Китайські Zeekr і Huawei представили зарядні станції на 1,2 і 1,5 мегавата
У Китаї розгорілася справжня «війна ватів» між автовиробниками – хто кого переграє за потужністю електрозарядних станцій. Якщо торік ми захоплювалися новинами про 500-кіловатні зарядки, то тепер це майже архаїка. Спочатку BYD показав зарядку на 1 мегават, а тепер Zeekr – бренд з родини Geely, де також мешкають Volvo й Polestar – презентував монстра на 1,2 мегавата. Не минуло й тижня, як Huawei заявив про свій 1,44-мегаватний зарядний апарат. Цю цифру компанія скромно округлила до 1,5 МВт

Zeekr уже встановив найпотужніші у світі зарядні станції, здатні зарядити кросовер 7X від 10 до 80% лише за 10 хвилин. Це вдвічі швидше за Kia EV6, яка для цього потребує 18 хвилин. Під час незалежного тесту Zeekr 7X вже при 3% заряду тягнув 300 кВт, а на піку – 460 кВт. І навіть при 70% він не опускався нижче 300 кВт. Це одна з найстабільніших зарядних кривих на ринку

Але Huawei націлився не просто на першість, а на революцію
Його зарядка, яку презентують 22 квітня, має видавати майже 1,5 мегавата потужності, додає 20 кВт-год за хвилину й заряджає електромобіль з нуля до 100% лише за 15 хвилин. Щоправда, компанія чесно зізнається: ця технологія розрахована не стільки на легкові авто, скільки на великогабаритні транспортні засоби. Щоб уникнути перегріву, кабель доведеться охолоджувати рідиною – от вам і високі технології плюс витрати

Чи потрібні такі зарядні монстри звичайному водієві?
Питання дискусійне. Адже навіть 1 МВт зарядка BYD додає 400 км пробігу за 5 хвилин. Та чи гра варта свічок, якщо самі автомобілі ще не здатні поглинути таку потужність, а вартість і складність інфраструктури лише зростають?
У західних автовиробників темп спокійніший
Tesla, наприклад, обіцяє 500-кВт Supercharger V4 тільки в 2025 році, і то в Європі. Іронічно, що єдиний електрокар Tesla, здатний скористатися повною потужністю – Cybertruck – у Європі не продається. Хоча компанія готує зарядки на 1,2 МВт для своїх вантажівок Semi, і тут уже конкуренція може бути цікавою

Водночас у самій КНР нові потужні зарядні станції ростуть як гриби: Li Auto вже має зарядки на 520 кВт, Nio – на 640 кВт, а Xpeng – на 800 кВт. І все це – у той час, як більшість західних електромобілів досі заряджаються на потужностях до 300 кВт, витрачаючи на це від 20 до 30 хвилин
Отже, так, Китай знову попереду. Але залишається запитання: навіщо створювати зарядні станції потужністю понад мегават, якщо самі електрокари не встигають за прогресом? Можливо, ми спостерігаємо не стільки технічну еволюцію, скільки яскраву PR-гонку між китайськими виробниками