Volvo опинилася в центрі уваги через серйозні проблеми з програмним забезпеченням у своїх нових електромобілях. Клієнти скаржаться на збої, а компанія вже офіційно перейшла в режим «контролю пошкоджень». Флагманський електрокросовер Volvo EX90, який мав стати символом нової ери бренду, замість цього став символом технічних труднощів
Як повідомляє Financial Times, виробник зараз активно працює над тим, щоб виправити ситуацію та запобігти новим проблемам. Це непросте завдання: Volvo намагається не лише відновити довіру клієнтів, але й довести, що може стати конкурентом у сфері програмно-керованих автомобілів нового покоління

Проблеми програмного забезпечення: глобальний виклик для традиційних брендів
Volvo, як і багато інших автовиробників зі світовим іменем, вирішила зробити ставку на електромобілі, нові технології та сучасний скандинавський дизайн. Однак разом із новими можливостями прийшли й труднощі: програмні помилки стали справжнім головним болем для компанії
EX90 – не єдиний приклад. Більшість традиційних автовиробників зараз переживають подібні проблеми: їм доводиться перебудовувати платформи, розроблені десятиліття тому під механічні системи, на гнучкі програмні рішення. Такий перехід складний для компаній, які звикли планувати моделі на роки вперед і розробляти їх у відокремлених відділах

Щоб врятувати ситуацію, Volvo повернула колишнього генерального директора Хокана Самуельссона Він замінив Джима Роуена, який прийшов у компанію з Dyson у 2022 році, але не мав досвіду в автомобільній індустрії. Завдання Самуельссона – скоротити витрати та налагодити процеси розробки. Він одразу взявся до роботи: за кілька тижнів оголосив про економію $1,87 млрд та скорочення близько 3000 співробітників. Паралельно компанія почала глибоку роботу над покращенням якості програмного забезпечення
«Завжди існує ризик помилок, коли Ви створюєте складне програмне забезпечення», – визнав Самуельссон у коментарі Financial Times. – «Але в останні два роки рівень збоїв був занадто високим і неприйнятним для клієнтів. Ми працюємо над цим дуже інтенсивно»

Глобальна проблема, яку визнають навіть конкуренти
Volvo не самотня в цій боротьбі. Наприклад, Toyota планує випустити нову програмну платформу Arene, проте навіть власні інженери компанії описують її як «повну помилок». За їх словами, система поки що більше нагадує набір інструментів, ніж стабільну операційну платформу
Традиційні автовиробники опинилися в новій реальності: тепер автомобілі визначаються не лише інженерією, а й програмним забезпеченням. Ця трансформація вимагає іншого підходу – більш гнучкого та швидкого, а для компаній зі столітньою історією це справжній виклик

Volvo визнає, що повністю уникнути помилок у майбутньому не вдасться
Проте компанія обіцяє мінімізувати їхній вплив і створити власну «інструкцію» з побудови програмно-орієнтованих автомобілів. Якщо це вдасться, інші бренди зможуть наслідувати її досвід
Поки Tesla та Rivian задають темп у розробці програмно-орієнтованих електромобілів, традиційні бренди змушені наздоганяти. Volvo прагне не лише надолужити згаяне, а й довести, що навіть виробники зі столітньою історією можуть конкурувати в новій цифровій епосі автомобілебудування
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі