У Китаї розгорілася справжня «війна ватів» між автовиробниками – хто кого переграє за потужністю електрозарядних станцій. Якщо торік ми захоплювалися новинами про 500-кіловатні зарядки, то тепер це майже архаїка. Спочатку BYD показав зарядку на 1 мегават, а тепер Zeekr – бренд з родини Geely, де також мешкають Volvo й Polestar – презентував монстра на 1,2 мегавата. Не минуло й тижня, як Huawei заявив про свій 1,44-мегаватний зарядний апарат. Цю цифру компанія скромно округлила до 1,5 МВт
Zeekr уже встановив найпотужніші у світі зарядні станції, здатні зарядити кросовер 7X від 10 до 80% лише за 10 хвилин. Це вдвічі швидше за Kia EV6, яка для цього потребує 18 хвилин. Під час незалежного тесту Zeekr 7X вже при 3% заряду тягнув 300 кВт, а на піку – 460 кВт. І навіть при 70% він не опускався нижче 300 кВт. Це одна з найстабільніших зарядних кривих на ринку
Але Huawei націлився не просто на першість, а на революцію
Його зарядка, яку презентують 22 квітня, має видавати майже 1,5 мегавата потужності, додає 20 кВт-год за хвилину й заряджає електромобіль з нуля до 100% лише за 15 хвилин. Щоправда, компанія чесно зізнається: ця технологія розрахована не стільки на легкові авто, скільки на великогабаритні транспортні засоби. Щоб уникнути перегріву, кабель доведеться охолоджувати рідиною – от вам і високі технології плюс витрати
Чи потрібні такі зарядні монстри звичайному водієві?
Питання дискусійне. Адже навіть 1 МВт зарядка BYD додає 400 км пробігу за 5 хвилин. Та чи гра варта свічок, якщо самі автомобілі ще не здатні поглинути таку потужність, а вартість і складність інфраструктури лише зростають?
У західних автовиробників темп спокійніший
Tesla, наприклад, обіцяє 500-кВт Supercharger V4 тільки в 2025 році, і то в Європі. Іронічно, що єдиний електрокар Tesla, здатний скористатися повною потужністю – Cybertruck – у Європі не продається. Хоча компанія готує зарядки на 1,2 МВт для своїх вантажівок Semi, і тут уже конкуренція може бути цікавою
Водночас у самій КНР нові потужні зарядні станції ростуть як гриби: Li Auto вже має зарядки на 520 кВт, Nio – на 640 кВт, а Xpeng – на 800 кВт. І все це – у той час, як більшість західних електромобілів досі заряджаються на потужностях до 300 кВт, витрачаючи на це від 20 до 30 хвилин
Отже, так, Китай знову попереду. Але залишається запитання: навіщо створювати зарядні станції потужністю понад мегават, якщо самі електрокари не встигають за прогресом? Можливо, ми спостерігаємо не стільки технічну еволюцію, скільки яскраву PR-гонку між китайськими виробниками
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі