– Іонік шість? Де ж тоді емблема Хюндай?
– Ні – Іунік шість! Це електромобіль зовсім іншого бренду – Максус
Дійсно, поки що автомобілі компанії Maxus, що належить китайському автогіганту SAIC – маловідомі пересічному українцю. Хоча водії, які цікавляться автівками, чи працювали в сфері перевезень, мають пам’ятати носаті фургони Maxus LD100, які замінили «британця» LDV Convoy в середині «нульових» і ще десять років тому зустрічались на наших дорогах… Але то вже справи давно минулих днів. Сьогодні Maxus – це досить прогресивний виробник комерційних автомобілів, електромобілів, мінівенів та позашляховиків, які поєднують інноваційні технології з комфортом та практичнітю
Що в імені твоєму?
Назва Euniq 6 походить від поєднання Е (електричний) та unique (унікальний), а цифра 6 вказує на позиціонування моделі. Наприклад, на сходинку нижче знаходиться Euniq 5, а на сходинку вище – Mifa 9. Але обидва родичі відносяться до класу MPV або мінівенів, тому для багатьох саме Euniq 6 SUV буде золотою серединою. Хоча до позашляховиків його не віднесеш, бо він доступний у нас лише з переднім приводом. Натомість, всі атрибути повноцінного кросовера при ньому: гідний дорожній просвіт у 190 мм, непоганий багажник об’ємом 754 л, здатність буксирувати причіп масою 750 кг, та досить просторий салон
Зовнішні розміри автомобіля складають 4735 мм в довжину, 1860 мм в ширину і 1736 мм у висоту. Колісна база становить 2760 мм, а дорожній просвіт – 190 мм. Чималий багажник пропонує об’єм 754 літри, тому нестача місця проблемою не стане. І місце водія, і задні сидіння забезпечують багато простору, достатньо місця для ніг і зручну висоту стелі як для водія, так і для пасажирів
Від концепту в серію
Справедливо запитає прискіпливий читач. Сьогодні суто електричним кросовером важко здивувати, але прототип цього електрокара вперше з’явився ще на Пекінському автосалоні 2018 року. Тоді Maxus Tarantula Concept виглядав досить ефектно, і серійний автомобіль, який отримав назву D60, зберіг основні риси концепту. Не так давно китайські автовиробники намагались скопіювати майже всі більш-менш успішні європейські та японські моделі. Наразі кожен стартап Made in China прагне здивувати конкурентів та клієнтів унікальним дизайном навіть не концепту, а серійного автомобіля
Дизайн Euniq 6 подобається цілісністю, увагою до деталей та унікальністю. В плагіаті його точно не звинуватиш, хіба що певні елементи нагадують Tesla Model X чи Infiniti QX50. Кузовні деталі підігнані добре, всі ущільнювачі на своїх місцях. Приємно, що двері закривають пороги, тобто, в брудну погоду виходячи з автомобіля брюки залишаться чистими
Технічні характеристики
Суто електричний Euniq 6 з’явився минулого року поряд з гібридним Euniq 6 Plug In. Електричний кросовер відрізняється відсутністю решітки радіатора, але як і всі електрокари побудовані на платформі для автомобілів з ДВЗ – має свої особливості та обмеження. І якщо бензиновий Maxus D60 буває повнопривідним, то електричний Euniq 6 – суто передньопривідний та передньомоторний. І під капотом ніякого додаткового корисного простору для речей немає, чим можуть похизуватись розроблені з нуля електрокари – лише технологічна заглушка
Електромотор достатньо потужний і видає 177 к.с. (130 кВт) та 310 Нм крутного моменту, і цього в цілому достатньо для машини масою 2285 кг. Виробник не вказує цифри прискорення з місця до 100 км/год, але за відчуттями й незалежними випробуваннями – це біля десяти секунд. Прискорення не захоплює подих, але й не дозволить відстати від динамічного міського потоку, навіть при повному навантаженні, адже увесь крутний момент підхоплює моментально
Керованість
Характерний для всіх електромобілів низький рівень мас покращує керованість, але швидко заходити в повороти бажання не виникає. Відчувається, що на випробувальному полігоні китайці заощадили час та гроші і над керованістю особливо не працювали, принаймні, віражі середньорозмірний кросовер проходить без іскорки й не зможе потішити вибагливого водія. В режимі Sport збільшується чутливість акселератора, електромотор віддає все на що здатен, кермо стає «важчим» в поворотах, але зворотній зв’язок не покращується, а реакції не стають більш витонченими. З іншого боку, він для цього й не призначений
Тестовий автомобіль вже пройшов в суворих українських умовах понад 18 тисяч кілометрів і знаючи, як журналісти можуть їздити, варто зробити знижку, оцінюючи підвіску. Принаймні, вона виявилась не надто комфортною – досить докладно передає профіль асфальту, в тому числі дрібні вибоїни. Враховуючи, що Euniq 6 не відрізняється драйверським характером, хотілося б більшого комфорту. Можливо, вже час поміняти сайлентблоки і кросовер зміниться до невпізнання
Ефективність приємно вразила
Чим приємно здивував цей електромобіль, так це ефективністю батареї CATL та силової установки взагалі. На білому боці тестового Euniq 6 написано – Запас ходу 452 км. Враховуючи ємність батареї в 70 кВт-год середня витрата енергії має складати 15,5 кВт-год/100 км. І мені дійсно вдалось побачити схожу цифру, навіть менше (15,1 кВт-год), на бортовому комп’ютері в змішаному режимі на випробувальному маршруті. При цьому я не обмежував себе в клімат-контролі чи користуванні мультимедійною системою. Лише змінив режим руху на Eco, в якому й має відбуватись тест на ефективність. режим виявився дійно ефективним, щоправда й відчутно тупішим за стандартний Normal, і тим паче динамічний Sport
Середня витрата енергії згідно борткомп’ютера на довшій відстані в понад півтори тисячі кілометрів склала 18,5 кВт-год/100 км – це близько 380 км реального пробігу. Тобто, при бажанні можна досягти заявлених 452 км пробігу на одному заряді, а реальна витрата навіть перевершує заявлені 345 км в змішаному режимі за циклом WLTP
Час заряджання – DC (30%-80%) при температурі 25° С – 35 хвилин
Гідний конкурент
За габаритами середньорозмірний Maxus Euniq 6 трохи більший за такі популярні кросовери як Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Honda CR-V, Kia Sportage чи Mazda CX-5. Зазвичай електромобілі дорожчі за своїх бензинових чи дизельних однокласників, але не в цьому випадку – Euniq 6 зараз можна придбати за акційною ціною в 1 436 387 грн. А якщо врахувати комплектацію, яка включає таке оснащення, як камера заднього виду 360°, панорамний люк, адаптивний круїз-контроль, електрична кришка багажника, бездротовий мобільний зарядний пристрій, кольорове освітлення салону Ambient Light, сенсорний екран 12.3 з Apple Carplay, складні бічні дзеркала з підігрівом, шкіряна оббивка… то конкурентів у нього значно поменшає
Висновок
В цьому й полягає унікальність Maxus Euniq 6, адже цей китайський електромобіль в Україні має офіційне представництво. Імпортер надає базову гарантію 5 років або 100 км пробігу, залежно від того що настане раніше. Гарантія на високовольтну батарею складає 8 років або 200 тисяч км: за цей час ємність акумулятора не повинна знизитись нижче 70% від початкової. Окрім того, Euniq 6 представлений на європейському ринку, що свідчить про його відповідність нормам безпеки та якості ЄС. Наприклад, в Німеччині електричний кросовер коштує від 44 950 євро до 53 490 євро за топ-версію. При цьому в Україні за топ-версію просять еквівалент близько 31 300 євро – і це вже дійсно унікальна пропозиція, яку варто розглянути при виборі офіційного електричного кросоверу з досить немаленьким запасом ходу. А таких, насправді, на нашому ринку не так і багато
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Перший електромобіль Bentley матиме унікальний дизайн
Директор з дизайну Bentley, Робін Пейдж, розповів виданню Autocar про майбутні електромобілі, концепти та співпрацю з Volkswagen Робіна Пейджа можна назвати “рятівником” Bentley, хоча безпосередньо перед своїм новим призначенням, він протягом десяти років займався дизайном Volvo Пейдж працював у штаб-квартирі Bentley в Кру протягом 17 років, очолювавши відділ дизайну інтер’єру в період між 2001 і […]
20 Березня 2024 -
Scout Motors: повернення легенди під керівництвом Volkswagen
Scout Motors, американський бренд, який нині належить Volkswagen, оголосив про дебют своїх перших електромобілів 24 жовтня 2024 року. Ця дата є знаковою для компанії, адже саме цього дня, 44 роки тому, був зібраний останній International Scout II. Колись цей легендарний позашляховик був прямим конкурентом Ford Bronco та став провісником сучасних SUV. Після фінансових труднощів компанія […]
4 Вересня 2024 -
16% власників електромобілів стикались з повним розряджанням
Сучасні електромобілі пропонують все більший запас ходу, тим не менш, приблизно кожен шостий власник стикався з повним розряджанням, свідчить нове дослідження В свіжому опитуванні, проведеному на замовлення Ideal Power, йшлося про найбіш поширені проблеми серед власників електромобілів. Окрім того, що біля 16% водіїв розряджають свої електромобілі до повної зупинки, було виявлено, що 44% власників жаліються […]
10 Травня 2024