Періодичне різке прискорення корисне для акумулятора електромобіля — photo 47039

Періодичне різке прискорення корисне для акумулятора електромобіля

30.06.2025
111 переглядів
2 хвилини на прочитання

Останні дослідження науковців зі Стенфордського університету показали, що динамічний стиль водіння, тобто періодичне різке прискорення та зміна навантаження, позитивно впливає на довговічність акумулятора електромобіля. Це може здатися дивним, адже ми звикли думати, що акумулятор потребує максимально дбайливого ставлення, а різкі старти й гальмування можуть лише нашкодити. Проте наука каже протилежне: якщо час від часу давати автомобілю «джазу», батарея прослужить довше

У дослідженні, проведеному в SLAC-Stanford Battery Center, протягом двох років тестували 92 комерційні акумуляторні елементи, призначені для електромобілів 

Періодичне різке прискорення корисне для акумулятора електромобіля — photo 2

Вчені імітували різні сценарії використання: від спокійної їзди на трасі до активного міського руху з частими прискореннями та гальмуванням. Виявилося, що саме змішані режими експлуатації, коли акумулятор працює то в спокійному, то в активному режимі, забезпечують найкращі показники довговічності. Батареї які динамічно використовували витримували на 38% більше повних циклів заряд-розряд, ніж ті, які працювали в одноманітному режимі, наприклад, лише на трасі з постійною швидкістю. У перерахунку на пробіг це до 300 тисяч додаткових кілометрів

Періодичне різке прискорення корисне для акумулятора електромобіля — photo 3

Чому так відбувається? 

Ключ у тому, що акумулятор краще переносить короткочасні імпульси великого струму, ніж постійне рівномірне навантаження. Це схоже на те, як організму корисні короткі фізичні навантаження замість постійної монотонної роботи. Під час активного водіння батарея отримує різні навантаження, і це сприяє її «омолодженню». Водночас, якщо акумулятор постійно працює на високому рівні заряду або навпаки, часто розряджається до мінімуму, це пришвидшує його зношення. Тому для повсякденного використання оптимально тримати заряд на рівні близько 50%, а стиль водіння – змінювати

Періодичне різке прискорення корисне для акумулятора електромобіля — photo 4

Варто зазначити, що мова не про те, щоб постійно їздити «на всі гроші» і тиснути педаль газу в підлогу на кожному світлофорі. Все добре в міру. Найкраще, коли у вашому стилі водіння поєднуються різні режими: спокійна їзда, міський трафік, іноді – різке прискорення. Це не лише не зашкодить акумулятору, а й продовжить його життя

Для виробників такі результати теж є сигналом – тестування батарей має враховувати реальні сценарії використання, а не лише ідеальні лабораторні умови. Адже саме динамічні навантаження відображають справжню експлуатацію електромобіля

Тож не варто боятися іноді додати газу – це навіть корисно для вашого електрокара. Головне – дотримуйтесь балансу, і Ваша батарея віддячить довгою та стабільною роботою

Читати далі

Схожі записи
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок

Новий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок — photo 47921
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах

Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]

9 Липня 2025
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах — photo 47905
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку

Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC  Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку — photo 47895
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок

Новий електричний кросовер Kia EV5 готується до виходу на європейський ринок вже у четвертому кварталі цього року. Компанія Kia вже офіційно оприлюднила технічні характеристики для європейської версії моделі, і одразу впадає в око важливий момент: на старті продажів автомобіль буде доступний лише з однією конфігурацією — передньопривідною Поки австралійські покупці можуть обирати між версіями з […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Kia EV5 офіційно виходить на європейський ринок — photo 47921
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах

Автомобіль виглядає по-справжньому стильно і сучасно, з характерним дизайнерським підходом Mazda, який завжди вирізнявся вишуканістю серед масових брендів. Але за гарним виглядом ховається доволі несподіваний ціновий сюрприз — європейська версія коштує більш ніж удвічі дорожче, ніж ідентична модель на китайському ринку Технічно Mazda 6e — це європейський аналог китайської моделі EZ-6, розробленої спільно з концерном […]

9 Липня 2025
Електричний седан Mazda 6e офіційно з’явився в європейських автосалонах — photo 47905
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку

Hyundai презентував абсолютно новий електричний кросовер Elexio, розроблений спеціально для китайського ринку у співпраці з місцевим партнером BAIC  Це перший електромобіль, створений спільним підприємством Beijing Hyundai, і він одразу ж привернув увагу завдяки своїм інноваціям у дизайні та технологіях. Elexio відмовився від звичних фізичних кнопок на користь величезного 27-дюймового дисплея з роздільною здатністю 4K, що […]

9 Липня 2025
Електричний кросовер Hyundai Elexio представили на китайському ринку — photo 47895
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK