аби уникнути цих обмежень, однак без успіху. Тому тепер китайський уряд змінив стратегію та рекомендує своїм автовиробникам пригальмувати розвиток на європейському ринку
Відповідь автовиробників на заклики уряду
Поки що реакція китайських компаній на заклики уряду різниться. Так, GAC Group, одна з найбільших державних автомобільних компаній, заявила про намір продовжити свої інвестиції в Європі, незважаючи на урядовий тиск. Також, за повідомленнями, SAIC, власник бренду MG, та BYD планують продовжувати свої проекти в Європі, серед яких будівництво нових заводів. BYD вже завершує будівництво підприємства в Угорщині, яке має почати роботу наступного року
Місцеві гравці, такі як Stellantis із новим китайським брендом Leapmotor, вже запустили виробництво міського електрокара T03 у Польщі. І хоча Nio розглядала можливість придбання заводу Audi в Бельгії, наразі цей план призупинено після того, як Audi спростувала чутки про продаж
Потенційні економічні наслідки для європейських товарів
Китай може вдатися до додаткових заходів у відповідь на нові мита. Ймовірно, уряд КНР перегляне умови імпорту товарів з ЄС, щоб зробити їх економічно невигідними для європейських компаній. Аналізуються різні категорії європейських експортних товарів, на які потенційно можуть бути накладені обмеження. Це може призвести до економічного тиску на європейський бізнес у Китаї, якщо нові заходи будуть введені у відповідь на мита ЄС
Китайські електромобілі набирають популярності в Європі, й навіть попри обмеження, малоймовірно, що нові тарифи повністю зупинять їхню експансію. Але для частини компаній це може стати сигналом знизити темпи розвитку, поки уряд не змінить свої рекомендації або не вдасться до більш активних заходів
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі