За даними Cox Automotive у США ринок електромобілів переповнений гігантськими, коштовними моделями на кшталт Tesla Cybertruck чи Rivian R1S, з середньою ціною майже $56 тисяч. Проте на іншому боці планети, в Індії, ставку роблять на доступні електричні кросоверами та позашляховиками. Тут, у країні з третім за величиною автомобільним ринком світу після Китаю та США, місцеві гіганти автомобілебудування, такі як Mahindra, роблять електромобілі не лише стильними і функціональними але й бюджетними
Індійський ринок електромобілів, хоч і менший за китайський колос, стрімко набирає обертів, подібно до сусідніх Таїланду та В’єтнаму
Зростання підживлюється локальними інноваціями, державними стимулами для зеленої енергетики та прагненням зменшити залежність від імпортного пального в умовах урбанізації та забруднення повітря. За даними Міжнародного енергетичного агентства, Індія планує досягти 30% електрифікації автопарку до 2030 року, з акцентом на компактні моделі, адаптовані до щільних міських вулиць і нерівних сільських доріг. Саме в цьому контексті Mahindra, один з провідних індійських автовиробників, нещодавно представила чотири концепти: Vision S, Vision X, Vision T та Vision SXT. Ці компактні позашляховики, побудовані на універсальній платформі NU IQ, здатні працювати як на традиційних двигунах внутрішнього згоряння, так і на повністю електричних силових установках, демонструючи гнучкість у перехідний період до “зеленого” майбутнього
Технічні деталі цих концептів досить цікаві
Платформа NU IQ — перша у світі з плоскою підлогою навіть для моделей з ДВЗ, що забезпечує просторий салон і кращу аеродинаміку. Вона підтримує як передній, так і повний привід, ідеально адаптуючись до різноманітних умов експлуатації — від міських пробок до бездоріжжя. Електричні версії оснащені літій-залізо-фосфатними (LFP) акумуляторами, які відомі своєю безпекою, довговічністю та нижчою вартістю порівняно з традиційними літій-іонними батареями. Ймовірно, постачальниками цих батарей стануть китайські партнери, що підкреслює глобальну інтеграцію ланцюгів постачань. Крім того, платформа акцентує увагу на цифрових технологіях: інтеграція з програмним забезпеченням, підключенням до мереж і розумними функціями, такими як автономне керування чи розважальні системи. Серійне виробництво стартує в Індії у 2027 році, з потенціалом експорту на ринки з лівостороннім рухом, як у Великій Британії чи Австралії
Vision S і T нагадують зменшені версії легендарних Land Rover Defender та Ford Bronco: квадратні форми, масивні колісні арки та зовнішній багажник на задній стійці додають їм авантюрного вигляду. Vision S — це компактний міський воїн для щоденних поїздок, тоді як Vision T, за чутками з місцевих ЗМІ, ляже в основу електричної версії популярного Mahindra Thar. Цей крок можна порівняти з електрифікацією Bronco від Ford — революцією для індійського ринку, де Thar на бензині вже став іконою off-road. У Китаї, до речі, вже існують електричні та плагін-гібридні Bronco, але в США їх і досі чекають. Vision X позиціонується як сімейний кросовер для повсякденного комфорту, а Vision SXT — як екстремальний лайфстайл-варіант з двома запасними колесами ззаду, посиленою обшивкою та захисними пластинами, готовий до справжніх пригод
Розміри цих моделей — від 3990 мм до 4320 мм — роблять їх ідеальними для тісних багатомільйонних міст, подібно до Chevrolet Bolt EV чи Toyota Corolla Cross, на відміну від громіздких американських гігантів. Mahindra вже довела свою майстерність у втіленні концептів у життя: кілька років тому представлені футуристичні прототипи BE 6 та XEV 9E швидко перетворилися на серійні моделі. Вони оснащені чипсетами Qualcomm Snapdragon для швидкої обробки даних, батареями на 59 або 79 кВт-год з запасом ходу до 500 км (хоча за західними стандартами це оптимістична оцінка), і зарядкою потужністю до 175 кВт. Ціна — від 25 до 30 тисяч доларів — робить їх преміум-класом в Індії, але в США це було б справжньою знахідкою для бюджетних покупців
Індійські автовиробники, як і китайські, пройшли еволюційний шлях від локальних гравців до глобальних інноваторів
Tata Motors володіє престижним Jaguar Land Rover, Mahindra — італійською дизайн-студією Automobili Pininfarina, а Bajaj Auto контролює австрійський KTM та шведський Husqvarna. Ринок електромобілів в Індії відомий своїми двоколісними та триколісними транспортними засобами, але й чотириколісні набирають популярність. У великих містах на кшталт Делі чи Мумбаї вже й електричні автобуси стали нормою
Читати далі
Схожі записиФірмові тизерні зображення дарують нам перший погляд на наступне покоління седана Toyota Corolla Японський автовиробник готується представити абсолютно новий концепт під легендарним брендом Corolla на майбутній виставці Japan Mobility Show. Новинка, судячи з усього, виглядає як повністю електричний седан. Вона має чіткі стилістичні риси, притаманні сучасним електрокарам, і має повнорозмірні світлодіодні фари. Крім седану, на […]
13 Жовтня 2025Новий Hyundai Ioniq 3 був помічений публічно під час тестування і демонструє такий самий сміливий вигляд, як і концепт Three, котрий компанія Hyundai представила минулого місяця. Ioniq 3 привертає до себе максимальну увагу, і це не дивно, адже вперше ми побачили цю модель трохи більше місяця тому, коли Hyundai показала Concept Three на Мюнхенському автосалоні […]
13 Жовтня 2025Китай коригує політику податкових пільг для транспортних засобів на нових джерелах енергії (NEV) Тепер вимоги стають суворішими, особливо для гібридних автомобілів, котрі підключаються до мережі. Три урядові відомства Китаю — Міністерство промисловості та інформаційних технологій, Міністерство фінансів та Державна податкова адміністрація — спільно опублікували нові технічні вимоги для NEV, котрі матимуть право на податкові пільги […]
13 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі