Panasonic призупиняє проєкт із виробництва батарей для Tesla — photo 48605

Panasonic призупиняє проєкт із виробництва батарей для Tesla

15.07.2025
3 хвилини на прочитання

Останні тижні виявилися непростими для Tesla 

Після офіційного повідомлення про зниження глобальних поставок у другому кварталі одразу на 14%, стало відомо ще про один удар по позиціях компанії. Один із головних партнерів Tesla — японський гігант Panasonic — призупинив реалізацію масштабного плану з нарощування виробництва акумуляторних батарей на своєму новому заводі в Канзасі, США

Із самого початку Panasonic планувала довести річний обсяг виробництва на цьому підприємстві до 30 ГВт-год до березня 2027 року. Цього було б достатньо для оснащення сотень тисяч електромобілів. Проте зараз ці терміни офіційно відкладені на невизначений час, і компанія поки не назвала нову дату запуску повномасштабної роботи

Panasonic призупиняє проєкт із виробництва батарей для Tesla — photo 2

Причиною такого рішення стали зміни на глобальному ринку електромобілів 

Попит на акумулятори, який раніше стрімко зростав, у 2024 році почав стабілізуватись. Аналітики Nikkei Asia зазначають, що саме через уповільнення темпів зростання Panasonic вже минулого року відмовилася від ідеї будівництва третього заводу з виробництва батарей у США. На фоні цих подій компанія вирішила зменшити інвестиційну активність і переглянути свої амбітні плани

Варто зазначити, що Panasonic є стратегічним партнером Tesla ще з 2010 року — саме вона постачала батареї для першого покоління Tesla Roadster. Надалі японська компанія стала ключовим виробником елементів живлення для Model S, Model 3 та Model Y. Нещодавно вона також долучилася до розробки нових батарейного формату 4680, на які Tesla покладає великі надії у плані зниження собівартості та збільшення запасу ходу

Panasonic призупиняє проєкт із виробництва батарей для Tesla — photo 3

Скорочення інтересу з боку Panasonic частково може бути пов’язане з невтішними результатами Tesla 

У другому кварталі 2025 року компанія поставила на глобальний ринок 381 122 автомобілі, що на 14% менше, ніж за аналогічний період 2024-го. Це продовження тенденції: у першому кварталі спостерігалося падіння продажів на 13%. При цьому майже весь обсяг продажів припав на дві моделі — Model 3 і Model Y, які разом забезпечили понад 373 тисячі поставок. Водночас флагманські Model S і Model X, а також футуристичний Cybertruck, у сумі розійшлися лише у кількості 10 394 одиниць

Завод Panasonic у Канзасі — це другий об’єкт компанії у США, на який вже інвестовано близько 4 мільярдів доларів. Незважаючи на призупинення масштабування, запуск виробництва все ж запланований на найближчий час. Але очевидно, що й Panasonic, і весь ринок електромобілів увійшли у фазу обережного перегляду стратегії. Глобальне гальмування у темпах зростання продажів електрокарів спонукає навіть лідерів переглядати свої інвестиційні пріоритети

Panasonic призупиняє проєкт із виробництва батарей для Tesla — photo 4

Така ситуація є симптоматичною: період бурхливого експоненційного росту ринку EV, схоже, завершується. На зміну йому приходить етап стабілізації, коли виробники акумуляторів, автовиробники та інвестори змушені враховувати зміну настроїв споживачів, конкуренцію з боку Китаю, цінову чутливість ринку та обмежену доступність державних субсидій. Panasonic, як і інші гравці ринку, сьогодні не готова вкладати мільярди в обсяги, які не мають гарантованого збуту

Читати далі

Схожі записи
BYD готується привезти у Європу свою надшвидку зарядку Flash

Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин  Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]

1 Грудня 2025
BYD готується привезти у Європу свою надшвидку зарядку Flash — photo 64370
Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів

Toshiba зайняла помітну частку на ринку літій-йонних батарей для промисловості, транспорту і енергетики, хоч використовує дорожчий анодний матеріал з нижчою енергетичною щільністю. Компанія робить ставку на аноди з літій-титанату (LTO) у боротьбі з дешевшими графітовими анодами. Вона прагне зміцнити позиції у сферах, де поки домінують свинцево-кислотні батареї: у легких електромотоциклах, човнах і промисловому обладнанні Батареї […]

1 Грудня 2025
Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів — photo 64352
Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 невдовзі зможуть живити будинок

Американські власники Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 скоро отримають можливість використовувати свої електромобілі як домашні генератори. Машина зможе подавати енергію в електрощит будинку, тож під час відключення світла або в години пікових тарифів сім’я матиме запасний ресурс і зможе економити на рахунках Hyundai Motor Group, куди входять Hyundai, Kia і Genesis, заявила про розширення […]

1 Грудня 2025
Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 невдовзі зможуть живити будинок — photo 64344
BYD готується привезти у Європу свою надшвидку зарядку Flash

Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин  Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]

1 Грудня 2025
BYD готується привезти у Європу свою надшвидку зарядку Flash — photo 64370
Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів

Toshiba зайняла помітну частку на ринку літій-йонних батарей для промисловості, транспорту і енергетики, хоч використовує дорожчий анодний матеріал з нижчою енергетичною щільністю. Компанія робить ставку на аноди з літій-титанату (LTO) у боротьбі з дешевшими графітовими анодами. Вона прагне зміцнити позиції у сферах, де поки домінують свинцево-кислотні батареї: у легких електромотоциклах, човнах і промисловому обладнанні Батареї […]

1 Грудня 2025
Toshiba просуває свої батареї LTO для мотоциклів і човнів — photo 64352
Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 невдовзі зможуть живити будинок

Американські власники Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 скоро отримають можливість використовувати свої електромобілі як домашні генератори. Машина зможе подавати енергію в електрощит будинку, тож під час відключення світла або в години пікових тарифів сім’я матиме запасний ресурс і зможе економити на рахунках Hyundai Motor Group, куди входять Hyundai, Kia і Genesis, заявила про розширення […]

1 Грудня 2025
Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 невдовзі зможуть живити будинок — photo 64344
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK