Уперше безпілотні електромобілі Tesla Model Y вийшли на вулиці Остіна, штат Техас, обслуговуючи обмежену кількість пасажирів за фіксовану вартість — 4,20 долара США за поїздку. Перший пілотний запуск сервісу Tesla Robotaxi розпочався у безпечних районах міста, де випробувати функціональність нового формату перевезень отримали можливість обрані фанати бренду та інфлюенсери, запрошені самою компанією

Публічної доступності поки не передбачено, а тестові поїздки проводилися в умовах підвищеного контролю
У кожному авто був присутній працівник Tesla на пасажирському сидінні, який стежив за перебігом маршруту. Відео, які учасники публікували в соцмережах, демонструють роботу системи автопілота у реальному місті — без водія за кермом, але з постійною готовністю до втручання у разі потреби
Пасажири використовували спеціальний додаток Robotaxi для замовлення поїздки
За словами інвестора Tesla Соєра Мерріта, акаунт користувача автоматично синхронізується з мультимедійною системою авто — зберігаються налаштування сидінь, музика та персональні додатки. Такий рівень персоналізації — одна з переваг екосистеми Tesla, яка перетворює пасажирський досвід на максимально індивідуалізований
Технічні особливості машин теж викликають зацікавлення
Наприклад, на відео одного з тестувальників видно, як склоочисники не очищають лобове скло повністю, а зосереджуються на невеликій зоні перед фронтальною камерою, яка виконує функцію «очей» автопілота. Це свідчить про пріоритетність підтримання чистоти оптики, адже саме камери забезпечують роботу штучного інтелекту під час руху
Втім, не все пройшло ідеально. У кількох випадках зафіксовано проблеми з орієнтацією на дорозі. Один із Model Y спочатку спробував повернути ліворуч, але раптово змінив курс і частково виїхав на зустрічну смугу, хоча вона була порожньою. В іншому випадку машина перевищила швидкість, рухаючись зі швидкістю 40 миль на годину там, де дозволено 30. У деяких ситуаціях пасажири помічали втручання працівника Tesla, який натискав кнопку на дверцятах — її призначення залишається нез’ясованим, але, ймовірно, йдеться про аварійне управління
Разом із тим, були й приклади успішної поведінки
Автомобіль зупинився, щоб пропустити швидку допомогу, та вчасно загальмував перед пішоходом, який раптово з’явився на дорозі. Подібні випадки демонструють потенціал системи Full Self-Driving, яка стає дедалі ближчою до практичного застосування
Ілон Маск назвав запуск Robotaxi «кульмінацією десятирічної праці»
Tesla традиційно уникає класичних медіа-івентів і замість цього покладається на відданих фанатів і власників для розповсюдження інформації про нові продукти. Саме тому більшість контенту про перші поїздки з’явилася в соцмережах та на YouTube — нерідко у вигляді повних, невідредагованих трансляцій, які викликають довіру
Попри перші позитивні враження, остаточне впровадження Robotaxi ще далеко
Техаська влада готує нові регуляторні вимоги, які набудуть чинності з 1 вересня 2025 року. Вони передбачають додаткові заходи безпеки для безпілотних транспортних засобів. Tesla наразі використовує систему подвійного дублювання: в авто є як пасажир-контролер, так і машина супроводу — chase car. Очевидно, що компанія ще не готова до повного автономного функціонування без контролю людини
Поточний автопарк складається з близько 20 автомобілів, і хоча це лише початок, Tesla має амбітні плани. Маск говорить, що до кінця 2026 року на дорогах буде сотні тисяч, а можливо й мільйон, самокерованих Tesla. У це число входять як спеціалізовані Robotaxi, так і приватні авто, які власники зможуть використовувати як «робочі» — за аналогією з Uber або Airbnb — щоб отримувати прибуток у вільний час

Проблема з надмірною довірою лише до камер як єдиних сенсорів. Брак радарів чи лідарів викликає запитання з боку регуляторів, які очікують більшої надійності та резервного спостереження за навколишнім середовищем. Також залишається невідомим, коли система FSD отримає дозвіл на використання в Європі, де діють суворіші вимоги
Попри це, Tesla вже планує розширення географії проєкту — у перспективі сервіс з’явиться в Сан-Франциско, Лос-Анджелесі та Сан-Антоніо. Запуск у Нью-Йорку поки не планується, що дає конкурентам, як-от Waymo, шанс стати першими у мегаполісі

В цілому, перший вікенд Tesla Robotaxi в Остіні показав як технічний прогрес, так і потребу в подальших доопрацюваннях. Перед компанією стоїть чимало викликів — від технічних нюансів до регуляторних бар’єрів, однак старт безпілотних поїздок став важливою віхою на шляху до автономного транспорту майбутнього
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025
Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі