Останні дослідження науковців зі Стенфордського університету показали, що динамічний стиль водіння, тобто періодичне різке прискорення та зміна навантаження, позитивно впливає на довговічність акумулятора електромобіля. Це може здатися дивним, адже ми звикли думати, що акумулятор потребує максимально дбайливого ставлення, а різкі старти й гальмування можуть лише нашкодити. Проте наука каже протилежне: якщо час від часу давати автомобілю «джазу», батарея прослужить довше
У дослідженні, проведеному в SLAC-Stanford Battery Center, протягом двох років тестували 92 комерційні акумуляторні елементи, призначені для електромобілів

Вчені імітували різні сценарії використання: від спокійної їзди на трасі до активного міського руху з частими прискореннями та гальмуванням. Виявилося, що саме змішані режими експлуатації, коли акумулятор працює то в спокійному, то в активному режимі, забезпечують найкращі показники довговічності. Батареї які динамічно використовували витримували на 38% більше повних циклів заряд-розряд, ніж ті, які працювали в одноманітному режимі, наприклад, лише на трасі з постійною швидкістю. У перерахунку на пробіг це до 300 тисяч додаткових кілометрів

Чому так відбувається?
Ключ у тому, що акумулятор краще переносить короткочасні імпульси великого струму, ніж постійне рівномірне навантаження. Це схоже на те, як організму корисні короткі фізичні навантаження замість постійної монотонної роботи. Під час активного водіння батарея отримує різні навантаження, і це сприяє її «омолодженню». Водночас, якщо акумулятор постійно працює на високому рівні заряду або навпаки, часто розряджається до мінімуму, це пришвидшує його зношення. Тому для повсякденного використання оптимально тримати заряд на рівні близько 50%, а стиль водіння – змінювати

Варто зазначити, що мова не про те, щоб постійно їздити «на всі гроші» і тиснути педаль газу в підлогу на кожному світлофорі. Все добре в міру. Найкраще, коли у вашому стилі водіння поєднуються різні режими: спокійна їзда, міський трафік, іноді – різке прискорення. Це не лише не зашкодить акумулятору, а й продовжить його життя
Для виробників такі результати теж є сигналом – тестування батарей має враховувати реальні сценарії використання, а не лише ідеальні лабораторні умови. Адже саме динамічні навантаження відображають справжню експлуатацію електромобіля
Тож не варто боятися іноді додати газу – це навіть корисно для вашого електрокара. Головне – дотримуйтесь балансу, і Ваша батарея віддячить довгою та стабільною роботою
Читати далі
Схожі записиПісля General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські […]
18 Листопада 2025
Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі