Японський технологічний гігант Panasonic Energy офіційно відкрив у місті Де-Сото, штат Канзас, свою другу в США фабрику з виробництва батарей для електромобілів
За словами компанії, після завершення всіх етапів будівництва це буде найбільший у світі завод такого типу. Його площа — понад 4,7 мільйона квадратних футів, що приблизно дорівнює 225 футбольним полям. Нове підприємство стане ключовим елементом стратегії Panasonic щодо зміцнення присутності на ринку США, на тлі зростання геополітичної напруги та митних обмежень у світовій торгівлі

Це вже другий завод компанії на території Сполучених Штатів після виробничого майданчика у Неваді, який Panasonic експлуатує разом із Tesla у рамках Gigafactory
Новий завод у Канзасі обійдеться в 4 мільярди доларів і, за планами компанії, доведе сумарну потужність Panasonic у США до 73 гігават-годин акумуляторів на рік. При цьому продуктивність нового підприємства буде на 20% вищою, ніж у невадському. Тут випускатимуть удосконалені циліндричні елементи формату 2170 з підвищеною на 5% ємністю, що особливо важливо для дальності ходу електрокарів. У повному режимі завод зможе виготовляти близько 70 елементів щосекунди — тобто понад 6 мільйонів батарей щодня

Утім, попри гучні заяви про світове лідерство, інші виробники — зокрема LG Energy Solution, BYD та CATL — мають або потужніші окремі підприємства, або сукупно більший обсяг виробництва. Тому рекорд Panasonic радше стосується фізичних розмірів об’єкта, ніж обсягів випуску продукції
Будівництво нового заводу збіглося з масштабним зростанням інвестицій у батарейне виробництво в США, яке було стимульоване державними субсидіями в рамках Закону про зниження інфляції (Inflation Reduction Act). Водночас більшість таких проєктів реалізується у штатах, контрольованих республіканцями, що викликає чимало дискусій про розподіл економічної вигоди від “зеленої” трансформації. У випадку Канзасу йдеться про створення 4000 нових робочих місць безпосередньо на заводі та ще 8000 — у суміжних галузях і серед постачальників

Варто зазначити, що Tesla залишається найбільшим клієнтом Panasonic, однак нинішнє сповільнення темпів зростання ринку електромобілів у США, а також скорочення державної підтримки викликають занепокоєння серед інвесторів. Продажі Tesla поступово знижуються через застарілий модельний ряд, політичні скандали навколо Ілона Маска та зміщення фокусу компанії на штучний інтелект і роботів. За повідомленнями японських ЗМІ, компанія навіть відклала плани щодо запуску третього заводу у США, який мав би запрацювати на повну потужність до березня 2027 року
Незважаючи на це, Panasonic зберігає оптимізм
За словами голови північноамериканського офісу компанії Меґан Лі, на сьогодні завод не відчуває жодного сповільнення попиту і вже цього року розраховує вийти на повну потужність. Компанія також активно розширює свою клієнтську базу — серед нових партнерів уже є стартап Lucid і Mazda

Завод у Де-Сото став найбільшим інвестиційним проєктом в історії Канзасу, і його запуск можна вважати спробою убезпечити американську промисловість від ризиків глобальних постачань та нестабільності на ринку. І хоча попит на електромобілі поки що не показує стабільного зростання, такі інфраструктурні проєкти закладають фундамент для майбутнього — більш незалежного, екологічного та технологічного автопрому США
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025
Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі