Останні дослідження науковців зі Стенфордського університету показали, що динамічний стиль водіння, тобто періодичне різке прискорення та зміна навантаження, позитивно впливає на довговічність акумулятора електромобіля. Це може здатися дивним, адже ми звикли думати, що акумулятор потребує максимально дбайливого ставлення, а різкі старти й гальмування можуть лише нашкодити. Проте наука каже протилежне: якщо час від часу давати автомобілю «джазу», батарея прослужить довше
У дослідженні, проведеному в SLAC-Stanford Battery Center, протягом двох років тестували 92 комерційні акумуляторні елементи, призначені для електромобілів

Вчені імітували різні сценарії використання: від спокійної їзди на трасі до активного міського руху з частими прискореннями та гальмуванням. Виявилося, що саме змішані режими експлуатації, коли акумулятор працює то в спокійному, то в активному режимі, забезпечують найкращі показники довговічності. Батареї які динамічно використовували витримували на 38% більше повних циклів заряд-розряд, ніж ті, які працювали в одноманітному режимі, наприклад, лише на трасі з постійною швидкістю. У перерахунку на пробіг це до 300 тисяч додаткових кілометрів

Чому так відбувається?
Ключ у тому, що акумулятор краще переносить короткочасні імпульси великого струму, ніж постійне рівномірне навантаження. Це схоже на те, як організму корисні короткі фізичні навантаження замість постійної монотонної роботи. Під час активного водіння батарея отримує різні навантаження, і це сприяє її «омолодженню». Водночас, якщо акумулятор постійно працює на високому рівні заряду або навпаки, часто розряджається до мінімуму, це пришвидшує його зношення. Тому для повсякденного використання оптимально тримати заряд на рівні близько 50%, а стиль водіння – змінювати

Варто зазначити, що мова не про те, щоб постійно їздити «на всі гроші» і тиснути педаль газу в підлогу на кожному світлофорі. Все добре в міру. Найкраще, коли у вашому стилі водіння поєднуються різні режими: спокійна їзда, міський трафік, іноді – різке прискорення. Це не лише не зашкодить акумулятору, а й продовжить його життя
Для виробників такі результати теж є сигналом – тестування батарей має враховувати реальні сценарії використання, а не лише ідеальні лабораторні умови. Адже саме динамічні навантаження відображають справжню експлуатацію електромобіля
Тож не варто боятися іноді додати газу – це навіть корисно для вашого електрокара. Головне – дотримуйтесь балансу, і Ваша батарея віддячить довгою та стабільною роботою
Читати далі
Схожі записиIONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025
Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025
Попри ознаки економічної турбулентності — зростання інфляції та підвищення рівня безробіття до 4,3% минулого місяця у США, що навіть змусило Федеральну резервну систему знизити процентні ставки — американські покупці автомобілів демонструють несподівану активність. Аналітики компанії Edmunds прогнозують, що третій квартал цього року стане найсильнішим для продажів нових автомобілів з 2019 року Стимули та прогнози продажів […]
1 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі