Nissan рятує Fisker від банкрутства
Нещодавно ми писали про фіаско компанії Fasker, але, здається, компанія знайшла партнера та залишиться на плаву!
Взявся рятувати американський стартап Nissan, який наразі веде переговори про інвестування у Fisker в рамках угоди, яка може надати японському автовиробнику доступ до електричного пікапа. А стартапу, який перебуває в скрутному становищі, – фінансове “рятувальне коло”
За словами неназваних інсайдерів, угода може бути укладена вже цього місяця
Умови включають інвестиції Nissan у платформу Fisker на суму понад $400 мільйонів і будівництво запланованого пікапа Alaska, починаючи з 2026 року, на одному з заводів Fisker в США. За словами джерела, Nissan побудує свій власний електричний пікап на тій же платформі, та буде виготовляти його на своїх заводах в США в Міссісіпі і Теннессі
Коли компанія Fisker оголосила, що не зможе продовжувати свою діяльність і скоротить 15% робітників, вона заявила, що веде переговори з великим автовиробником про потенційні інвестиції та партнерство
Представник Fisker заявив, що компанія не коментує спекуляції, в той час як офіційні представники Nissan не надавали коментарів
За словами одного з джерел, договір вже готовий, і угода проходить комплексну юридичну перевірку
Nissan був піонером на ринку електромобілів, випустивши у 2010 році електричний хетчбек Leaf, але з тих пір зазнає труднощів у боротьбі з більш спритними новими учасниками ринку. Угода з Fisker допоможе компанії вийти на зростаючий американський ринок електричних пікапів
Переговори Nissan з Fisker відбуваються після того, як компанія “збалансувала” відносини зі своїм давнім партнером по альянсу Renault. Минулого року Nissan і Renault після місяців переговорів остаточно узгодили умови реструктуризації альянсу. Нова угода між партнерами передбачає перехресне володіння акціями на рівні 15%
Нова угода відкрила двері Nissan для розробки власних планів зростання в таких сферах, як електромобілі та програмне забезпечення, незалежно від Renault
Для Fisker ця угода може стати рятівним кругом, необхідним для виживання в той час, коли агресивне зниження цін у всьому світі такими лідерами як Tesla і BYD, тисне на галузь, особливо на такі стартапи, як Fisker
Fisker намагається продати свій флагманський електричний позашляховик Ocean. Компанія заявила, що поточні фінансові ресурси є “недостатніми” для покриття витрат в наступні 12 місяців, і без додаткового фінансування вона буде змушена скоротити виробництво, зменшити інвестиції, зменшити масштаби діяльності та скоротити більше робочих місць
Компанія також повідомила, що веде переговори з одним із власників боргових зобов’язань про потенційну інвестицію. Fisker заявив, що має намір поставити від 20 000 до 22 000 автомобілів Ocean у 2024 році
Fisker представив пікап Alaska минулого року за ціною трохи більше $45 000 і заявив, що його виробництво заплановано на початок наступного року. Платформа Alaska є розширеною версією платформи Ocean. Він і будь-який споріднений автомобіль від Nissan будуть конкурувати в сегменті, який включає Ford F-150 Lightning, електричний пікап Chevrolet Silverado від GM, R1T від Rivian і Cybertruck від Tesla
Генрік Фіскер, зазначив, що його стартап не буде витрачати гроші на додаткові проекти, поки не буде створено стратегічне партнерство