За даними Cox Automotive у США ринок електромобілів переповнений гігантськими, коштовними моделями на кшталт Tesla Cybertruck чи Rivian R1S, з середньою ціною майже $56 тисяч. Проте на іншому боці планети, в Індії, ставку роблять на доступні електричні кросоверами та позашляховиками. Тут, у країні з третім за величиною автомобільним ринком світу після Китаю та США, місцеві гіганти автомобілебудування, такі як Mahindra, роблять електромобілі не лише стильними і функціональними але й бюджетними

Індійський ринок електромобілів, хоч і менший за китайський колос, стрімко набирає обертів, подібно до сусідніх Таїланду та В’єтнаму
Зростання підживлюється локальними інноваціями, державними стимулами для зеленої енергетики та прагненням зменшити залежність від імпортного пального в умовах урбанізації та забруднення повітря. За даними Міжнародного енергетичного агентства, Індія планує досягти 30% електрифікації автопарку до 2030 року, з акцентом на компактні моделі, адаптовані до щільних міських вулиць і нерівних сільських доріг. Саме в цьому контексті Mahindra, один з провідних індійських автовиробників, нещодавно представила чотири концепти: Vision S, Vision X, Vision T та Vision SXT. Ці компактні позашляховики, побудовані на універсальній платформі NU IQ, здатні працювати як на традиційних двигунах внутрішнього згоряння, так і на повністю електричних силових установках, демонструючи гнучкість у перехідний період до “зеленого” майбутнього

Технічні деталі цих концептів досить цікаві
Платформа NU IQ — перша у світі з плоскою підлогою навіть для моделей з ДВЗ, що забезпечує просторий салон і кращу аеродинаміку. Вона підтримує як передній, так і повний привід, ідеально адаптуючись до різноманітних умов експлуатації — від міських пробок до бездоріжжя. Електричні версії оснащені літій-залізо-фосфатними (LFP) акумуляторами, які відомі своєю безпекою, довговічністю та нижчою вартістю порівняно з традиційними літій-іонними батареями. Ймовірно, постачальниками цих батарей стануть китайські партнери, що підкреслює глобальну інтеграцію ланцюгів постачань. Крім того, платформа акцентує увагу на цифрових технологіях: інтеграція з програмним забезпеченням, підключенням до мереж і розумними функціями, такими як автономне керування чи розважальні системи. Серійне виробництво стартує в Індії у 2027 році, з потенціалом експорту на ринки з лівостороннім рухом, як у Великій Британії чи Австралії

Vision S і T нагадують зменшені версії легендарних Land Rover Defender та Ford Bronco: квадратні форми, масивні колісні арки та зовнішній багажник на задній стійці додають їм авантюрного вигляду. Vision S — це компактний міський воїн для щоденних поїздок, тоді як Vision T, за чутками з місцевих ЗМІ, ляже в основу електричної версії популярного Mahindra Thar. Цей крок можна порівняти з електрифікацією Bronco від Ford — революцією для індійського ринку, де Thar на бензині вже став іконою off-road. У Китаї, до речі, вже існують електричні та плагін-гібридні Bronco, але в США їх і досі чекають. Vision X позиціонується як сімейний кросовер для повсякденного комфорту, а Vision SXT — як екстремальний лайфстайл-варіант з двома запасними колесами ззаду, посиленою обшивкою та захисними пластинами, готовий до справжніх пригод




Розміри цих моделей — від 3990 мм до 4320 мм — роблять їх ідеальними для тісних багатомільйонних міст, подібно до Chevrolet Bolt EV чи Toyota Corolla Cross, на відміну від громіздких американських гігантів. Mahindra вже довела свою майстерність у втіленні концептів у життя: кілька років тому представлені футуристичні прототипи BE 6 та XEV 9E швидко перетворилися на серійні моделі. Вони оснащені чипсетами Qualcomm Snapdragon для швидкої обробки даних, батареями на 59 або 79 кВт-год з запасом ходу до 500 км (хоча за західними стандартами це оптимістична оцінка), і зарядкою потужністю до 175 кВт. Ціна — від 25 до 30 тисяч доларів — робить їх преміум-класом в Індії, але в США це було б справжньою знахідкою для бюджетних покупців

Індійські автовиробники, як і китайські, пройшли еволюційний шлях від локальних гравців до глобальних інноваторів
Tata Motors володіє престижним Jaguar Land Rover, Mahindra — італійською дизайн-студією Automobili Pininfarina, а Bajaj Auto контролює австрійський KTM та шведський Husqvarna. Ринок електромобілів в Індії відомий своїми двоколісними та триколісними транспортними засобами, але й чотириколісні набирають популярність. У великих містах на кшталт Делі чи Мумбаї вже й електричні автобуси стали нормою
Читати далі
Схожі записиНовий Aspark Owl Roadster, створений на основі купе Owl, відкриває для водія спектр емоцій, які ще донедавна здавалися недосяжними навіть у світі найрадикальніших електрогіперкарів. Чотири електромотори та відсутність даху перетворюють його не на черговий дорогий суперкар, а на справжній експеримент із технологічних можливостей, поданий у формі дорожнього витвору мистецтва. Початкова ціна сягає позначки у $3,5 […]
28 Листопада 2025
Американські дороги на межі XIX–XX століть були заповнені електромобілями, хоча до 1920 року інтерес до них почав згасати. До середини 1930-х вони майже зникли. Тож машини на кшталт Milburn Light Electric Model 27L, зібраного у 1920 році, показують, яким був пік міського транспорту у першу «золоту добу» електрокарів. Компанія Milburn припинила існування всього через три […]
28 Листопада 2025
Понад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі