Volvo опинилася в центрі уваги через серйозні проблеми з програмним забезпеченням у своїх нових електромобілях. Клієнти скаржаться на збої, а компанія вже офіційно перейшла в режим «контролю пошкоджень». Флагманський електрокросовер Volvo EX90, який мав стати символом нової ери бренду, замість цього став символом технічних труднощів
Як повідомляє Financial Times, виробник зараз активно працює над тим, щоб виправити ситуацію та запобігти новим проблемам. Це непросте завдання: Volvo намагається не лише відновити довіру клієнтів, але й довести, що може стати конкурентом у сфері програмно-керованих автомобілів нового покоління

Проблеми програмного забезпечення: глобальний виклик для традиційних брендів
Volvo, як і багато інших автовиробників зі світовим іменем, вирішила зробити ставку на електромобілі, нові технології та сучасний скандинавський дизайн. Однак разом із новими можливостями прийшли й труднощі: програмні помилки стали справжнім головним болем для компанії
EX90 – не єдиний приклад. Більшість традиційних автовиробників зараз переживають подібні проблеми: їм доводиться перебудовувати платформи, розроблені десятиліття тому під механічні системи, на гнучкі програмні рішення. Такий перехід складний для компаній, які звикли планувати моделі на роки вперед і розробляти їх у відокремлених відділах

Щоб врятувати ситуацію, Volvo повернула колишнього генерального директора Хокана Самуельссона Він замінив Джима Роуена, який прийшов у компанію з Dyson у 2022 році, але не мав досвіду в автомобільній індустрії. Завдання Самуельссона – скоротити витрати та налагодити процеси розробки. Він одразу взявся до роботи: за кілька тижнів оголосив про економію $1,87 млрд та скорочення близько 3000 співробітників. Паралельно компанія почала глибоку роботу над покращенням якості програмного забезпечення
«Завжди існує ризик помилок, коли Ви створюєте складне програмне забезпечення», – визнав Самуельссон у коментарі Financial Times. – «Але в останні два роки рівень збоїв був занадто високим і неприйнятним для клієнтів. Ми працюємо над цим дуже інтенсивно»

Глобальна проблема, яку визнають навіть конкуренти
Volvo не самотня в цій боротьбі. Наприклад, Toyota планує випустити нову програмну платформу Arene, проте навіть власні інженери компанії описують її як «повну помилок». За їх словами, система поки що більше нагадує набір інструментів, ніж стабільну операційну платформу
Традиційні автовиробники опинилися в новій реальності: тепер автомобілі визначаються не лише інженерією, а й програмним забезпеченням. Ця трансформація вимагає іншого підходу – більш гнучкого та швидкого, а для компаній зі столітньою історією це справжній виклик

Volvo визнає, що повністю уникнути помилок у майбутньому не вдасться
Проте компанія обіцяє мінімізувати їхній вплив і створити власну «інструкцію» з побудови програмно-орієнтованих автомобілів. Якщо це вдасться, інші бренди зможуть наслідувати її досвід
Поки Tesla та Rivian задають темп у розробці програмно-орієнтованих електромобілів, традиційні бренди змушені наздоганяти. Volvo прагне не лише надолужити згаяне, а й довести, що навіть виробники зі столітньою історією можуть конкурувати в новій цифровій епосі автомобілебудування
Читати далі
Схожі записиУ модельній лінійці Hyundai Motor Group вже зараз можна знайти електромобілі з великим запасом ходу, привабливим дизайном, хорошою динамікою і швидкою зарядкою. Виробник упевнено почувається у сегменті електрокарів, проте сфера автономного керування помітно відстає від лідерів ринку. Поки інші бренди активно рухаються у напрямку технологій, які дозволяють довіряти авто рутинні частини поїздки чи навіть складні […]
28 Грудня 2025
Компанія Geely Auto, яка входить до великої групи Geely разом із Volvo, Polestar і Zeekr, минулого року випустила компактний електричний хетчбек Xingyuan. Минуло трохи більше року, а модель уже перетворилася на одного з лідерів продажів серед електрокарів у Китаї У першій половині року саме Xingyuan обійшов і BYD Seagull, і Tesla Model Y, ставши найбільш […]
28 Грудня 2025
Підрозділ Tern, створений за підтримки Toyota Hino, розширює лінійку електровантажівок і додає нову версію з формулою 6×2 та тандемною віссю. Після дебюту першої повністю електричної вантажівки класу 8 на виставці ACT Expo 2024 компанія представила другу модель – Tern RC8 6×2 з дозволеною повною масою до 80 000 фунтів (36,3 т). Таким чином бренд переходить […]
28 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі