Китайські Zeekr і Huawei представили зарядні станції на 1,2 і 1,5 мегавата — photo 36058

Китайські Zeekr і Huawei представили зарядні станції на 1,2 і 1,5 мегавата

01.04.2025
3 хвилини на прочитання

У Китаї розгорілася справжня «війна ватів» між автовиробниками – хто кого переграє за потужністю електрозарядних станцій. Якщо торік ми захоплювалися новинами про 500-кіловатні зарядки, то тепер це майже архаїка. Спочатку BYD показав зарядку на 1 мегават, а тепер Zeekr – бренд з родини Geely, де також мешкають Volvo й Polestar – презентував монстра на 1,2 мегавата. Не минуло й тижня, як Huawei заявив про свій 1,44-мегаватний зарядний апарат. Цю цифру компанія скромно округлила до 1,5 МВт

Китайські Zeekr і Huawei представили зарядні станції на 1,2 і 1,5 мегавата — photo 2

Zeekr уже встановив найпотужніші у світі зарядні станції, здатні зарядити кросовер 7X від 10 до 80% лише за 10 хвилин. Це вдвічі швидше за Kia EV6, яка для цього потребує 18 хвилин. Під час незалежного тесту Zeekr 7X вже при 3% заряду тягнув 300 кВт, а на піку – 460 кВт. І навіть при 70% він не опускався нижче 300 кВт. Це одна з найстабільніших зарядних кривих на ринку

Китайські Zeekr і Huawei представили зарядні станції на 1,2 і 1,5 мегавата — photo 3

Але Huawei націлився не просто на першість, а на революцію 

Його зарядка, яку презентують 22 квітня, має видавати майже 1,5 мегавата потужності, додає 20 кВт-год за хвилину й заряджає електромобіль з нуля до 100% лише за 15 хвилин. Щоправда, компанія чесно зізнається: ця технологія розрахована не стільки на легкові авто, скільки на великогабаритні транспортні засоби. Щоб уникнути перегріву, кабель доведеться охолоджувати рідиною – от вам і високі технології плюс витрати

Китайські Zeekr і Huawei представили зарядні станції на 1,2 і 1,5 мегавата — photo 4

Чи потрібні такі зарядні монстри звичайному водієві? 

Питання дискусійне. Адже навіть 1 МВт зарядка BYD додає 400 км пробігу за 5 хвилин. Та чи гра варта свічок, якщо самі автомобілі ще не здатні поглинути таку потужність, а вартість і складність інфраструктури лише зростають?

У західних автовиробників темп спокійніший 

Tesla, наприклад, обіцяє 500-кВт Supercharger V4 тільки в 2025 році, і то в Європі. Іронічно, що єдиний електрокар Tesla, здатний скористатися повною потужністю – Cybertruck – у Європі не продається. Хоча компанія готує зарядки на 1,2 МВт для своїх вантажівок Semi, і тут уже конкуренція може бути цікавою

Китайські Zeekr і Huawei представили зарядні станції на 1,2 і 1,5 мегавата — photo 5

Водночас у самій КНР нові потужні зарядні станції ростуть як гриби: Li Auto вже має зарядки на 520 кВт, Nio – на 640 кВт, а Xpeng – на 800 кВт. І все це – у той час, як більшість західних електромобілів досі заряджаються на потужностях до 300 кВт, витрачаючи на це від 20 до 30 хвилин

Отже, так, Китай знову попереду. Але залишається запитання: навіщо створювати зарядні станції потужністю понад мегават, якщо самі електрокари не встигають за прогресом? Можливо, ми спостерігаємо не стільки технічну еволюцію, скільки яскраву PR-гонку між китайськими виробниками

Читати далі

Схожі записи
Volkswagen призупиняє виробництво електробуса ID. Buzz

Volkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen  Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]

24 Жовтня 2025
Volkswagen призупиняє виробництво електробуса ID. Buzz — photo 60345
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
Volkswagen призупиняє виробництво електробуса ID. Buzz

Volkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen  Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]

24 Жовтня 2025
Volkswagen призупиняє виробництво електробуса ID. Buzz — photo 60345
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK