Уряд Польщі анонсував три великі програми фінансування. Їхня мета – підтримати перехід країни на електричний транспорт. Особливий акцент робиться на вантажних та комерційних автомобілях. Загалом виділено фонд у розмірі 6 мільярдів злотих (приблизно 1.4 мільярда євро). Ці кошти спрямують на створення високопотужних зарядних хабів та інфраструктури для електричних фур. Також передбачені гранти для приватних осіб, котрі купують або беруть у лізинг нові електромобілі
Перша ініціатива стосується створення високопотужних зарядних хабів (HPC)
Польський уряд надає операторам гранти. Їх розмір може покривати до 100% інвестиційних витрат. Умовою є гарантування мінімальної необхідної потужності залежно від розташування хабу. Наприклад, зони обслуговування на основній Транс’європейській транспортній мережі (TEN-T) вимагають потужність 3600 кВт. Об’єкти на розширеній основній або комплексній мережі TEN-T потребують мінімум 1500 кВт. Менші логістичні центри та депо – 350 кВт. Вони розташуються в радіусі 3 км від з’їздів або в’їздів на відповідні мережі. Загальний бюджет програми HPC становить 2 мільярди злотих. 1 мільярд злотих (233 мільйони євро) буде доступний у рамках першого раунду фінансування. Прийом заявок триватиме до 31 грудня 2025 року

Друга ініціатива – це фінансування публічних зарядних станцій для важких комерційних автомобілів
Вона спрямована на фінансування близько 550 станцій. Також передбачено співфінансування до 100% відповідних витрат. Уряд Польщі заявляє, програма покриває інвестиції у будівництво або розширення публічних зарядних станцій для вантажівок уздовж основної мережі TEN-T або в районах логістичних депо. Знову ж таки, в радіусі 3 км від цих маршрутів. Як і у випадку з програмою HPC, бюджет на прийом заявок становить 1 мільярд злотих. Загальна сума доступного фінансування – 2 мільярди злотих. Кінцевий термін подання заявок – 31 серпня 2025 року. Обидві ініціативи пройдуть тендерний процес під наглядом Міністерства клімату та довкілля

Нарешті, польська держава також представила підсумки програми NaszEauto (NFOŚiGW), котра стартувала 3 лютого цього року. За підтримки фонду відновлення ЄС, ця програма наразі надає гранти фізичним особам та приватним підприємцям на купівлю електромобілів класу M1. Базова субсидія на один електромобіль – 18 750 злотих, або близько 4450 євро. Ця сума може бути значно збільшена за рахунок ряду премій. Наприклад, додаткові 10 000 злотих надають, якщо водій здає на утилізацію старий автомобіль з ДВЗ. Ще 11 250 злотих можуть отримати особи з річним доходом менше 135 000 злотих. Загалом максимальний розмір гранту на одну покупку за програмою становить 40 000 злотих (приблизно 9500 євро). Крім легкових автомобілів, програму NaszEauto розширять у наступному кварталі. Вона підтримуватиме купівлю або лізинг транспортних засобів класів N2 та N3 (вантажівки). Ця частина доповнить дві інші програми в підтримці електрифікації вантажних автопарків

Програма оголошена після схвалення коштів Європейським інвестиційним банком у жовтні 2024 року
Кошти безпосередньо підтримають зазначені програми. За словами Петра Зюлковського, координатора комітету з логістики та транспорту промислової організації PSNM: “Наразі на польських дорогах їздить лише близько 100 важких електричних транспортних засобів. Реалізація довгоочікуваних програм підтримки стане важливим кроком до підтримки статус-кво в секторі. Ці ініціативи, завдяки їхньому комплексному характеру, дають надію на швидкий розвиток ринку. Вони також підвищать інтерес транспортних компаній до електрифікації в Польщі”
Читати далі
Схожі записиУ Китаї покупцям уже передали перші хетчбеки MG4, оснащені напівтвердотільною акумуляторною батареєю, причому стартова ціна моделі на місцевому ринку нижча за $15 тисяч Прем’єра нового MG4 відбулася в серпні на автосалоні в Ченду Тоді SAIC MG представила його як перший масовий електрокар із напівтвердотільною батареєю. Лінійка моделі охоплює кілька версій, серед яких окрема модифікація з […]
19 Грудня 2025
Продажі електричних пікапів у Китаї та Південній Кореї стрімко зростають, тоді як ринок США, найбільший для пікапів, рухається у протилежному напрямку. Азійські автовиробники активно розширюють лінійки моделей із електричною та гібридною тягою, і попит на такі пікапи вже виходить за межі локальних ринків Американська автомобільна культура десятиліттями будувалася навколо великих пікапів і позашляховиків Такі машини […]
19 Грудня 2025
Компанія SpaceX, яка належить Ілону Маску, закупила Cybertruck на десятки мільйонів доларів, фактично викупивши електропікапи Tesla, попит на які виявився значно нижчим за очікування. Продажі моделі так і не наблизилися навіть до десятої частини виробничих планів, тому Маск залучив власний бізнес для підтримки показників автовиробника За наявною інформацією, SpaceX придбала Cybertruck на суму, ймовірно, понад […]
19 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі