Світова автопромислова арена за останні роки змінилася до невпізнання, і серед її нових фаворитів — китайський гігант BYD, який стрімко обганяє конкурентів і на ринку, і в новинах. Але цього разу ім’я компанії не в заголовках через рекорди продажів чи технічні інновації. BYD подав до суду на 37 блогерів, які стануть відповідачами у справах про наклеп, ще 126 — потрапили до «чорного списку»
Як повідомляє CarNewsChina, BYD серйозно налаштована боротися з будь-якими публікаціями, які вона вважає шкідливими для своєї репутації. Йдеться не про м’які прохання видалити контент чи внести виправлення. Компанія запускає судові процеси — і це доволі нетиповий крок для глобальної автоіндустрії, де подібні конфлікти зазвичай вирішуються поза межами залу суду
Для системної боротьби з негативом в інформаційному полі BYD ще кілька років тому створила «Антифейкове бюро новин». Саме туди можна надсилати сигнали про потенційні кампанії з дискредитації. За переконливу «наводку» обіцяють щедру винагороду — від 50 тисяч до 5 мільйонів юанів, тобто від $6 900 до $690 000
За що судять блогерів: конкретні кейси
BYD уже виграла кілька судових процесів. Один з блогерів звинуватив компанію в тому, що вона начебто підбурює інших інфлюенсерів до критики конкурентів. Результат — публічне вибачення та штраф у 100 тисяч юанів (приблизно $13 800). Інший автор контенту поширював чутки про фінансову нестабільність BYD, що також завершилось штрафом
Проте навіть ці штрафи — лише верхівка айсберга. У серпні 2023 року китайсько-японський альянс Nissan Dongfeng подав позов до автора TikTok-відео, який створив понад 50 роликів з різкою критикою автомобілів бренду. Рішення суду: сплатити 5 мільйонів юанів компенсації. Схожий позов у 2022 році подала і Tesla, але домовитися вдалося на меншу суму
Окрім BYD, юридичні претензії до інфлюенсерів висували також Great Wall Motor, Changan Automobile, Nissan-Dongfeng та Tesla. У Китаї судова практика проти блогерів — не виняток, а дедалі частіше норма. І це не випадково. В умовах, коли великі корпорації часто мають тісні зв’язки з державою або КПК, медіа-дисципліна фактично стає елементом інформаційної безпеки
На відміну від Заходу, де навіть гучні конфлікти — як-от справа Tesla проти шоу Top Gear у 2008 році — рідко доходять до реальних наслідків, у Китаї необережне слово може завершитися не лише штрафом, а й кримінальною відповідальністю. Суд не вимагає доводити «злий умисел» — достатньо показати, що висловлювання завдало шкоди репутації компанії
Меседж зрозумілий: слідкуй за язиком — або плати
У цій історії основне не лише в цифрах чи прецедентах. Справа демонструє нову реальність для інфлюенсерів: навіть якщо твої слова мають підґрунтя, вони можуть стати причиною краху кар’єри. Потенційна компенсація в сотні тисяч доларів — це ризик, який може перекреслити роки праці в один день
Для BYD це, безумовно, крок до захисту бренду. Для медіаспільноти — серйозний сигнал: свобода слова в епоху нових технологій і гіперчутливої репутації перестає бути абсолютною. Сьогодні ти маєш голос. Завтра — позов
Читати далі
Схожі записиСеред електромобілів вже з’являються моделі, покликані нагадати про славне минуле бензинових автомобілів Саме таким є новий Renault 5 Monte Carlo Edition — електромобіль, створений як данина легендарному Clio Williams 1990-х років. Але, попри блискучий стиль і відсилки до славетних днів у ралі, під капотом — суцільне розчарування для шанувальників динаміки Спеціальна версія Renault 5 Monte […]
16 Липня 2025На автомобільному ринку США розпочалася справжня гонка за часом З 30 вересня 2025 року набирає чинності нове законодавство, яке скасовує федеральні податкові пільги на електромобілі. Це означає, що американці мають лише два з половиною місяці, аби скористатися чинною державною програмою, яка дозволяє заощадити до $7500 на купівлі нового електрокара або до $4000 на вживаному Цікаво, […]
16 Липня 2025Після трирічної паузи уряд Великої Британії вирішив знову запровадити програму субсидій на купівлю електромобілів Раніше вони діяли до 2022 року, але були скасовані через досягнення цілей — тоді вважалося, що ринок електромобілів на той момент уже став досить самостійним. Проте темпи електрифікації виявилися недостатніми, тож держава знову втручається у процес Згідно з новими умовами, покупці […]
16 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі