Нову електромобільну платформу SPA3 першим отримає Volvo EX60
Нехай Volvo й відмовилася від своєї попередньої мети стати брендом, що спеціалізується виключно на електромобілях до 2030 року, але це не впливає на її плани щодо майбутніх моделей з нульовим рівнем викидів. Дуже важливий дебют очікується у 2026 році, коли Volvo EX60, побудований на новій архітектурі SPA3, стане повністю електричною альтернативою XC60 з двигуном внутрішнього згоряння. Ця модель має потенціал приєднатися до переліку найкращі кросовери 2020-х років, продовжуючи успіх попередніх моделей
Volvo розказала про нову архітектуру SPA3, яка ляже в основу майбутнього EX60
EX60 стане першою моделлю Volvo, побудованою на новій масштабованій архітектурі SPA3, розробленій для швидшої та економічно більш ефективної розробки майбутніх моделей. SPA3 – це значно модернізована версія SPA2, яка вже лежить в основі більшого позашляховика EX90, а також буде в основі майбутнього електричного седану ES90. SPA3 має такі переваги, як «покращені обчислювальні можливості ядра» та «набагато більш масштабований» дизайн у порівнянні з попередником SPA2
Починаючи з EX90, всі майбутні електромобілі шведського автовиробника будуть використовувати той самий «технологічний стек Volvo Cars Superset». Він описується як «фундаментальне ядро систем, модулів, програмного та апаратного забезпечення». Його можна буде конфігурувати різними способами, та продовжувати вдосконалювати і розвивати. Кожна нова модель буде використовувати «вибір або підмножину будівельних блоків з технологічного стеку Superset» в залежності від сегменту та позиціонування на ринку
Платформа SPA3 пропонує значно більшу масштабованість, ніж її попередниця SPA2
За словами Volvo, SPA3 теоретично сумісний з моделями різних розмірів – від менших, ніж EX30, до більших за EX90. «Модульність і можливість модернізації» платформи означає менші інвестиційні витрати і значне скорочення виробничих витрат. Це дозволить шведському автовиробнику бути більш гнучким і швидше адаптуватися до мінливих ринкових умов
Андерс Белл, директор з інжинірингу та технологій Volvo Cars, розповів Autocar, що SPA3 стане великим кроком вперед з інженерної точки зору, а також «еволюцією» з точки зору програмного забезпечення та електроніки. Белл додав, що нова платформа «з самого початку була розроблена, щоб бути набагато більш масштабованою, як за розміром, так і за ціною»
Volvo EX60 стане електричною альтернативою найбільш продаваному позашляховику XC60
Бйорн Аннвалль, заступник генерального директора Volvo, сказав, що майбутній EX60 стане значним кроком до електрифікації бренду. На нього покладаються значні надії, як на майбутній бестселлер компанії. Аннуолл назвав майбутній XC60 «серцем портфоліо Volvo» і «фантастичним автомобілем», адже багато людей чекають на електромобіль, який незабаром з’явиться на ринку
Очікується, що EX60 матиме схожий з XC60 дизайн, і, ймовірно, поділятиме певні риси з меншим EX30 і більшим EX90. Конкурентами будуть BMW «Neue Klasse» iX3 та електрична версія Mercedes-Benz GLC, дебют яких запланований на 2025 та 2026 роки відповідно
Повністю електричний середньорозмірний позашляховик Volvo спочатку був анонсований у 2021 році як наступник XC60. Однак новий план передбачає оновлення існуючих Volvo з ДВЗ, щоб вони могли залишатися у продажу поряд зі своїми новими електричними аналогами на тлі глобального уповільнення темпів розвитку електромобілів
Судячи з того, що нинішній XC60 майже не змінився з 2017 року, є ймовірність, що Volvo представить оновлену версію через кілька років. Така ж стратегія була застосована до нещодавно оновленого Volvo XC90, який приєднався до повністю електричного флагмана EX90